הלם ותחושות קשות בקרב הורים לפעוטות בגן בפתח תקוה שבו נעצרה היום אחת העובדות. כמה אמהות העידו כי מדובר ב"אישה מלאת אהבה שחיה בוקר ולילה את הגן ואת הילדים", ו"אישה עם לב טהור", מה שמגביר אף יותר את התדהמה בקרב ההורים.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום המחשה: לירן תמרי)
כזכור בשעות הבוקר נעצרה עובדת בגן פרטי בעיר לחקירה במשטרה, בחשד שהפעילה אלימות כלפי פעוטות. המעצר הגיע בעקבות תלונה במשטרה שהוגשה על ידי היחידה לפיקוח מעונות מטעם העירייה לאחר שבמנהל החינוך התקבל דיווח בנושא.
על פי החשד ולפי גורמים המעורים בפרטים, נטען כי אותה עובדת התנהגה באופן אגרסיבי כלפי פעוטות בזמן מנוחת הצהריים כדי לנסות ולהרדימם.
קראו גם:
ההורים עצמם כאמור נסערים מאוד בעקבות הפרשה. אם מהגן אמרה הערב למיינט פתח תקוה כי מדובר "באדם עם לב טהור, אישה טובה והילדים נורא אוהבים ללכת אליה. לא תיארתי לעצמי שיקרה אירוע שכזה איתה עד שראיתי את הסרטון".
מה עבר לך בראש באותו רגע?
"נחשפתי אליו אתמול בלילה ולא יכולתי לישון. התמונות לא יצאו לי מהראש".
בדיעבד, היו סימנים מוקדמים כלשהם?
"אחת מאנשי הצוות אמרה שראתה כל מיני פוסטים בפייסבוק שהיו צריכים אולי לעורר חשד לגביה. אני לא ראיתי משהו מחשיד בפועל והבנתי שזה מקרה אחד ויחיד. לפי ההכרות שלי איתה אני באמת חושבת שזה מקרה חד פעמי".
איך זה משפיע עלייך כרגע? תתארי את התחושות מספר שעות לאחר חשיפת הפרשה.
"כרגע כולם מודאגים. אני באופן אישי מרגישה חוסר אמון קצת. אם זה קורה לבן אדם שאתה רואה בו כאדם טוב אז זה יכול לקרות לכל אחד. קצת מלחיץ".
איך את ויתר ההורים מתכוונים לפעול?
"נשקול מה לעשות. אני לא רוצה לפעול באימפולסיביות כי סך הכל אנחנו מרוצים מהצוות ולא צריך להכליל. יש רצון לקיים אסיפה עם המנהלת ולחשוב יחד איך להמשיך הלאה".
אם נוספת מעידה אף היא על גננת בעלת אופי חיובי וטוענת כי ההד שנוצר אינו מוצדק. "הייתי בהלם שהיא נעצרה", היא אומרת. "מדובר בסייעת מדהימה, מלאת אהבה שחיה בוקר ולילה את הגן ואת הילדים. ממה שראיתי בסרטון שהופץ, אני מבינה את הכעס של ההורים כי רואים חוסר סבלנות אבל מכאן ועד לעליהום שקורה כרגע יש הבדל גדול. זו דעתי האישית".
איך את חושבת שהיה נכון לטפל באירוע?
"אם הבן שלי היה בסיטואציה הזו הייתי מבקשת לערוך בירור לאותה סייעת עם המנהלת והייתי מבקשת שתתנהג בעדינות ובחמלה וכן לפקח יותר אבל אני לא מבינה איך זה הגיע לאותם מימדים. מדובר בסרטון שנתון לפרשנות. לדעתי עושים לה עוול. אין לזה שום מקום והצדקה וכל הסיפור יצא מפרופורציות. משווים אותה כבר לכרמל מעודה אבל יש הבדל של שמים וארץ בין המקרים".
מור דקל יו״ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך: "המקרה המזעזע שנחשפנו אליו בעיר מספר את הסיפור העגום של מדינת ישראל וההפקרות בגיל הרך. יחס כמות של מטפלות על פעוטות לא ריאלי, חוסר סינון והכשרה לכח אדם ראוי ומיומן לטפל בפעוטות ושחיקת המקצוע.
"מצלמות הוכחו ככלי ראייתי בלבד ולא ככלי מונע יתרה מכך, מדובר על מקרה עם מצלמות און ליין שלא מנע את המקרה.
"העמותה למען בילד בגיל הרך שאני עומדת בראשה פועלת ברמה עירונית וארצית על מנת לשנות את מדיניות גיל הינקות במדינה והרחבת הסמכויות לרשויות המקומיות, תקנות לחוק הפיקוח, החמרת ענישה ועוד.
"אני מלווה את הנעשה בעיר פ״ת באופן קרוב והקמנו את ״פורום הורים עירוני פתח תקווה לגילאי לידה עד 3״ שבו אנחנו קוראים לכל ההורים בעיר שהינם הורים לפעוטות בגילאים אלה להצטרף. ואני מודה לראש העיר ולמנהלת היחידה על הטיפול המסור המיידי עם נוהל של אפס סבלנות לפגיעה בחסרי ישע".