נער תושב העיר (17), שסובל מנכות בעקבות מחלה אוטואימונית, קיבל במהלך תקופת הקורונה שני דוחות מהמשטרה על סך 500 שקלים כל אחד בטענה לאי חבישת מסכה בעת שהיה בגן ציבורי.
1 צפייה בגלריה
הנער מפתח תקוה
הנער מפתח תקוה
הנער מפתח תקוה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"אותם דוחות חולקו על ידי אותו שוטר", מספר הנער. "בשני המקרים הייתה ברשותי מסכה, אבל בגלל מצבי אני נאלץ להסיר אותה לפרק זמן קצר אחרת אני לא יכול לנשום".
לדבריו, הפעם הראשונה הייתה שבועיים לפני הסגר השלישי. "הורדתי את המסכה לזמן קצר והוא ישר קלט אותי ונתן לי דוח", משחזר הנער. "הפעם השנייה הייתה ביום שישי האחרון".
מה קרה?
"יצאתי לראשונה מהבית אחרי שלושה שבועות כדי לנשום קצת אוויר ולפגוש חברים. אני בקבוצת סיכון והם מעין מלווים שלי. ניגשתי לברזיה כדי לשתות מים והורדתי את המסכה. כשסיימתי חבשתי אותה שוב ופתאום הגיע השוטר ואמר לי: 'ראיתי אותך בלי מסכה, בוא איתי לניידת'.
"הסברתי לו ששתיתי מים ושיש לי קשיי נשימה. הראתי לו תעודת נכה, אבל זה לא עשה עליו רושם. הוא התחיל לשאול איזו מחלה יש לי ומתי אני יכול לצאת מהבית, וביקש אישורים מרופא. הוא אפילו רצה לדעת באיזה תרופות אני משתמש. בזמן שאנחנו משוחחים התחלתי להילחץ והרגשתי שאני על סף התקף ושקשה לי לנשום. הוא ממש נאטם ואמר לי שהוא לא יודע מה הנכות שלי, שהוא לא עורך דין ושאני יכול להגיש ערעור. אמרתי לו שזו ממש התאכזרות לנכה, ואז הוא סובב לי את הגב והלך".
איך זה השפיע עליך?
"כשהגעתי הביתה היה להתקף חזק כל הלילה עם כאבי בטן".
אמו של הנער מוסיפה: "אני מבינה שהמשטרה מבצעת אכיפה כדי לשמור על הבריאות של כולנו, אבל איפה הרגישות? הם חייבים להתחשב באוכלוסיית הנכים שמאוד פגיעה. תאמין לי שהבריאות של הבן שלי חשובה לי הרבה יותר מלאותו שוטר".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "השוטרים פועלים בהתאם לקבוע בחוק ובתקנות ומבצעים מלאכתם נאמנה. בשבועות האחרונים נרשמו עשרות דוחות נגד בתי עסק ונגד פרטים שהפרו את התקנות ובכך סיכנו את עצמם ואת הסובבים אותם. יחד עם זאת, באם יש מי שמרגיש כי נגרם לו עוול וכי הדוח שקיבל שגוי, הרי שעומדת לו הזכות להגיש ערעור".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה
פורסם לראשונה: 08:11, 18.02.21