הפארסה סביב בית הספר 'בית יעקב' מסרבת להסתיים: למרות הנחיה שקיבל ממשרד החינוך להשאיר את בית הספר פתוח, החליט רמי גרינברג לסגור אותו מחדש לאור חוות דעת שקיבל מהיועצת המשפטית של העירייה.
1 צפייה בגלריה
הדרמה סמוך לבית ספר בית יעקב פתח תקוה
הדרמה סמוך לבית ספר בית יעקב פתח תקוה
הדרמה סמוך לבית ספר בית יעקב פתח תקוה
(צילום: מתוך הרשת החברתית, נשמח שהצלם ייצור עמנו קשר לצורך מתן קרדיט)
כזכור, לאחר שהחליט ראש העירייה לסגור את בית הספר לבנות שברחוב סעדיה גאון לאור המצאות מספר תלמידות חיוביות לנגיף, נעשתה פניה מטעם לשכת היועצת המשפטית של משרד החינוך אל רמי גרינברג בה צוין כי לא ניתנה סמכות לרשות המקומית להורות על סגירת בית הספר, כאשר על פי ההנחיות מי שרשאי לעשות כן, זהו ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות או רופא מחוזי כהגדרתו בפקודת בריאות העם.
קראו גם:
"בהתנהלותכם, במסגרתה הוריתם וביצעתם את סגירת בית הספר הנדון, פעלתם בחוסר סמכות וכן יש בה משום הפרה של חוק לימוד חובה", נכתב לגרינברג.
לאור הדברים הללו, הונחתה העירייה "לחדול מכל פעולה המביאה לסגירת בית הספר, וזאת בחוסר סמכות". העירייה קיבלה את הדברים ואתמול (שני) נפתח בית הספר בהתאם להנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות.
אלא שאמש, חלה תפנית נוספת. בחוות דעת משפטית שהנפיקה היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד שרית גרינבאום, בנושא סגירת בית הספר המוכר שאינו רשמי ע"י הרשות, היא כתבה כי "מחובתה ומאחריותה של העירייה להורות על סגירה קצרה וקצובה בזמן של בית הספר בית יעקב".
גרינבאום ציינה כי "מאחר ומבוקשת סגירה זמנית וקצובה של בית ספר אחד בלבד (בית יעקב), לצורך ביצוע הערכת מצב משום שכל ובטרם תגיע ההתפרצות לממדים רחבים עוד יותר, וכאשר קיימות אינדיקציות רבות אשר מחזקות פעולה, הרי שהדבר עומד לטעמי באמות המידה המנהליות הנדרשות".
"לעירייה קיימות חובה ואף סמכות מכוח הוראת חוק ראשית שנקבעה בפקודת העיריות, לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך שמירה על בריאות הציבור, וכי בנסיבות המקרה דנן נראה כי הפעולה המבוקשת הינה מידתית, סבירה ועומדת באמות המידה המנהליות הנדרשות, ולפיכך מדובר בפעולה אפשרית ואף מתבקשת מצד העירייה".
לאור חוות הדעת של היועצת המשפטית, התקבלה שוב ההחלטה על סגירה מחודשת של בית הספר בית יעקב עד ליום שישי הקרוב.
"אנחנו מתקדמים בצעדים ברורים לכיוון רפובליקת בננות", אמר בכעס אחד האבות בבית הספר בעקבות ההחלטה. "איש הישר בעינו יעשה. אין סמכות, אין אכיפה ואין קרטריונים ברורים מתי ואיך וע״י מי נסגר בית ספר. ואנחנו ההורים נאבקים במה? אם זה היה בית ספר ממלכתי אמות הסיפין היו צריכות לרעוד".
ראש העירייה רמי גרינברג מסר: "לא ניתן לפוליטיקה קטנה לנצח את בריאות התושבים היקרים. מבדיקה שעשינו, הורי התלמידות מזוהים לחלוטין עם הצורך המיידי לקטוע את שרשרות ההדבקה, בגלל החשש מהתפרצות התחלואה במוסד, ולנוכח התפרצות התחלואה בת"ת 'ברכת יעקב' הסמוך לו בשכונה, המשמש את ילדי אותם המשפחות.
"לאור זאת, פעלנו בתחילת השבוע לסגור את בית הספר בית יעקב (רוטשילד), אך החלטה זו נתקלה בפעילות חסרת אחריות של כמה עסקנים קטנים-מגזריים, שבמקום לסייע להורדת התחלואה בקרב בני הקהילה, בחרו הם דווקא להתסיס חלק מההורים נגד סגירת בית הספר, ולחבל בכך דרך חבריהם במפלגה הארצית, כשכל מטרתם היא הרס ואבדון בריאותי של הציבור, לשם ניסיון פופוליסטי עלוב לגרוף את אהדת הציבור.
"בערים אחרות התקבלו החלטות קשות ומורכבות מזו שקיבלנו, בין היתר על סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך החרדי והכללי או את חלקן, ולמרות זאת לא נשמעה אף לא ציוץ של התנגדות, ובטח שלא הונפקו נגד אותן החלטות חוות דעת משפטיות מגמתיות שסותרות אותן. לעומת זאת בעירנו – אם המושבות, העיר השלישית בגודלה במספר התלמידים, כ-80 אלף במספר, בעת שבאנו לסגור בית ספר אחד... מתוך מאות הפועלים כרגיל, קמה זעקה מזויפת, משל היינו בתחילתה של 2020 והקורונה עודנה אגדה.
"נמשיך לשרת את הציבור ונדאג לביטחונו בריאותו ורווחתו, מבלי להתייחס לרעשי רקע פוליטיים ופופוליסטיים, כי אלה תמיד היו ותמיד יהיו, ותועלת לעולם לא תצמח מהם".