ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג, בישר הבוקר בהודעה לתושבי העיר כי ביממה האחרונה, לאחר פחות מחודש, העיר חצתה לטווח הירוק על פי מודל הרמזור.
1 צפייה בגלריה
קורנונוער בפעולה
קורנונוער בפעולה
(צילום ארכיון: עיריית פתח תקוה)
ביממה האחרונה נספרו בעיר 613 חולים פעילים בלבד. זאת לאחר שבתחילת אוקטובר העיר הוגדרה כאדומה עם מספר שיא של 2007 חולים פעילים. על פי ציון הרמזור, פתח תקוה עומדת על 4.1 נקודות, ירידה של 50 אחוזים מתקופת השיא השלילי. על פי נתוני התחלואה, חלה ירידה של 90% במספר החולים החדשים מתקופת השיא השלילי ועד היום (280>30) וכן חלה ירידה של 85% באחוז הבדיקות החיוביות מתקופת השיא השלילי ועד היום (16%>2.5%). כך, בהמשך להרחבת תא מערך החקירות האפידמיולוגיות העירוניות והקמת החמ"ל אותו מאיישים עשרות עובדי עירייה בתחומים שונים, פ"ת הפכה מאדומה לירוקה בפחות מחודש.
כזכור, עם פרוץ המשבר נרשמו עד כה 2 אירועים חריגים: ההתפרצות במתחם הלינה של העובדים הזרים בקרית אריה וכן ההתפרצות במקבץ הדיור ברחוב גד מכנס. בשני האירועים, ראש העיר לקח אחריות והורה על הקמת חפ"ק עירוני שתפקד 24/7 תוך וידו כי המקומות סגורים לבאים וליוצאים. במקביל קודם בתוך יממה מערך בדיקות מקיף ופינוי החולים וכן הרשות רכשה חבילות מזון לטובת השוהים ודאגה לכל צורך שעלה, לרבות פינוי אשפה מהבתים בדרך בטוחה ועוד.
"מדובר בהישג משמעותי שקרה בזכות האחריות והמשמעת שגילו התושבים בזמן הסגר לצד הפעילות של חמ"ל הקורונה העירוני", אמר גרינברג, "זאת בתוספת מכלולי הסיוע לקשישים ונזקקים, לפינוי חולים למלוניות, להסברה אינטנסיבית ואכיפה משמעותית".
קראו גם:
גרינברג גילה כי מערך החקירות האפידמיולוגיות הוגבר וסייע לשינוי המגמה העירונית. "פעלנו יחד עם פיקוד העורף להעמקת הבדיקות, כאשר כל אלו ועוד הביאו את ההישג השייך למתנדבים המסורים, לעמותות החסד, לעובדי העירייה ובעיקר לכם - תושבי ותושבות פתח תקוה היקרים".
בעירייה ביקשו להזכיר כי ההישג הוא שברירי והשמירה עליו תלויה בתושבים - שמירה על הכללים של מרחק, מסיכה והיגיינה בכלל המרחבים בעיר.
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה