3 צפייה בגלריה
דורינה וינטה. צילום: מוטי קמחי
דורינה וינטה. צילום: מוטי קמחי
דורינה וינטה. צילום: מוטי קמחי
דיון טעון וקשה היה היום בבית המשפט המחוזי מרכז, שבמרכזו הטיעונים בעונש לסייעת אינה סקיבנקו, שהורשעה בהריגתה של יסמין וינטה ז"ל. כך דיווח הכתב גלעד מורג מאתר ynet.
דורינה וינטה, אמה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, תקפה הבוקר (יום ה') בבית המשפט את הסייעת אינה סקיבנקו שהורשעה בהריגת בתה בפעוטון שבו עבדה בפתח תקווה: "איך אני יכולה לקרוא לך? חיה? אני לא מאחלת לך למות, אני מאחלת לך שאת יתרת החיים תסבלי, שלא תראי את ילדיך. את יודעת מה זה שלוקחים לך את הילד? את מפלצת. איזה מטפלת את שיכולה להרוג ילד? מגיע לך לסבול כל החיים".
את הדברים אמרה וינטה בבית המשפט המחוזי מרכז בדיון בטיעונים לעונש של סקיבנקו - שבכתה בפני השופט: "אני מאד מצטערת על מה שקרה. אני יודעת שעשיתי חטא קשה". הסייעת המשיכה: "יש לי דם על הידיים. אני מצטערת בכנות, לא רציתי שזה יקרה ושהילדה תמות. אני מוכנה לשאת בעונש ובאחריות". הפרקליטות מבקשת לגזור על סקיבנקו עונש של יותר מ-20 שנות מאסר.
לפני כשנה הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד סקיבנקו שייחס לה את הריגתה של יסמין בת השנה וחודשיים, בפעוטון בפתח תקווה. היא הואשמה גם בהתעללות בתינוקות במקרים שונים בגן.
אביה של יסמין, ולדימיר, פרץ בבכי כשדיבר בפני השופט: "אני בן 26. הילדה שלי הייתה האושר הכי גדול. האישה הזאת חטפה את החלום שלי. אין חשיבות לחיי מאז. התייבשו הדמעות בעיניי. איך אפשר לחיות כשהילדה שלנו קבורה? אם הייתי יודע שניפגש בשמיים הייתי מת עכשיו.
"בקשה לי אליך השופט, אתה אבא לילדים. הצדק בידיים שלך. צריך את העונש הכי כבד כדי שהיא תבין את מעשה הרשע שעשתה. בשם הבת שלנו ולמען העתיד של כל הילדים בארץ. שיהיה שיעור לכל הנשים שמטפלות בילדים כדי שלא יקרו מקרים כאלו".
3 צפייה בגלריה
אינה סקיבנקו. צילום: מוטי קמחי
אינה סקיבנקו. צילום: מוטי קמחי
אינה סקיבנקו. צילום: מוטי קמחי
האם דורינה אמרה לשופט: " אני מודה לך שאתה מאפשר לי לדבר. לפני שנה משפחתי ואני עברנו את האסון הכבד ביותר שהורה יכול לעבור. כואב לי כל יום שאני קמה להסתכל בתמונות של בתי. אני מנסה לעבוד ולא מסוגלת. אני מבקשת שתחליט החלטה נכונה. הכל בידיים שלך". את ההורים מייצג עורך הדין יעקב שקלאר.
ההסדר עם סקיבנקו הושג בין פרקליטות מחוז לסנגורה, עורך הדין קובי מרגולוב, שאמר בדיון: "חלק גדול מהאנשים פה רוצים שמרשתי תוצא להורג. אני יכול להבין מאיפה מגיעים הרגשות האלה, אבל אני בוודאי לא יכול להזדהות איתם. אנחנו כחברה לא יכולים להיות מונעים על ידי הרצון לנקום. אנחנו יודעים מה תוצאת מעשי הנאשמת, לא יכולה להיות מחלוקת עובדתית שהאירוע לא התחיל בתקיפתה לשם תקיפה של אותה פעוטה. בליבה הייתה תקווה שלא ייגרם כל נזק לפעוטה כתוצאה ממעשיה. מבקשים 27 שנות מאסר - זה מה שירתיע גננות וסייעות?".
הסייעת אינה סקיבנקו הואשמה בהריגת יסמין וינטה בפעוטון "מאשה והדב" בפתח תקווה. במסגרת עסקת טיעון, סקיבנקו הודתה והורשעה בהריגה וכן בתקיפת 9 תינוקות חסרי ישע.
על פי כתב האישום המקורי, בשנים 2018-2016 סקיבנקו פגעה בהזדמנויות רבות בתינוקות שבהם טיפלה בפעוטון. בין היתר היא נאשמת בכך שאחזה בהם בכוח בזרועם, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה על הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם והקשתה עליהם לנשום או לנוע.
3 צפייה בגלריה
יסמין וינטה ז"ל. צילום: דוברות המשטרה
יסמין וינטה ז"ל. צילום: דוברות המשטרה
יסמין וינטה ז"ל. צילום: דוברות המשטרה
במקרה של יסמין ז"ל, כתב האישום מתאר כי סקיבנקו אחזה אותה בזרועה, הניפה אותה באוויר וטלטלה אותה. לאחר מכן היא הטיחה אותה על מזרן לצד תינוק נוסף, כיסתה את ראשם בשמיכה עבה, הידקה אותה סביבם ונשענה עליהם תוך שהיא מתעסקת בטלפון הנייד.
כשהתינוקות החלו לנוע מתחת לשמיכה, הידקה סקיבנקו את אחיזתה בהם והניחה עליהם גם את ראשה, תוך שהיא מונעת בכוח כל ניסיון של וינטה להשתחרר מאחיזתה ולהוציא את ראשה תחת השמיכה. באותן דקות ניסתה התינוקת להשתחרר מלפיתת החנק של הסייעת ללא הצלחה.
רק לאחר כעשר דקות שבהן שכבה הנאשמת על התינוקות הכלואים בשמיכה, היא התרוממה והתירה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של יסמין. כשהבחינה סקיבנקו שהתינוקת אינה מגיבה, היא כיסתה שוב את ראשה של התינוקת בשמיכה ושבה לעסוק בטלפון הנייד שלה. התינוקת נשארה מכוסה במשך כשעה וחמישים דקות, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת.