מדוע אסרה העירייה על חברי מועצת העיר להיכנס למוסדות חינוך או להשתתף בטקסי הסיום שלהם, למעט ניבה קפלן, סגנית ראש מנהל החינוך, וסגן ראש העירייה, איציק דיעי, שאחראי על החינוך הממלכתי דתי? לטענת גורם עירוני, ייתכן וזו הסיבה שראש העירייה, רמי גרינברג, מיהר לעזוב בכעס את טקס הסיום של תיכון אנקורי, לאחר שח"כ רון כץ, לשעבר מחזיק תיק החינוך בעיר, נקרא לשאת דברים לפניו.
1 צפייה בגלריה
(רמי גרינברג בלשכת ראש העירייה)
כאמור, לפני מספר שבועות הודיעו בעירייה למנהלי ומנהלות בתי הספר בעיר כי אין לאפשר לחברי מועצה להיכנס למוסדות החינוך או לקחת חלק באירועים שלהם ללא אישור של לשכת ראש העירייה בטענה כי מדובר בנוהל שנמשך שנים. מנגד, נשמעת טענה כי הדבר אינו מדויק, וכי לא נדרש בעבר לבקש אישור בנושא מלשכת ראש העירייה.
קראו גם:
"רמי גרינברג מפחד מהצל של כל חבר מועצה נבחר שלא קוראים לו רמי גרינברג", אומר יו"ר האופוזיציה, אורי אהד. "מדובר בהנחיה בלתי חוקית. אני לא זוכר שהיה איסור כניסה לטקסים ואירועים בכלל. אם נתייחס לביקורים וסיורים במוסדות החינוך בעיר, אז היה נדרש לתאם זאת מול מינהל החינוך והמנכ"ל ולא מול לשכת ראש העירייה".
גורם במערכת החינוך העירונית מודה כי "מדובר בהנחיה לא פשוטה. החינוך הוא תחום קהילתי וחברי מועצה הם אנשי קהילה שמקשרים בין הציבור לעירייה. תפקידם הוא גם לבקר בבתי הספר, לפקח על הנעשה שם ולהעלות הצעות ייעול. לכן זו הנחיה דיקטטורית באופייה".
כאמור, לאחרונה נערך באולם שרת טקס סיום של תיכון אנקורי, כשבין הנוכחים היו גם כץ וגרינברג. לטענת אדם שנכח במקום, מנחות הטקס שנמנו על מסיימי התיכון קראו לכץ לשאת דברים לפני ראש העירייה, שעזב את המקום באמצע.
מדוע הוא עזב לדעתך?
"לדעתי הוא נעלב מכך שהזמינו חבר כנסת מ'יש עתיד' לנאום לפניו. זה לא מכבד ומצביע אפילו על אקט ילדותי".
ימים ספורים לאחר מכן, פנה רמי הופנברג, מנהל מינהל החינוך, למנהלות ומנהלי בתי הספר וכתב להם: "לאחרונה נשלחה אליכם שוב ההנחיה שאין לאפשר לחברי מועצה והנהלה, למעט ניבה קפלן... ואיציק דיעי... לקחת חלק באירועים או לבקר במוסדות החינוך בלי אישור של לשכת ראש העירייה. אירועי הסיום נכללים, כמובן, בהנחייה זו".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "על פי הנוהג, חברי המועצה שמשתתפים במסיבות הסיום הם אלו שאחראיים על תחום החינוך בעיר, כמו ראש העירייה שמחזיק כיום גם בתיק החינוך, ניבה קפלן, סגנית ראש מינהל החינוך, ואיציק דיעי, האחראי על החינוך הממלכתי דתי. זה הנוהג שהיה קיים שנים וככה זה ימשך. כמו כן, אנחנו דוחים את הטענה המנסה לצייר כאילו ראש העירייה עזב את הטקס בגלל ח"כ כץ - לא היה ומדובר בקשקוש".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה