לפני מספר שנים נכנסה למשרדה של עו"ד זהר רון אישה יפהפייה מהאזור, בשנות ה־20 לחייה, וסיפרה שהיא רוצה להתחתן עם גבר אמיד, בשנות החמישים לחייו.
האישה, שהייתה אז עולה חדשה וללא משפחה בארץ, סיפרה כי בעלה מתעקש לעשות הסכם ממון והיא חוששת שאם ימאס בה בשלב כלשהו, היא תיוותר בחוסר כל. הבעל התעקש על קיום ההסכם ונשבע אז כי היא אהבת חייו וכי לעולם לא יעזוב אותה.
2 צפייה בגלריה
הסכם ששווה מיליון
הסכם ששווה מיליון
הסכם ששווה מיליון
(צילום המחשה: Shutterstock)
קראו גם:
השניים הכירו במסעדה שבה עבדה האישה והתאהבו ממבט ראשון. האיש היה אז רווק הולל שלא החזיק מעמד בקשריו עם נשים, וכל שעניין אותו היה לבלות, לנהל את עסקיו ולצבור עוד ועוד כספים. כשהכיר את האישה הבין לפתע כי הפעם זה יהיה שונה ואפילו רצה להקים איתה משפחה.
כשהקשר ביניהם התהדק דרש האיש לעשות הסכם ממון לפני הנישואים בטענה כי הוא בעל רכוש ועסקים, ואילו היא עולה חדשה חסרת כל. בהסכם נכתב כי כל מה ששייך לבעל יהיה בבעלותו הבלעדית ולבחורה לא יהיה חלק בכספו, בעסקים ובנכסים שצבר.
לפני שחתמה על ההסכם התייעצה האישה עם עו"ד רון והתלבטה אם לחתום או לפוצץ את הקשר ולהיפרד. עורכת הדין רון הסבירה לה שעל פי חוק יחסי ממון, מה שכל צד בקשר לפני הנישואים נשאר רק שלו גם אחריהם אלא אם כן הצדדים מסכימים אחרת.
לפיכך, המליצה לה להוסיף להסכם מספר סעיפים שימנעו ממנה במקרה של פרידה לצאת מהנישואים בידיים ריקות. למשל: כל מה שהצדדים יצברו מיום הנישואים יחולק שווה בשווה ביניהם.
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
(צילום: יח"צ)
אלא שהאיש סרב בתוקף. לדבריו, הממון והנכסים שיצטברו במהלך הנישואים יהיו כתוצאה מעסקים שיש לו בטרם הכיר את האישה והם כוללים דמי שכירות מנכסים שאותם הוא משכיר. לכן, ציין, אין סיבה שהאישה תרוויח מהם. האיש גם הבהיר כי אם אשתו המיועדת רוצה אותו בגלל אהבה ולא בגלל רכושו, היא צריכה לחתום על ההסכם ולא לנסות להתעשר על חשבונו.
עוד הוסיף: "אוודא שהיא תחיה איתי כמו מלכה ולעולם לא יחסר לה כלום. היא תקבל כל מה שהיא רוצה. יהיה לה חשבון פתוח וכרטיס אשראי משלה".
עו"ד רון, מה הצעת לה?
"הסברתי לאישה שצריך לחשוב כיצד לתת תגמול לפער הגילאים בהסכם במקרה שהקשר ביניהם יגיע לקיצו. הצעתי שיינתן לה מענק מיוחד על כל שנה שיהיו ביחד, וזאת במקרה שהם יחליטו להתגרש, והצעתי התקבלה. הבעל הצהיר אז: 'אין לי כל כוונה להתגרש. אני רוצה את האישה הזו לתמיד, ולכן אני לא חושש מהוספת הסעיף הזה'".
בעקבות הסכמת הצדדים נוסף להסכם סעיף, שלפיו כל שנת נישואים משותפת תזכה את האישה במקרה של פרידה בסכום של 200 אלף שקלים. השניים נישאו ובמשך השנים ניסו להרחיב את התא המשפחה, אבל לשווא. הניסיונות הכושלים הובילו אותם לוויכוחים ולמריבות עד שהפסיקו לאהוב זה את זו.
כעת, שנים לא רבות לאחר מועד הנישואים, החליטו השניים להתגרש והאישה תקבל ממנו למעלה ממיליון שקלים ולא תצא בידיים ריקות.