כתב אישום כנגד רואה חשבון וחברה בע"מ שבבעלותו ובניהולו, הוגש לבית משפט השלום בפתח תקוה.
1 צפייה בגלריה
(רואה חשבון. אילוסטרציה: shutterstock)
כתב האישום מייחס לנאשם שורת עבירות של הפצה ושל קיזוז חשבוניות פיקטיביות בסכום מע"מ כולל של כ-730 אלף ₪, וכן עבירות של שיבוש מהלכי משפט.
כתב האישום הוגש על ידי עו"ד עילית פאלוך ועו"ד ירון ימין ממחוז מרכז, לאחר חקירה של מחלקת חקירות מע"מ ירושלים.
בעליה ומנהלה של חברה בע"מ שימש גם כרואה החשבון הרשום של החברה, ומשרדו ניהל את ספרי החשבונות של החברה ושל לקוחותיו השונים.
קראו גם:
על פי כתב האישום, המפרט עשרה אישומים שונים, הרו"ח מואשם בניהול מערך להפצת חשבוניות פיקטיביות לאחרים ולעצמו, תוך שימוש בשמות לקוחותיו, וזאת מבלי ידיעתם.
על פי החשד, הוא הנפיק ומסר לעוסקים שונים חשבוניות מס כוזבות, באמצעותן ניכו תשומות שלא כדין בספרי הנהלת החשבונות של עסקיהם.
הסכום הכולל של החשבוניות הפיקטיביות שהנפיק הרו"ח על פי החשד עומד על 4,410,412 ₪, וסכום המס הגלום בהן עומד על 666,550 ₪.
עוד עולה מכתב האישום כי הוא חשוד בניכוי תשומות פיקטיביות על שם עוסקים שונים בשם החברה שבבעלותו בסכום כולל של 441,566 ₪, כאשר מס התשומות הנובע מהן הוא 64,159 ₪, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס בו הייתה החברה חייבת.
בנוסף, הוא מואשם בכך ששיבש מהלכי משפט והטריד עד שהוא לקוח שלו, באמצעות שיחה טלפונית שניהל עמו מיד לאחר חקירתם במשרדי מע"מ פתח תקוה, בחשד לניכוי חשבוניות כוזבות שהפיץ לו.
במהלך השיחה עם העד נשמע הרו"ח נוזף בו בגין דברים שמסר בחקירה כי הנאשם הוא זה שנתן לו את החשבוניות הכוזבות, וכן הטיח בו ש"פתח עליו פה" וכי "אם היה אומר שאינו זוכר כלום אז לא היה קורה כלום", ואף הבטיח לעד פיצויים ותשלום כספי תמורת החשבוניות הכוזבות בהן חויב.
לבסוף, מואשם הרו"ח כי המשיך ושיבש מהלכי משפט, בכך שמיד ובסמוך לפתיחת החקירה בתיק העלים והסתיר את כל חומרי הנהלת החשבונות שהחזיק וניהל במשרד רואה החשבון שלו עבור לקוחותיו השונים ועבור החברה שבבעלותו, העלים ציוד מחשוב ואף ביים פריצה למשרדו.