אתמול (רביעי) הוציא האגף לרישוי ופיקוח עסקים בעיריית פתח תקוה צו הפסקה מנהלי למסעדת סטרינג ברחוב נחשון, על שהפר את הנחיות משרד הבריאות. בעירייה מסבירים כי בעל העסק הוזהר בעבר, וכן כי המסעדה מנוהלת ללא רישיון עסק בתוקף.
1 צפייה בגלריה
הפקחים הגיעו למסעדה
הפקחים הגיעו למסעדה
הפקחים הגיעו למסעדה
(צילום: עיריית פתח תקוה)
בעירייה מסבירים כי על פי דו"ח השיטור העירוני, בתאריך 23.2.21 ניתן לעסק דו"ח על סך 5000 שקלים על שפעל בניגוד לתקנות החירום. הפקח שהיה במקום דיווח כי העסק קיים אירוע בניגוד לתקנות בהשתתפות כ-100 איש.
קראו גם:
ראש העירייה, רמי גרינברג: "מצוקת העסקים לאורך המשבר קרובה לליבנו ואנחנו נוקטים במגוון פעולות כדי לסייע להם לצלוח את התקופה. הדבר בא לידי ביטוי בהנחות בארנונה שכרוכות באובדן הכנסות שהרשות סופגת על סך כ-130 מיליון שקלים וכן מגוון של הטבות באגרות השונות ועוד. לצד זאת לא נתפשר על בריאות הציבור ונמשיך לאכוף במלא החומרה כנגד מפרי ההנחיות. צריך להבין, ככל שלא נקפיד על הנחיות הבריאות, התחלואה תגבר והמגבלות על העסקים ומערכת החינוך תהיה בהתאם".
מנגד, מסר איציק אנקונינה, בעלי מסעדת 'סטרינג', את גרסתו לאירוע ל"מיינט פתח תקוה".
מה ההסבר שלך למה שקרה?
"אנחנו שומרי חוק ובזמן שמסעדות אחרות פועלות בהסוואה אנחנו סגורים הרמטית כבר ארבעה חודשים. בא חבר יקר שהפיק אצלנו אירועים בעבר והחליט ללא ידיעתנו לערוך אירוע במקום מתוך מחשבה שהמשטרה לא תדע על כך ושגם אם ייתפס אנחנו נסלח לו.
מדובר באירוע של משפחה יתומה, שקרה להם אסון לא מזמן ולא היה להם איפה להתחתן. הבן אדם לא עשה זאת בשביל כסף, אלא אמר להם 'אנחנו נעשה חופה של 10-20 איש', כך שהטענות של העירייה ל-100 איש הן שקריות. גם לפי הצילומים שקיבלנו מהעירייה היו לא יותר מ 30 איש".
הגשת תלונה במשטרה? מסרת להם את הגרסה שלך?
"תלונה לא הגשנו כי זה חבר קרוב ואנחנו לא רוצים להפליל אותו, מצד שני אנחנו מנסים לפעול מולם כדי שלא נפגע מהסיפור".
אותו חבר באמת פגע בכם משמעותית.
"כן, השוטר אמר שחילק 30 קנסות במקום, בעל האירוע קיבל בעצמו קנס של 5,000 שקלים וגם הוצא צו סגירה זמני ל-30 יום כשאנחנו לא עשינו דבר. מחקירה פשוטה אפשר לבדוק אם יש לנו קשר לזה.
"ההשתלשלות של האירוע כואבת לי מאוד כי אנחנו באמת שומרי חוק ובדיוק שכולם פותחים אנחנו אמורים לבטל אירועים שאנשים סגרו איתנו מראש. זה פשוט עוול שקורה לנו. נראה לך שנהיה סגורים ארבעה חודשים ונפתח כמה ימים לפני שיש אישור לכך? איזה בן אדם מטורף יעשה דבר כזה? לפתוח שם ולחשוב שהמשטרה לא תגיע זו התאבדות".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה