בתלמוד התורה "דרך ישרים" בפתח תקוה החליטו על דרך יצירתית כדי להמשיך וללמד גם בימי הסגר הקורונה, בלי להפר את הגבלת ההתקהלות. בהיעדר אפשרות ללמד בזום, גויס לעבודה המאוורר וחצרות הבניינים הפכו ל"כיתות".
1 צפייה בגלריה
תלמוד תורה דרך ישרים. לומדים באוויר הפתוח
תלמוד תורה דרך ישרים. לומדים באוויר הפתוח
תלמוד תורה דרך ישרים. לומדים באוויר הפתוח
(צילום: פרטי )
קראו גם:
"כידוע כל בתי הספר ותלמודי התורה סגורים במסגרת מגבלות הקורונה ואנחנו מלמדים עד עכשיו במרחב קולי, אין לנו אמצעים טכנולוגיים כמו זום וכדומה שאנחנו יכולים ללמד בעזרתם", אומר מנהל תלמוד התורה אליהו קונצקי.
"ראינו שזה לא יעיל כל כך, לכן בהתאם להקלות שניתנו, והאפשרות להתקהלות של 20 איש בשטח פתוח תוך שמירת מרחק החלטנו להתארגן ולהעביר שיעורים על פי חלוקה לקבוצות".
יש יותר מ-20 תלמידים, היכן אתם מעבירים את השיעורים?
"אנחנו מלמדים בכמה מקומות, ולא כל תלמוד התורה לומד יחד. היום התחילו ללמוד 5 כיתות, בעזרת השם מחר נוסיף עוד קצת. יש לנו מקום ברחוב בורוכוב, ברחוב פיק"א ובמקומות נוספים. איפה שמתאפשר, המורים מגיעים לשם יחד עם התלמידים. מדובר במקומות מוצלים שבהם מתקיימות תפילות, וכמובן שהדבר נעשה בתיאום עם הדיירים".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה רואה בחומרה רבה כל הפרה של הנחיות משרד הבריאות בנוגע לקורונה, בדגש על מוסדות חינוך וכו'. מקרה שבו מוסד חינוכי גם אם הוא פרטי הפר היום את ההנחיות, לא יעבור לסדר היום.
"ראש העיר שוחח עם מנהל המוסד החינוכי והבהיר בפניו את חומרת המעשה וכן וידא שההפרה לא תחזור על עצמה. בתוך כך העירייה תפעל בנושא בכל מגוון הכלים העומדים לרשותה ותיישם את הסנקציות שניתן להפעיל לאור ההפרה.
"רק עכשיו פתח תקוה הפכה לעיר ירוקה לאור המאמצים הרבים של העירייה וגם לאור שיתוף הפעולה של התושבים. על כן, לא ניתן לחסרי משמעת ואחריות לפגוע בכלל הציבור ולסכן את בריאות הציבור וחייו".
לעדכונים נוספים - חדשות פתח תקוה