הפגישה והבקשות: בהמשך לפגישה שנערכה לאחרונה עם שרת הפנים והתחבורה וכן בהמשך לסיור שנערך בכביש 40 עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה, ראש העירייה רמי גרינברג ומהנדס העיר איציק אולז'בו נועדו היום (ב') עם מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש בירושלים.
2 צפייה בגלריה
יסכן את פארק חולות? המטרו בנסיעת מבחן
יסכן את פארק חולות? המטרו בנסיעת מבחן
גרינברג ביקש תחנת מטרו ביכין סנטר במקום בבילינסון
(צילום להמחשה: טל שחר)
הם דנו איתו בשורה של נושאים מוניציפאליים ובראשם התכנית שהמדינה מקדמת בכביש 40 וסגירת הצמתים חזן והושע.
ראש העירייה אפיין בפני המנכ"ל את ההשלכות הצפויות להשפיע על האזור בעקבות סגירת הצמתים וביקש ממנו לסייע במאמצי העירייה כדי למנוע את התכנון שיביא לפגיעה במרקם החיים של תושבי שכונות המזרח. בנוסף, ביקש ראש העיר לקדם מנהרת תשתיות שתפחית באופן משמעותי את הפגיעה בחורשת דדו.
במסגרת הפגישה, ראש העיר ביקש את סיוע המשרד בשורה של נושאים חשובים וביניהם, סיפוח השטח הנמצא בסמוך לשכונת עמישב אשר יאפשר להרחיב את היצע השירותים העירוניים לשכונה, קידום הסמכת הועדה המקומית כוועדה עצמאית, קידום הסכם הגג וקרקע משלימה עבור הפרויקטים להתחדשות עירונית ועוד. כמו כן, דנו הצדדים בשורה של פרוייקטים ובניהם הקמת הקאנטרי החדש ובקידום מספר פרוייקטים תחבורתיים אשר יאפשרו להאיץ את המהפכה התחבורתית בעיר.
קראו גם:
בנוגע לתכנון קו המטרו M3, ראש העיר ביקש את סיוע המשרד מול מוסדות התיכנון בהעברת התחנה המתוכננת בבי"ח בילינסון לציר רבין, בסמוך ליכין סנטר.
בית החולים בילינסון משורת היטב גם ע"י הקו האדום והזזת התחנה לרבין תאפשר מענה תחבורתי איכותי וטוב יותר לאזור מערב העיר ולתושבי רמת סיב. כמו כן, ביקש ראש העיר להזיז את הדיפו המתוכנן בסגולה לכיוון רכבת ירקונים. בנוגע לקו המטרו M2, ראש העיר הציג את היתרונות התכנוניים בהסטת תחנת בן גוריון לכיכר גורן, לרבות העובדה כי התחנה בכיכר תוכל לשרת פריסת תושבים גדולה הרבה יותר.
2 צפייה בגלריה
רמי גרינברג בפגישה עם מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש
רמי גרינברג בפגישה עם מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש
רמי גרינברג בפגישה עם מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
ראש העירייה, רמי גרינברג: "פ"ת נמצאת בימים אלו בתנופת בנייה והתחדשות, עם עשרות תכניות התחדשות עירונית ותכניות ענק לפיתוח. במקביל, מקדמת המדינה תכניות ענק ארציות לפיתוח תשתיות לאומיות. על כן, הפגישה המקצועית עם מנכ"ל משרד הפנים, מטרתה להביא לידי ביטוי את עמדת העירייה במספר נושאים עקרוניים. כמו כן, הקדשתי את הפגישה לסוגיית כביש 40 וההשלכות הנגזרות מהתכנון המקודם ע"י המדינה.
"כפי שהבטחתי, אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים יבוא לידי ביטוי בתכנון כביש 40 החדש וכן בתכניות סירקין ולצד כל הפעילות שקידמנו בנושא, לרבות עתירות לבית המשפט, התנגדויות בוועדות השונות ועוד – אנחנו נערכים להמשך הפעילות ולהגשת עתירה כנגד הסגירה של הצמתים".