בבית הספר "איינשטיין" בפתח תקוה נמצאו עד כה 20 תלמידים כחיוביים לנגיף.
באתר ynet פרסם הכתב רענן בן צור, כי הסיבה היא ככל הנראה תלמידה שנחשפה לחולה - אך למרות זאת הוריה ראו לנכון לשלוח אותה למוסד החינוכי. רק לאחר שבאה במגע עם תלמידים אחרים היא נבדקה ונמצאה כחיובית לנגיף גם היא. הדבר הצית את זעמם של הורים רבים.
1 צפייה בגלריה
בית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
בית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
בית ספר אריק איינשטיין פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
בבית הספר המדובר לומדים 713 תלמידים. לפי שעה, שש כיתות ושני גני ילדים נמצאים בבידוד והמוסד החינוכי עבר ללמידה מרחוק.
אב שבתו לומדת בבית הספר סיפר לאתר ynet כי בתו נמצאה מאומתת לנגיף: "מאות ילדים ובני המשפחות שלהם נמצאים בבידוד. מדובר בנזק כלכלי למשפחות שצריכות להישאר כעת בבית. יש עוד תלמידים שנבדקו אך טרם קיבלו תוצאות. אנחנו מעריכים שעוד ילדים יימצאו מאומתים לקורונה".
לדברי האב המודאג, "זה אבסורד שיש תלמידים שנדבקו ומאות משפחות בבידוד - הכול כנראה רק בגלל הורים שהחליטו לשלוח את בתם ללימודים למרות שהם ידעו שהיא נחשפה לחולה ואמורה לשהות בבידוד. אנחנו לא מוכנים לוותר ושוקלים לתבוע אותם".
קראו גם:
יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, יפית לוי, אמרה: "בית החינוך ע"ש אריק איינשטיין מורכב מקהילה משפחתית העושה הכל אחד למען השני/ה. אנו מגנים את המקרה והמומים מחוסר האחריות של המשפחה. מדובר בחוסר סולידריות חברתית ואי-עמידה בהנחיות הקורונה, שגרמו לעוגמות נפש לילדי בית החינוך ובני משפחותיהם. למעלה מ-300 משפחות נמצאות בבידוד וישנו מספר לא מבוטל של תלמידים חולים. אנו שולחים ברכות החלמה למאומתים ומשפחותיהם ונעשה כל שביכולתנו לסייע להם כקהילה תומכת". מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "האירוע המדובר הוא אירוע נקודתי הנמצא תחת שליטת העירייה והגורמים האמונים על הנושא, שפועלים במגוון אמצעים כדי לנטר ולמנוע את המשך ההדבקה. כמו כן, לנוכח אירועי ההדבקה שהתרחשו בעבר במוסדות החינוך שבמסגרתם נסגרו עשרות כיתות מדי יום, ואלפי תלמידים בכל הארץ נדרשו להיכנס לבידוד - האירוע המדובר אינו חריג או יוצא דופן בהקשר זה.
"בית הספר הועבר ללמידה מרחוק החל מיום ראשון, ובמקביל העירייה קידמה עמדת בדיקות בבית הספר לצורך ניטור האירוע. לצד זאת אנו פועלים באופן רוחבי כדי לעודד את התושבים הזכאים להתחסן. העירייה תמשיך לפעול בתיאום עם משרד הבריאות וכלל הגורמים הרלוונטיים לטובת המשך הטיפול בנושא".
משרד החינוך: "בית הספר פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תוך הקפדה על הכללים הנדרשים. יצוין כי עם היוודע לבית הספר על המקרה הוא פעל באופן מידי לטפל בו ובכלל זה לדווח למשרד הבריאות על האירוע. המשרד מלווה את בית הספר ואת המשך הטיפול בו".
הכתבה פורסמה לראשונה באתר ynet.