נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות: חפצי כהן, תושבת העיר בת 71, אמו של עורך הדין חיים כהן אשר התמודד למועצת העיר בבחירות האחרונות, הלכה הבוקר לעולמה לאחר שנאבקה בנגיף במשך מספר שבועות.
1 צפייה בגלריה
חפצי כהן
חפצי כהן
חפצי כהן
(צילום: באדיבות המשפחה)
כהן נדבקה לפני כשלושה שבועות ושהתה במשך יומיים בביתה כשמצבה הוגדר טוב יחסית. אלא שאז סבלה מהתייבשות והוחלט לאשפזה בבית החולים, שם התדרדר מצבה עד שנפטרה הבוקר לאחר שהייתה מורדמת ומונשמת.
"חפצי הייתה אישה מיוחדת במינה", אומרת כלתה, עורכת הדין קרן ראובן-כהן. "היא עלתה לארץ ממרוקו ובזמנו המצב הכלכלי לא היה מזהיר. היא נלחמה בשיניים ועבדה בשתי עבודות כדי לפרנס ולגדל את ארבעת ילדיה, שהיום הינם אנשים מוצלחים מאוד. למרות כל הקשיים, תמיד הייתה עם שמחת חיים, מלאה אופטימיות ועם חיוך על פניה, וזו המורשת שהשאירה למשפחה".
קראו גם:
"היא הייתה אישה טובת לב ותמיד עם נתינה. המשפחה הייתה אצלה מעל הכל ולא משנה מה היה מצבה הפיזי. היה לה חשוב מאוד שכולם יהיו מאוחדים בארוחות שישי וארוחות חג. היא הייתה מכינה אוכל מדהים ממיטב המטבח המרוקאי וכולם היו מתנפלים עליו".
איך היו היחסים ביניכן כחמות וכלתה?
"הייתה לנו מערכת יחסים מצוינת. היא כיבדה מאוד את כלותיה ואת חתנה. זכורה לי במיוחד תקופה בת שמונה חודשים, בין עזיבת הבית הישן שלנו ועד שהיינו אמורים להיכנס לביתנו החדש, בה עברנו לגור אצלה בדירה קטנה במרכז העיר עם שלושה ילדים. זאת הייתה אחת החוויות המדהימות והיא תמיד ראתה הכל באור חיובי".
תתארי את התחושות בימים האחרונים בהם אני מניח לא יכולתם לשהות לצידה.
"תחושות של חוסר אונים. בהתחלה היא לא רצתה שהילדים יכנסו. הם כיבדו את הבקשה והכל התנהל בטלפונים. באיזשהו שלב שהמצב התדרדר הם קיבלו החלטה שהבת תיכנס עם כל המיגון כדי לשהות לצידה, ושלושת הבנים יכנסו בסבב לזמן קצוב. ביומיים האחרונים היא כבר לא יכלה לדבר בטלפון אבל שמעה אותם ואת הנכדים שאמרו לה שהם מאוד אוהבים אותה ומתגעגעים אליה. זה היה לא פשוט בכלל".
בעלה של קרן הוא עורך הדין חיים כהן ושניהם שותפים במשרד ראובן-כהן, כהן ושות'. חיים כיהן בעברו כראש מטה של שר החוץ במשרד החוץ ולאחריו שימש בתפקידי ניהול בכירים בחברות במשק. בבחירות האחרונות כאמור אף התמודד ברשימתו של המשנה לראש העירייה, עורך הדין איתי שונשיין.
לאחר היוודע פטירתה של חפצי, מסר שונשיין: "אני משתתף בצערה של משפחת כהן היקרה לאור פטירתה של חפצי (חסיבה)כהן ז״ל אימו של חברי ושותפי עו״ד חיים כהן. חפצי הייתה פנינת המשפחה שגידלה דור של ילדים ונכדים לתפארת. משפחה שהשיגה הישגים רבים תוך צניעות וענווה. חפצי נקטפה מאיתנו ע״י נגיף הקורונה האכזר בעודה בת 71 בלבד. אני כולי תקווה כי חפצי כהן תהיה הקורבן האחרון של נגיף הקורונה. בהזדמנות זו אני קורא בקריאה נרגשת לכל תושבי העיר לכו להתחסן!!! ובינתיים שימרו על ההנחיות והכללים. רק ביחד נעבור את זה".
חפצי כהן ז"ל הותירה אחריה 3 בנים, בת ו-14 נכדים. יהי זכרה ברוך.