על אף הדיווחים על יעילות החיסונים, התעמולה נגדם נמשכת: תושבים בשכונת כפר גנים מדווחים כי ביום ראשון השבוע גילו להפתעתם מודעות שהונחו על רכבם, הקוראות לציבור שלא להתחסן נגד נגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
עלון נגד חיסוני קורונה פתח תקוה
עלון נגד חיסוני קורונה פתח תקוה
עלון נגד חיסוני קורונה פתח תקוה
(צילום: פרטי)
באחת מבין מספר המודעות שהתגלו בעיקר ברחוב יטקובסקי, נערכה השוואה מזעזעת בין החיסונים לבין תקופת השואה, כאשר המפיצים פרסמו ציטוט של ד"ר ישראל רודולוף קסטנר, יהודי שעמד מאחורי פעולות הצלה שונות, שקרא לכאורה "רוצו לרכבות! הגרמנים הבטיחו לנו בית הבראה", בתקווה כי יהודים רבים אכן ינצלו. בהמשך נכתב כי "מאות אלפים שהתפתו והזדרזו ורצו לרכבות, הגיעו למחנות המוות וסיימו את חייהם בתאי הגזים, החכמים שהמתינו והתחבאו, ניצלו!״.
"הרב יהודה זאב ליבוביץ' זצ"ל אמר: 'עוד תגיע שואה נוספת, גם אז יחשבו שזה בית הבראה...'. יהודים, פקחו עיניים! המתינו! למה למהר? יתחסנו הגויים תחילה!". אגב, אותה מודעה הופצה לאחרונה גם בראש העין הסמוכה ובערים נוספות.
קראו גם:
בפלייר אחר שחולק בכפר גנים נכתב "אני רק שאלה. אם החיסון מחסן אותך מה אכפת לך שאני לא מחוסן? אם החיסון לא מחסן אותך למה אתה מתחסן?".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בתופעה שולית בהחלט שלא אופיינית רק לפ"ת. לצערינו 'ידיעות עיתונאיות' מעין אלו, נותנות רוח גבית לתופעה המפוקפקת, ומגשימות את מטרותיה המסוכנות. בדומה למקרים אחרים שהיו בעיר בעבר, עיריית פתח תקוה פעלה מול מפצי כזבות באפיקים החוקיים וקנסה בהתאם.
"כמו כן עיריית פתח תקוה פועלת בשיתוף פעולה עם כלל קופות החולים כדי לאפשר מבצע חיסונים מיטבי לתושבים בגילאים המוגדרים. במסגרת שיתופי הפעולה העירייה מקצה לקופות החולים על פי הצורך, מבנים עירוניים, סדרנים, מקדמת פעילויות הסברה ועידוד להתחסנות ועוד.
"פעילות העירייה בנושא מורגש והתוצאות מדברות בעד עצמן, שכן, היקף המתחסנים בעיר גבוה מהממוצע הארצי. בהתאם לסברת מומחי הבריאות וכפי שכל בר דעת מבין, החיסונים הם אלו שיוציאו את ישראל ראשונה מהמשבר עם מינימום אבדות בנפש תוך הבראת הכלכלה ופתיחת מערכת החינוך בהקדם האפשרי. אנחנו קוראים לכולם להתעלם מתעמולות הכזב גם אם הן מופצות בתקשורת המקומית וללכת להתחסן".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה