הצעירים יחליפו את הוותיקים: לאור קריסת עצים רבים וענפים בעקבות אקלים סוער במהלך החורף שעבר וכן גם בשל העובדה כי התבלו ונרקבו מבפנים, הורה ראש העירייה רמי גרינברג לגורמים באגף גנים ונוף לבציע סקירה מקיפה לעצים ישנים המועדים לקריסה ולקדם הליך לרכישת עצים חדשים שיחליפו את המסוכנים.
1 צפייה בגלריה
עץ ברכיכיתון פתח תקוה
עץ ברכיכיתון פתח תקוה
עץ ברכיכיתון פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
זאת מתוך מטרה למנוע סיכון בחיי אדם ולהבטיח את שלומם של העוברים ושבים ברחבי העיר, גם במהלך ימים גשומים מאוד וסוערים.
בחודשים האחרונים ניתן רישיון ע"י פקיד היערות העירוני ואישור מפקיד היערות הארצי, מטעם משרד החקלאות, לכריתת 65 עצי ברכיכיטון שנמצאו במצב מסוכן, אשר בחלקם נתגלה ריקבון פנימי מתקדם שמעמיד את העץ כמפגע בטיחותי. זאת לצד עצים נוספים אשר נמצאים ברשימת מעקב לבדיקת מסוכנותם.
קראו גם:
יודגש כי בסמכות אגף גנים ונוף לכרות עצים מסוכנים עוד בטרם הסתיים שלב ההתנגדויות, זאת בשל חוות הדעת של גורמי המקצוע אשר הורו על כריתה מידית לחלק מן העצים אשר הוו סכנה מידית. בתוך כך, רוב העצים ייכרתו במועד הרישיון בימים הקרובים ובמקביל, העירייה תבחן אפשרות לנטיעת עצים חדשים שיחליפו את אלו שייכרתו.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "פתח תקוה הינה עיר ותיקה שבה ניטעו עצים בני עשרות שנים. לצד ההתחדשות שאנחנו מקדמים בכל העיר ובכל פרמטר, אנחנו דואגים לשמר את המורשת המפוארת של העיר ולהנציח אותה למען הדורות הבאים.
"לצד זאת, בשום מצב לא נאפשר סיכון חיי אדם, ומתוך חשיבות לערך הסביבה אנחנו פועלים כדי להחליף את העצים הוותיקים והמסוכנים בעצים חדשים ועמידים. החורף האחרון וזה שמסתמן עד כה, הביא לקריסת עצים וענפים רבים ברחבי העיר ובנס לא היו פגיעות בנפש אלא רק ברכוש. אנחנו לא אדישים לכך, ופעלנו בהתאם לחוק כדי למנוע קריסות עצים וסיכון חיי אדם כאשר במקביל נדאג לקדם שתילת עצים חדשים".