בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (א') עונש של 17 שנות מאסר בפועל על הסייעת אינה סקיבנקו, שהואשמה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, וזאת בנוסף לריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי.
השופט עמי קובו קבע עוד בגזר הדין כי סקיבנקו, בת 24, תשלם פיצוי של 100 אלף שקלים להוריה של התינוקת המנוחה וסכומים קטנים יותר לילדים נוספים שנפגעו ממנה.
הוריה של יסמין לסייעת: "מפלצת, מגיע לך לסבול כל החיים
2 צפייה בגלריה
יסמין וינטה ז"ל | צילום: דוברות המשטרה
יסמין וינטה ז"ל | צילום: דוברות המשטרה
יסמין וינטה ז"ל | צילום: דוברות המשטרה
על מותה של יסמין הקטנה נכתב בגזר הדין: "הנאשמת שכבה על גבי יסמין ז"ל ועל התינוק הנוסף, כשהם מכוסים בשמיכה, במשך כעשר דקות. כלומר, אין המדובר במעשה רגעי ונקודתי, אלא במעשה שנמשך דקות ארוכות והוביל לתוצאה הקטלנית. בכל אותה עת, ניסתה התינוקת להשתחרר מלפיתת החנק של הנאשמת, ופירפרה ברגליה, וזאת בעוד שהנאשמת צופה בטלפון הנייד שלה ואוזניות אוטמות את אוזניה".
סקיבנקו, בת 24, הואשמה גם בתקיפות של פעוטות אחרים בגן, בנוסף לוינטה, כולן בוצעו בפעוטון "מאשה והדב" בפתח תקוה. במסגרת עסקת טיעון היא הודתה והורשעה בהריגה וכן בתקיפת 9 תינוקות חסרי ישע.
בגזר הדין נכתב על כך: "הנאשמת פגעה, פעם אחר פעם, בתשעה תינוקות באופן שיטתי, אחזה בהם בחוזקה, טלטלה אותם באוויר, והטיחה אותם בחוזקה על מזרון ברצפת הגן, הטיחה תינוקות בחוזקה לעבר הרצפה, בעטה בישבנה של תינוקת, אחזה בידה של תינוקת תוך שהיא גוררת אותה בכוח בגן ועוד. כל זאת, למעלה מ- 31 מעשים שונים".
השופט קובו הוסיף: "הנאשמת, סייעת בגן ילדים, הייתה אמונה על הטיפול בתינוקות רכים, בטווח הגילאים שבין 3 חודשים ועד לשנה וחצי, אשר הם באופן מובהק חסרי ישע ובעלי תלות מוחלטת במטפלים בהם, פגעה בגופם ובנפשם של הפעוטות. מדובר בתינוקות רכים אשר טרם למדו לבטא את עצמם באופן שיוכלו לתאר את הפגיעה בהם.
2 צפייה בגלריה
דורינה וינטה. צילום: מוטי קמחי
דורינה וינטה. צילום: מוטי קמחי
דורינה וינטה. צילום: מוטי קמחי
"מעשיה של הנאשמת הסלימו עד לאירוע החמור ביותר שבו הרגה את התינוקת יסמין וינטה ז"ל. הנאשמת מעלה קשות באמון שניתן בה על ידי הורי התינוקות שטופלו בגן, אשר הפקידו בידיה את היקר להם מכל, מתוך ציפייה מובנת כי תשמור על שלומם של הפעוטות, תטפל בהם במסירות ותדאג לחייהם, לרווחתם, לשלומם ולביטחונם של ילדיהם הרכים".
בעקבות גזר הדין, הודיעה הפרקליטות כי "מדובר בתיק ייחודי בחומרתו בו הנאשמת שהייתה אמונה על שלומה ובטחונה של יסמין גרמה במעשיה למותה. בנוסף, הנאשמת הפרה את האמון שנתנו בה הורי הילדים בגן כאשר תקפה את הקטינים בהזדמנויות רבות.
"שנות המאסר הרבות שהוטלו על הנאשמת מבטאות את החומרה הרבה בה רואה מערכת המשפט את תופעת האלימות כלפי קטינים חסרי ישע ע"י מי שאחראי עליהם".