מני בסון, חלוצה האגדי של הפועל פתח תקוה הלך היום לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן כשהוא בן 52.
בסון גדל במחלקות הנוער של הפועל פתח תקוה וכבר בהיותו בן 17 קיבל את ההזדמנות הראשונה בקבוצת הבוגרים של המועדון במדיה כבש 47 שערי ליגה ועוד 12 בגביע המדינה. רגעי השיא של בסון בקבוצה היו בעונת 91/2 תחת המאמן הלאומי לשעבר, אברהם גרנט, אז כבש שער ניצחון בחצי גמר הגביע נגד בית"ר תל אביב ולאחר מכן כבש צמד בגמר נגד מכבי תל אביב שהבטיח תואר ראשון לאחר עשרות שנים.
2 צפייה בגלריה
מני בסון לאחר הזכיה בגביע
מני בסון לאחר הזכיה בגביע
מני בסון
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של הפועל פתח תקוה)
בשנים האחרונות עבד מני בחברת תנובה ובתקופה האחרונה נאבק במחלת הסרטן עד שנכנע לה היום בצהריים. חברים, מכרים, וכל עולם הכדורגל התקשה לקבל את הבשורה המרה. "זה יום עצוב להפועל פתח תקוה בפרט ולכדורגל בכלל", אמר בכאב מוטי קקון, חלוצה לשעבר של הפועל פתח תקוה ששיחק בקבוצה ביחד עם מני. "אמנם שיחקנו יחד תקופה לא ארוכה אבל היה בינינו שיתוף פעולה מצוין. היינו שני חלוצים מהירים וחבל שנהנינו יחד רק תקופה קצרה. הוא היה בן אדם נפלא, שקט, צנוע, בחור משכמו ומעלה, קשה לחשוב עליו בזמן עבר, זו אבידה גדולה".
2 צפייה בגלריה
מני בסון לאחר הזכיה בגביע
מני בסון לאחר הזכיה בגביע
מני בסון (משמאל) לאחר הזכיה בגביע עם ניסים קלדרון (מימין)
(צילום: באדיבות ניסים קלדרון)
ניסים קלדרון, היסטוריון הקבוצה ומי שליווה את מני לאורך שנים אמר היום :"זהו יום עצוב, אני מרוסק. במשך חצי שנה אנחנו מלווים אותו ומתפללים לשלומו כשגם רבנים וזמרים בירכו אותו, והיום קיבלנו את בשורת האיוב. אין אנשים כמוהו, זה אולי נשמע קלישאה אבל זה באמת נכון כשמדובר במני. הוא היה נשמה טובה ותמיד אהב לעזור לכולם. עצוב מאוד".
פורסם לראשונה: 14:48, 19.04.21