לאחר שדיווחנו לאחרונה על מחאת הורי דבורה עומר ואלימלך כנר בנוגע להזנת החטיבות בשנת הלימודים הבאה, בתי ספר נוספים מצטרפים למאבק. בימים האחרונים גם הורים מחטיבת בן גוריון ומבית הספר היסודי נווה עוז מוחים על המהלך של העירייה.
1 צפייה בגלריה
(בית ספר נווה עוז פתח תקוה. צילום: גיל לרנר)
כאמור, על פי החלטת העירייה, החל משנת הלימודים הבאה, את חטיבת בן גוריון יזינו בתי הספר היסודיים נווה עוז, קפלן והוברמן, כשעד השינוי היו אלו שני בתי ספר- נווה עוז וביאליק. כאמור, הורים בחטיבת בן גוריון כועסים על ההחלטה ממספר סיבות.
לדבריהם, בשנה הקרובה ילמדו במוסד החינוכי מספר גדול משמעותית של תלמידים במבנה ישן, לא משופץ וללא תשתית ראויה. "בעוד בתי ספר אחרים בעיר זכו לשדרוג, לשיפוץ מבנים, ולכיתות על אזוריות כמו מוסיקה, רפואה, ועוד, חטיבת בן גוריון נשארה מאחור ללא שום כיתה על אזורית", אומרים ההורים.
אחת האימהות אמרה בתסכול: "עד עכשיו, מי שהתגורר על התפר שבין כפר גנים לנווה עוז מיהר להירשם לבית הספר נווה עוז, שהינו בית ספר מצוין שתלמידיו אמורים להמשיך לחטיבה טובה. עכשיו, עם תוספת תלמידים וללא כיתה ייחודית אין אינטרס לתושבי כפר גנים להירשם לבית הספר נווה עוז, והדבר עלול להביא לדילול בית הספר".
קראו גם:
האם מוסיפה כי "החלטת העירייה עלולה להביא פקקי תנועה ועומסים באזור שכן בית הספר הוברמן ממוקם במרחק גדול יחסית, מה שיגרום לתנועה ערה של אוטובוסים והורים שיסיעו את ילדיהם".
העליתם את הטענות בפני גורמים בעירייה?
"ראש העירייה נפגש לאורך כל התקופה מספר פעמים עם בתי הספר היסודיים השונים אבל לצערנו את הפגישה עם ועד נווה עוז והחטיבה הוא קיים רק לאחר קבלת ההחלטה. פנינו לעירייה בעקבות ההחלטה, וגרינברג אמנם מדבר איתנו עכשיו אבל את ההחלטה הוא לא שינה".
כיצד בכוונתכם לפעול?
"אנחנו בוחנים את האפשרויות המשפטיות שהחוק מעמיד לרשותנו, מקיימים מפגשי זום ומנסים לפעול לשינוי. אנחנו לא מתכוונים להישאר אדישים למצב ודורשים לשנות את ההחלטה".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "העירייה קידמה בשנתיים האחרונות תכנית אסטרטגית מקיפה בתחום החינוך, בהובלת היועץ ד"ר איציק כהן מחברת משאבי ידע, לטובת תלמידי העיר ורווחתם. זאת בשונה מהעבר, שהחינוך היה כפוף לאינטרסים פוליטיים.
ראש העיר יזם תכנית מקיפה ומקצועית שמדברת על השקעות של מיליארדים בבינוי, בפדגוגיה תוך הסתכלות על עתיד תלמידי העיר.
בתוך כך, ההתפתחות שעוברת העיר ומערכת החינוך בפרט, כרוכה גם בשינויים לטובת התושבים. חטיבת בן גוריון תמיד הוזנה ע"י בית ספר מרוחק באופן יחסי, כמו בי"ס ביאליק. בגלל הבינוי של השש שנתי ארנס יש צורך לשאת תמורות וראוי גם לברך על כך. יצויין כי אחרי שנים שלא נעשה דבר בחטיבת בן גוריון, ראש העיר קידם שיפוץ מבנה במיליוני שקלים וכן מקדם בינוי אולם ספורט אחרי שנים שהתלמידים שיוועו לזה.
עיריית פתח תקוה פועלת בשיתוף פעולה עם הנהלת המוסד כדי לקדם פרוייקטים חשובים אלו באופן מיטבי. כמו כן, בניגוד לנטען ראש העיר נפגש עם ועד ההורים והציג בפניהם את הנתונים כפי שהם ואת פעולות העירייה להעצמת החטיבה ובכלל. השינוי בבן גוריון כרוך בשינוי כולל של 14 מוסדות חינוך במערב העיר והעירייה מבססת החלטותיה על עקרון שוויוני שעיקרו הוא טובת התלמידים והצלחתם".