טרגדיה: יעקב יעל, השומר המיתולוגי של בית הספר שיפר, הלך היום (שני) במפתיע לעולמו בגיל 49 בלבד מסיבות רפואיות.
יעקב היה שומר בבית הספר היסודי במשך 12 השנים האחרונות. "יעקב היה איש מדהים ומיוחד שכולו לב ונשמה, אחד מעמודי התווך של בית הספר", אמרה היום בכאב יפעת ויסמן מנהלת בית הספר.
2 צפייה בגלריה
יעקב יעל עם תלמיד שהביא לו ברכה
יעקב יעל עם תלמיד שהביא לו ברכה
יעקב יעל עם תלמיד שהביא לו ברכה
(צילום: באדיבות המנהלת יפעת וייסמן)
"הוא הכיר כל ילד וילדה, כל איש צוות, כל הורה. תמיד חייך ותמיד פירגן לנו שהיום שלו יותר טוב שהוא רואה אותנו. יעקב היה ממש חלק מאיתנו, הוא מאוד אהב אותנו ואנחנו אותו. לפני שלושה חודשים חגגנו לו יום הולדת יחד עם התלמידים שהכינו לו אלבומים וכתבו לו מכתבים".
מה עבר לך בראש כשהתבשרת על מותו?
"הרגשתי שלא יכולה להיות מציאות בבית הספר שבה יעקב לא יהיה השומר וחשבתי איך אני מנציחה אותו".
מתי הייתה השיחה האחרונה שלכם?
"ביום שני שעבר הוא לא הרגיש טוב, וביקשתי ממנו שילך לרופא. הוא אמר 'אל תדאגי לי'. יום למחרת הוא דיבר איתי ואמר לי שהוא בבית חולים, ו'הכל בסדר'. ביום רביעי הוא התקשר אליי לפני 7 בבוקר ואמר שאני לא יכולה לבוא לבקר אותו, ואז הוא הוסיף 'אני רוצה להגיד לך תודה רבה על כל מה שאת עושה בשבילי ועשית בשבילי מהיום שהגעתי לבית הספר'.
קראו גם:
"שאלתי אותו מה קורה והוא ענה 'אל תדאגי, ביום שישי אני בא לבית הספר, אבל רק חשוב לי לומר תודה ושאני מעריך אותך'. התקשרתי אליו אחרי צהריים הוא לא ענה, ניסיתי גם בחמישי ושישי אבל כבר לא היה מענה. והיום הוא נפטר. אני שמחה לפחות שהוא ראה שהקהילה והצוות אוהבים אותו. שלצוות אכפת ממנו ושהוא לא היה איש שקוף".
2 צפייה בגלריה
אירוע הוקרה ליעקב יעל בבית ספר שיפר
אירוע הוקרה ליעקב יעל בבית ספר שיפר
אירוע הוקרה ליעקב יעל בבית ספר שיפר
(צילום: באדיבות ועד ההורים)
איך מבשרים על כך לתלמידים שהיו קשורים אליו?
"צוות החינוך תודרך על ידי יועצות בית הספר ופסיכולוגית בית הספר ומחר אנחנו נקים עמדה שבה הילדים יכתבו מכתבים. תידרכנו גם את ההורים כיצד לדבר עם הילדים".
אורלין כהן מוועד ההורים של בית הספר סיפרה בדמעות: "שמתי לב שהוא לא היה בימים האחרונים ותהיתי היכן הוא, אבל אני יודעת שבדרך כלל בתאריכים האלו הוא לוקח את אחיינים שלו לחו"ל אז חשבתי שזה המקרה גם הפעם. אבל בעלי התקשר אליי היום והודיע לי שהוא נפטר. כולם בהלם, לא רק בית הספר, אלא כל שכונת שיפר אבלה היום על אדם עם לב גדול שכולו טוב. זו אבידה קשה".
יעקב הותיר אחריו אם, אח ואחות.
יהי זכרו ברוך.