עלייה בתחלואה במוסדות החינוך: ראש העירייה רמי גרינברג וגורמים מטעמו פרסמו לאורך סוף השבוע הודעות רבות על מקרי הדבקה בקורונה במוסדות חינוך ברחבי העיר. בעקבות כך, הנחה גרינברג על סגירת מספר מוסדות חינוך, גנים ובתי ספר, למספר ימים, ביניהם בית הספר לבנות "בנות יעקב" שברחוב סעדיה גאון, אולם ההורים שטוענים כי לגרינברג אין סמכות לסגור בתי ספר שלחו את בנותיהן למוסד החינוך ושם הם נבלמו על ידי ראש העירייה בעצמו.
(צילום וידאו: מתוך הרשת החברתית, נשמח שהצלם ייצור עמנו קשר לצורך מתן קרדיט)
כאמור ביום שישי פרסם גרינברג הודעה לפיה בית הספר לבנות 'בית יעקב' שברחוב סעדיה גאון ייסגר וזאת "בעקבות תחלואה גבוהה בבית הספר מקפסולות שונות".
על פי ההודעה, בית הספר "ייסגר החל מהיום (ראשון) ועד ליום שישי (8 לחודש)", כשהודעה על תאריך החזרה תינתן במהלך השבוע.
קראו גם:
אלא שסגירת המקום לא עברה בשתיקה. אחד מהורי בית הספר טען כי שוחח עם מנהלת במשרד החינוך וזו לא אישרה את סגירת בית הספר. "לראש העירייה אין סמכות לסגור בתי ספר ולמרות זאת הוא מוציא הודעה שאין לימודים", אומר בכעס אב לתלמידת בית הספר. "לראש העירייה סמכות להורות על ניקיון העיר ואת זה למשל הוא לא עושה מספיק טוב. הייתי מציע לו שיעסוק בדברים שמחובתו לטפל בהם וכשיעשה זאת מספיק טוב, יתפנה גם לשאר הנושאים".
1 צפייה בגלריה
הדרמה סמוך לבית ספר בית יעקב פתח תקוה
הדרמה סמוך לבית ספר בית יעקב פתח תקוה
הדרמה סמוך לבית ספר בית יעקב פתח תקוה
(צילום: מתוך הרשת החברתית, נשמח שהצלם ייצור עמנו קשר לצורך מתן קרדיט)
בעקבות רב שיח שהתקיים בנושא באחת מקבוצות הווטסאפ, כתב גרינברג "אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר.. לא ניתן לחוסר אחריות לפגוע בתושבים ובעיר. מה שהחלטנו לאחר התייעצות ולאור הממצאים זה מה שיהיה".
הפרשה לא הסתיימה כאן, והיום (ראשון) בבוקר הגיעו תלמידות רבות לבית הספר אך הן נבלמו בשער הכניסה על ידי לא אחר מאשר ראש העירייה בעצמו. ההורים הזועמים פרקו את כעסם על גרינברג והטיחו בו "יש משרד הבריאות, ויש משרד החינוך. הם החליטו שבית הספר צריך להיות פתוח. אתה בן אדם בריון ואלים". הורה אחר אמר לו בכעס "אתה השריף של העיר? אין לך סמכות".
במקרה אחר, החליט ראש העירייה לסגור את גני 'ערבה' ו'טופז' שבהדר גנים בעקבות המצאות אח לילדים בגנים אלה חיובי לנגיף. בלשן ההודעה נכתב כי "הגנים יסגרו עד להגעת תשובה של הילדים מהגנים ואז תינתן הנחייה על המשך פעילת הגנים. חזרה ללימודים או כניסה לבידוד". זאת על אף שמשרד הבריאות אינו מורה על סגירת גן במצב שכזה.
ההורים ההמומים לנוכח ההודעה שהופצה ברשתות השונות, זעמו על ההחלטה שאילצה אותם למצוא פתרונות עבור ילדיהם. "לצערנו, הורים רבים חשים שהעיר לא מנוהלת. החלטות מתקבלות בשלוף, כשבכירים בעירייה והגננות שומרים על שתיקה בעת הזו. עד מתי?", התבטא בכעס אחד ההורים באותם גנים ואחר הוסיף "הכי קל לסגור גן ושבתקשורת יראו שהוא נלחם בקורונה ושמר על העיר. במקום לטפל במוקדי התחלואה בשכונה, סוגר על כלום".
ההודעות הרבות של ההורים ככל הנראה הפעילו את הלחץ הראוי מבחינתם, ואמש, סמוך לחצות ניתנה הוראה לפתוח את הגנים בחזרה. "ככך נראית התנהלות בה מתקבלות החלטות בשליפה", ציין אחד ההורים היום.
בתי ספר נוספים שייסגרו בשלב ראשון עד ה- 8 לחודש ויעברו ללמידה מרחוק הם "אפיקים" ברחוב שפרינצק, וישיבת "אמית" כפר גנים. בבית הספר "עמיטל" שבהדר גנים הוחלט להעביר ללמידה מרחוק את כיתות ה' ו-ו' גם כן עד לתאריך ה-8 לחודש בעקבות מספר תלמידים חולים שנמצאו בו.
רמי גרינברג מסר בתגובה:
"המטרה שלנו היא אחת – לקטוע את שרשרות הדבקה, לטובת התושבים ולמען בריאותם. אנחנו מבינים את הקושי, אך בד בבד נעשה כל שנצטרך כדי להיאבק בתחלואה. העובדה שמוסד כמו תלמוד תורה 'ברכת יעקב', שנשמע תמיד לגדולי ישראל, ושחרד לגרום ביטול תורה לתלמידיו, מכריז על סגירת שעריו בגלל התחלואה האדירה שלצערנו משתוללת שם, מלמדת עד כמה המצב התחלואתי בשכונה הוא כזה - שצריכים לעצור הכל ולהשתלט על שרשרות ההדבקה. אני קורא לכולם, לשנס מאתניים ולהצטרף למאבק - שכולנו מקווים שיהיה האחרון שניאלץ לנהל נגד הקורונה.
"מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים - להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור.
"אנחנו מי שמביאים למגזר החרדי בעיר בשורה אדירה בבינוי ובהתפתחות בתי הספר, גם במרכז העיר, גם בשכונת גני הדר, וכך בשכונות נוספות. גם בבית הספר 'בית יעקב' שאותו הוריתי לסגור, אני מביא בשורה של תנופת בנייה שלא הייתה בו שנים, לעוד ועוד כיתות ודברים נוספים. ואלה מוסדות של הציבור החרדי שלא קיבלו דבר במשך שנים מאותם פוליטיקאים שמנהלים כעת מאבק פופוליסטי זול וחסר אחריות".