הורים לתלמידים בחינוך העל יסודי הממלכתי דתי קיבלו הודעה כי ההסעות למוסדות החינוך שמימנה העירייה יבוטלו וכעת יסתפקו התלמידים בהחזר נסיעות בתחבורה הציבורית. ההורים זועמים וטוענים כי באוטובוסים ילדיהם ייחשפו לעשרות אנשים שונים בכל נסיעה.
1 צפייה בגלריה
בתנאי צפיפות, ועם סייעת אחת בלבד
בתנאי צפיפות, ועם סייעת אחת בלבד
יאלצו לנסוע בתחבורה הציבורית
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
קראו גם >>
מדובר בביטול הסעות לתלמידי על יסודי בבתי ספר ממלכתיים דתיים שממוקמים במרחק העולה על 3 קילומטרים ממקום מגוריהם הן בתוך העיר והן בערים סמוכות. יש לציין כי העירייה רשאית לבחור האם לממן הסעה עבורם או להעניק להם החזר כספי בגין הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית. בעוד בשנים קודמות מימנה העירייה הסעות עבור אותם תלמידים, השנה שינתה העירייה את המדיניות והודיעה ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים כי תחזיר את הוצאות הנסיעה לתלמידים דרך כרטיס הרב קו, בצעד שהכעיס כאמור הורים רבים לאור התחלואה בקורונה.
"הבן שלי ילמד השנה בקפסולות ורק בחלק מהימים כי צריך להקפיד על הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך אבל בדרך לבית הספר הוא ייחשף ליותר מ-40 נוסעים שונים בכל נסיעה שהוא לא מכיר, ולך תדע כמה פעמים יאלץ להיכנס לבידוד", אומרת תושבת העיר שבנה לומד בישיבת אמי"ת כפר גנים. "רק תחשוב כמה בני נוער יעלו על האוטובוסים האלו וכמה זמן יקח לילד להגיע לבית הספר במידה והאוטובוסים יגיעו מלאים בכפוף להגבלות הקורונה. רוב הסיכויים שכשהבן שלי יגיע לתחנה הנהג בכלל לא יפתח לו את הדלת".
ניסיתם לשנות את ההחלטה? "הבנתי שנעשה בירור מול רמי גרינברג שטען כי אין תקציב לכך. אני כרגע על הבריאות של הבן שלי לא מוכנה להתפשר. אנחנו מתכוונים להפעיל לחץ עם פניות לגורמים שונים. פנינו גם היום לראש העירייה שאמר שיבדוק אבל זה הובא כבר לידיעתו והוא יודע מה הוא עושה.
"אנחנו לא מבינים איך יש תקציב לקידום אולם להחלקה על קרח אבל להסעות לא. זה עניין של להוסיף כמה שקלים לכל ילד. אז על זה חוסכים? גרינברג משקיע בקפסולות, בגיוס צוותים, ברכב שמודיע לשמור על ההנחיות ובסופו של דבר חוסך בילדים שיגיעו בתחבורה ציבורית לבית הספר? בכל שנה רגילה לא הייתי מתנגדת , כי בכל זאת הילדים כבר גדולים אבל בשנה כזו אני מנסה להבין איפה ההיגיון".
"בבוקר האוטובוסים מלאים, אנשים יוצאים לעבודה, אז איך ייסעו כולם בתחבורה ציבורית עם מגבלות משרד הבריאות?", טוענת אם לתלמיד שלומד במוסד חינוך בעיר סמוכה. "אני לא יודעת אם התחבורה התאימה עצמה לכמות האוטובוסים שידרשו, ואת זה עושים דווקא בתקופת הקורונה.זה להעמיס בצורה הכי לא הגיונית שיש, לחשוף אנשים , ולהביא מחלות מערים אחרות. הצעד הזה נעשה גם כמה ימים לפני תחילת הלימודים כדי שלא יהיה לנו זמן להתנגד .מה נעשה עכשיו? זה מכעיס מאוד".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "פתח תקוה עוברת מהפכה בתחום התחבורה הציבורית ובשונה מהעבר ניתן היום להתנייד בתוך העיר ומחוצה לה בקלות ובמהירות. עשרות אלפים מתושבי העיר מתניידים מידי יום בתחבורה ציבורית תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. בין המוסעים גם תלמידים רבים שעושים את דרכם מידי יום לבתי הספר וחזרה לביתם. נסיעה בתחבורה הציבורית מתנהלת, כמובן, לפי כל כללי משרד הבריאות. על כן הוחלט כי באזורים בהם יש תחבורה ציבורית סבירה אין הצדקה להוצאה הגדולה של ההסעה המאורגנת. הסעות מחוץ לעיר או בין שכונות יש בעיקר למוסדות ממלכתיים דתיים וזאת בשל העובדה כי הציבור המדובר קטן יותר ולא בכל שכונה אפשר לתת את מגוון המענים כפי שקיים בחילוני. יצוין כי ברוב המוסדות הממלכתיים (חילונים) ההסעות מתבססות על תחבורה ציבורית בלבד".