חודשיים לאחר שהחלה לרצות את עונשה: הגננת המתעללת כרמל מעודה הגישה ערעור לבית משפט העליון על עונשה בטענה כי הינו חמור מדי.
כזכור, מעודה שהורשעה בשורת סעיפי התעללות ותקיפת קטין, החלה לרצות בסוף חודש ספטמבר האחרון עונש מאסר בן 9.5 שנים שנגזרו עליה בבית המשפט המחוזי בנוסף לפיצוי של 400 אלף שקלים למשפחות הפעוטות.
1 צפייה בגלריה
כרמל מעודה בבית המשפט - תמונת פייסבוק
כרמל מעודה בבית המשפט - תמונת פייסבוק
כרמל מעודה בבית המשפט
(צילום ארכיון: מתן דויטש)
כעת, קצת יותר מחודשיים לאחר שנכנסה בשערי כלא נווה תרצה, הגישה מעודה באמצעות עורכי הדין עירית שלזינגר-זריבי ושירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית, ערעור לבית משפט העליון בטענה כי בית המשפט המחוזי פעל לחומרה במידה ניכרת מתקופת המאסר ההולמת את נסיבות המקרה, וכן שגה באופן בו פעל להחמרת רף הענישה הנהוג בעבירות הרלבנטיות.
בנימוקי הערעור נכתב כי מעודה "נטלה אחריות מלאה למעשיה וכמובן אינה משיגה כלל על הרשעתה, והיא מכירה בחומרת הדברים. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שהעונש שנגזר על המערערת הוא יוצא דופן בחומרתו החריגה ביחס למעשים והן ביחס לענישה המקובלת במקרים דומים".
קראו גם:
עוד נטען על ידי עורכי הדין כי "המערערת סבורה כי ראוי היה לקבוע מתחם ענישה נמוך מזה שקבע בית המשפט", ובהמשך נימקו זאת בכך שהעבירות נעשו בתקופה קצרה יחסית (כשלושה שבועות) וכן כי "מבלי כמובן להקל ראש בנזק אשר נגרם לקטינים, חשוב להדגיש כי בסופו של יום, לא נגרמו להם נזקים משמעותיים וזאת ברמה הפיסית".
יוסי חברה, אבא לילדה מהגן של כרמל ומנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, הגיב על הערעור: "כרמל מעודה פגעה בילדים שלנו בצורה הכי חמורה שיש ולראייה ישנם 17 סעיפי אישום בהם הורשעה בעבירות של תקיפה והתעללות ב-11 פעוטות. לאורך כל המשפט לא הביעה חרטה בפנינו ההורים ורק ביום ששמעה מה העונש שמבקשת הפרקליטות, אז החליטה לבקש סליחה שכמובן היא כקליפת השום.
"אני מקווה שבית משפט העליון ישאיר את העונש כפי שהוא ואף יחמירו ואני מזכיר כי העונש המירבי על התעללות בקטין על ידי אחראי הוא 9 שני, וכאמור ישנם 11 קטינים, ניתן לעשות את החשבון לבד".
עורך הדין אורי סקוזה, המייצג את ההורים, אמר: "מדובר באירועים חמורים ביותר שנפרסו על פני תקופה ארוכה והתגלו בשל דיווח של אחת העובדות במקום, אלמלא הדיווח שלה המעשים של כרמל לא היו מופסקים. מדובר במעשים סיסטמטיים שנעשו מדי יום תוך רמיסת זכויות וכבוד האדם של כל אחד מהפעוטות שהופקדו בידיה הנאמנות על ידי ההורים.
"אם פורטים את כל המעשים אחד אחד ואת כל העבירות הרי מגלים שהעונש שניתן הוא עונש סביר ומידתי בהחלט.
"גזר הדין ניתן על ידי שופט מומחה למשפט פלילי בביהמ"ש המחוזי וזאת בגזר דין ארוך ומנומק מאוד ששיכלל את כל הטענות של כרמל מעודה. חשוב שייאמרו שני דברים: 1. הנזק הארוך ובלתי הפיך שנגרם לילדים 2. כל מעשיה של כרמל בוצעו בשל בצע כסף שכן יכולה היתה לשכור שירותים של מטפלות נוספות שיעבדו תחתיה, אך רצתה לחסוך בעלויות על גבם של הילדים.
"כרמל יכלה בכל שלב לעצור ולומר להורים לקחת את הילדים כי איננה מסוגלת להתמודד איתם ובכך היתה נמנעת התופת הזו. טוב ייעשה ביהמ"ש העליון אם העונש שהוטל על כרמל עוד יוחמר כי מדובר במכת מדינה".