עצוב: בקשת הוריה של התינוקת יסמין וינטה ז"ל, להארכת אשרת שהייה בישראל נדחתה - והם עלולים להיות מגורשים מהארץ. וינטה נהרגה כתוצאה ממעשיה של הסייעת בפעוטון 'מאשה והדב' בפתח תקוה.
בחודש פברואר האחרון פנה עורך דינם של בני הזוג, בוטוק ולדימיר ודורינה וינטה, הוריה של התינוקת אל רשות האוכלוסין וההגירה, בבקשה להאריך את אשרת שהייתם בארץ.
4 צפייה בגלריה
יסמין וינטה ז"ל
יסמין וינטה ז"ל
יסמין וינטה ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
דורינה וינטה
דורינה וינטה
דורינה וינטה
(צילום: מוטי קמחי)
אתמול, לצערו ולצער בני הזוג, קיבל עורך הדין יעקב שקלאר מכתב ממנהל האוכלוסין בו צוין כי "הבקשה הועברה להחלטת מנכ"ל רשות האוכלוסין, פרופ' שלמה מור יוסף, אשר החליט שאין מקום להארכה נוספת". עוד צוין כי "באפשרותם להיכנס ארצה לדיונים המשפטיים, במידה ויהיה צורך בכך".
סיפור מותה של וינטה זעזע את המדינה. כתב האישום נגד הסייעת, אינה סקיבנקו, הוגש בקיץ 2018. על פי כתב האישום המקורי, בשנים 2016-2018, סקיבנקו פגעה בהזדמנויות שונות בתינוקות שבהם טיפלה בפעוטון. בין היתר היא הורשעה בכך שאחזה בהם בכוח בזרועם, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה על הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם והקשתה עליהם לנשום או לנוע.
במקרה של יסמין ז"ל, כתב האישום מתאר כי סקיבנקו אחזה אותה בזרועה, הניפה אותה באוויר וטלטלה אותה. לאחר מכן היא הטיחה אותה על מזרן לצד תינוק נוסף, כיסתה את ראשם בשמיכה עבה, הידקה אותה סביבם ונשענה עליהם תוך שהיא מתעסקת בטלפון הנייד שלה. לפני כשנה, בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את הסייעת וגזר עליה 17 שנות מאסר.
4 צפייה בגלריה
אינה סקיבנקו
אינה סקיבנקו
אינה סקיבנקו
(צילומים: מתוך הפייסבוק, דוברות המשטרה)
כעת, כאמור, מצויים הוריה של התינוקת ז"ל בפני שוקת שבורה. עורך דינם של בני הזוג, שקלאר, מסר בתגובה: "צר לי מאוד שהגופים האמונים במדינת ישראל על מתן שירות לפונים אליהם, נותנים שירות כל כך גרוע, שרירותי ומזלזל. בפעם הקודמת שפנינו לנשיא - התיק היה בכותרות. פנינו גם לנשיא, גם לשר המשפטים וגם לשר הפנים. הנשיא באופן אישי התקשר לשר הפנים אריה דרעי וביקש ממנו לעשות מחווה הומניטרית וזה נעתר, על ידי הודעה לעיתונות, אך לא נתן לנו תשובה.
4 צפייה בגלריה
עורך הדין יעקב שקלאר
עורך הדין יעקב שקלאר
עורך הדין יעקב שקלאר
(צילום: פרטי)
"עכשיו, כשאין שינוי נסיבות והבקשה להארכת ויזה היא אותה בקשה, לא הנשיא ולא שר הפנים טרחו לענות לנו. הם גלגלו את הבקשה למנהל מינהל האוכלוסין, זה גלגל למזכירתו וזו ענתה תשובה לקונית, לא מנומקת שלא מתייחסת לשום טענה. אלו השירותים שאנו אזרחי המדינה והפונים לשירותי הגופים שצריכים לתת שירות מקבלים מהם, זו הרמה. ברגע שאין רווח משני של יחסי ציבור לא מעניין אותם יותר. הם שכחו את הוריה המסכנים של יסמין שנולדה כאן בישראל ובגיל שנה וחודשיים קיפחה את חייה בטרגדיה נוראית".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר בשני אזרחים זרים השוהים בישראל ומבקשים להמשיך לעבוד בארץ, כפי שמבקשים זרים רבים אחרים. בנסיבות המצערות של המקרה בתם של השניים, שאינם זוג מזה זמן מה, קבורה במולדתם ולא בישראל. לאור האמור, איננו מוצאים מקום לאשר המשך שהייתם בישראל, שאושרה בנסיבות מסוימות, ועליהם לשוב למולדתם. נבהיר כי אין מדובר בגירוש כי אם בסיום אשרה בסופה עליהם לכבד את החוקים בישראל ולשוב לביתם".