הורים לתלמידי ממ"ד בפתח תקוה טוענים שההסעות בוטלו עבור חלק מהתלמידים רגע לפני שנת הלימודים, לאחרים בוטלו תחנות, ואחרים, שהסעותיהם עדיין פועלות, מספרים על מה שהם מגדירים כיחס מחפיר מצד החברה ונהגיה.
1 צפייה בגלריה
כמה משקיעים בתלמידים?
כמה משקיעים בתלמידים?
ההסעה בוטלה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
"אנחנו כבר שנים נוסעים בהסעות, ויום לפני תחילת הלימודים הודיעו לנו שמבטלים את ההסעות כי אנחנו גרים במרחק של פחות מקילומטר. ואיך גילינו? באתי לבית הספר כדי לשלם להסעה עם שיקים ואמרו לי שאנחנו לא זכאים", אומרת אמא לילדים בבית הספר 'נווה אברהם' אשר מתגוררת באם המושבות.
"אם היה בית ספר שעונה על הצרכים שלי בתוך השכונה הייתי מבינה, אבל ברגע שיש בית ספר שאמנם ממוקם פחות מקילומטר מהבית אבל צריך לחצות כביש רצחני כמו גיסין כדי להגיע אליו זה ממש לא. זו פשוט סכנת נפשות. מפקירים את חיי ילדינו"", מדגישה האם ומוסיפה: "אנחנו מבינים שזה משיקול כלכלי אבל מה יקרה אם ילד בכיתה א' או ב' יחצה את הכביש ויקרה לו משהו? אין שם משמרות זהב. יש אמנם מעבר חציה אבל רק לפני מספר ימים בעלי כמעט נדרס עם הילדים כי רכב נסע באור אדום".
מה את עושה כרגע?
"אני צריכה לצאת באמצע יום עבודה ולקחת את הבן שלי מבית הספר כי אין לו איך לחזור הביתה. אני לא אתן לו לחצות את הכביש המסוכן הזה. יורדות לי שעות עבודה והמשכורת נפגעת אבל אני עושה הכל כדי שהבן שלי יחזור הביתה בחיים. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי להחזיר את המצב לקדמותו ונצא להפגין אם נצטרך".
מלבד הטענות על צמצום ההסעות, ההורים מלינים גם על יחסם של הנהגים. "אני נמצאת בקניות בסופר, ופתאום הילדים שלי מתקשרים אליי ופשוט בוכים בהיסטריה עד שאחת המזכירות יצאה ללוות אותם ועשתה משהו שאפילו לא נדרש ממנה", מספרת אם אחרת.
"עזבתי את העגלה באמצע הסופר ונסעתי מהר לבית הספר. אז הבנתי מה קרה: הבן שלי שאל את הנהג אם הוא מכיר את התחנות, אז הנהג אמר לו 'אני אוריד אתכם איפה שבא לי'. הילדים נכנסו לפחד, לא הסכימו לעלות על ההסעה, ירדו בבכי והתקשרו אליי. הילד לא ידע לאן הוא יגיע ואיפה הוא נמצא. נכנס לחרדה . הילדה שלי בכיתה א' לא רצתה ללכת עד שהבטחתי לה שאני אקח אותה. המצב רק מחמיר", מספרת האם.
כל זאת נוסף כאמור לטענות שכבר הביעו הורים על מערך ההסעות בשנת הלימודים הנוכחי. כאשר בין השאר, בשל צמצום מערך ההסעות של תלמידי החינוך יסודי בממ"ד, נדרשים הילדים להיחשף לנוסעים רבים בקווים הציבוריים, מה שעלול להוות סכנת הידבקות בימי הקורונה, ומעכב את הגעתם לבית הספר (בשל הגבלת מספר הנוסעים באוטובוסים כחלק מתנאי התו הסגול).
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר במספר קטן של תלמידים הנוסעים מאזור אם המושבות וחצרות גנים ואינם עומדים בקריטריונים שקבע משרד החינוך. משרד החינוך מגדיר קריטריון מרחק שמאפשר הסעה לתלמידים הגרים בטווח מרחק של למעלה משני קילומטר והתלמידים המדוברים אינם עומדים גם בקריטריון המקל שקבעה הרשות של מעל קילומטר אחד. כמו כן, מדובר בהסעות למספר מועט של תלמידים באופן יחסי ובעלויות של עשרות אלפי שקלים בשנה. לצד זאת, ראש העירייה בחן את הדברים ומאחר שיש צורך גם בחציית כבישים ראשיים, נמצא להם פתרון בהסעה מאספת - לפנים משורת הדין. בנוגע לתלונות על ההתנהלות בהסעות הנושא יבדק ויטופל במידת הצורך".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות פתח תקוה