משפט ידוע אומר כי "אוכל הוא הנחמה הטובה ביותר". עבור מיכל ליובימוב מפתח־תקוה האוכל ובעיקר הבישול במטבח יחד עם אמה היוו מעין נחמה בנעוריה בצל מטחי הרקטות שנורו מצד אירגוני הטרור בעזה.
1 צפייה בגלריה
ליובימוב. "אנשים מחמיאים ורוצים להתייעץ איתי, לפעמים תוך כדי הכנה"
ליובימוב. "אנשים מחמיאים ורוצים להתייעץ איתי, לפעמים תוך כדי הכנה"
ליובימוב. "אנשים מחמיאים ורוצים להתייעץ איתי, לפעמים תוך כדי הכנה"
(ריאן)
אחרי שהתמקצעה בתחום, היא מתחזקת בשלוש השנים האחרונות ערוץ מצליח ביוטיוב בשם "פשוט וטעים עם מיכל", שבו היא מלמדת בסרטונים קצרים כיצד להכין מטעמים מכל הסוגים והמינים.
למרות שיש לה עשרות אלפי אנשים רשומים ומיליוני צפיות לאורך השנים, החלום שלה הוא לאו דווקא לפתוח מסעדה או להיות שם מוכר בכל בית במדינה בזכות מטעמיה. ליובימוב משוכנעת כי תרומתה לקולינריה הישראלית תטיב להתבטא דווקא כאשת תקשורת המסקרת מסעדות חדשות ומבטיחות או בשלנים שונים שיוצרים מנות מסקרנות ובלתי שגרתיות.

"ערוץ משלי"

היא נולדה לפני 24 שנה וגדלה ברובע י"א באשדוד. "הייתה לי ילדות רגילה בעיר מקסימה", היא מספרת. "בשנת 2008 החל מבצע עופרת יצוקה, שכלל אזעקות ומטחי רקטות. אלה היו ימים קשים ולא נעימים, אבל במהלכם גיליתי את המטבח לעומק.
"האמת שהמטבח והבישולים תמיד משכו אותי, אבל כשהחל כל המצב הביטחוני התחלתי לעזור לאמא שלי בכל מיני בישולים וזו הייתה חוויה מיוחדת".
קראו עוד>>>
לפני עשר שנים החליטה המשפחה לעבור לפתח־תקוה, ומיכל הסתגלה לעיר במהירות. "הגענו לעיר מגוונת ויפה", היא נזכרת. "המעבר שלי היה מהמם ודי בהתחלה הרגשתי כמו בבית". אחרי שחרורה מהצבא היא למדה כשנה בבית הספר הקולינרי דנון בתל אביב. "לא יצא לי לעבוד במסעדה אחרי הקורס, אבל כן רציתי לעשות משהו שקשור לאוכל", היא מספרת. "לכן פתחתי ערוץ יוטיוב משלי, שבו אני מעלה סירטון אחת לשבוע ומלמדת אנשים להכין מאכלים".
איך מתחילים דבר כזה?
"העליתי את הרעיון בפני אמא שלי והיא התנדבה להיות הצלמת. לא היה לנו מושג בהתחלה בפרטים הטכניים כמו עריכה וצילמנו משהו ראשוני ממש על עיוור. הסירטון הראשון היה איך לעשות ביצים מקושקשות, סוג של ארוחת בוקר מהירה.
"אחרי שהוא עלה הייתה התרגשות גדולה והתחלתי להפיץ את זה לחברים ולסביבה הקרובה. לאט-לאט זה צבר תאוצה והתחילו לשדר את הסרטונים שלי בערוץ DIY (עשה זאת בעצמך) שמשודר גם בהוט וגם ביס".
מה סוד ההצלחה?
"חייבים להכיר את הפלטפורמה. לא מספיק שאתה מצלם סירטון, טוב ככל שיהיה, כי הוא יכול בקלות להיבלע בכמות החומרים המטורפת שקיימת ברשת. לכן צריך לקדם אותו באינסטגרם, בפייסבוק ובכל מקום אפשרי. רצוי גם לעשות תחקיר קצר בגוגל טרנד ולראות מה אנשים מחפשים, ומשם אפשר להמריא".
איזה מאכלים את מלמדת להכין?
"בשרים, מאפים, דגים, ארוחות שישי. אני לא מגבילה את עצמי לתחום אחד ומלמדת הכל".
איזה תגובות את מקבלת?
"המון תגובות חיוביות ופרגון רב. אנשים מחמיאים ורוצים להתייעץ איתי, לפעמים תוך כדי הכנה. יש כאלה שכותבים לי איך זה יצא ומשתפים אותי בדברים שהכינו. זה כיף גדול לשמוע כשזה מצליח להם".

"למדתי להשתחרר"

למרות עשרות אלפי העוקבים ומיליוני הצפיות לאורך השנים, ליובימוב מתייחסת לזה כתחביב בלבד. "יש לי כרגע עיסוקים אחרים כמו עבודה ותואר ראשון, שהם בעדיפות ראשונה מבחינתי", היא אומרת.
ואכן, ליובימוב לומדת בהצטיינות לתואר ראשון בתקשורת באוניברסיטה הפתוחה, ועובדת במקביל באותה אוניברסיטה. "הלימודים הם אחת הסיבות שפתחתי את הערוץ כדי להבין טוב יותר את כל עולם הרשת והמדיה", היא מוסיפה. "בזכות הגמישות של השעות יש לי זמן לפתח את התחביבים שלי ולעבוד במקביל".
מה עם חלום להקים מסעדה?
"כרגע לא, אבל אין לדעת. מסעדה בארץ מאוד קשה להחזיק בגלל כל הדברים מסביב. משבר הקורונה רק חידד כמה הסיכון גבוה".
ולעבוד כשפית שכירה במסעדה?
"כרגע אני לא רואה את זה קורה, אבל בעתיד אני לא שוללת כלום".
אפרופו קורונה, זה השפיע על כמות הצפיות שלך?
"מאוד. בתקופת הסגרים אנשים היו בבית וחיפשו תעסוקה. היו ימים שהייתי מעלה סירטונים וצפו בהם באותו הרגע המון אנשים. זה מחמיא מאוד".
את מרגישה בנוח מול המצלמה?
"בהתחלה לא, אבל עשיתי תהליך עם עצמי. למדתי להשתחרר והיום זה פחות מביך אותי. כל סירטון נמשך דקות בודדות. אני חושבת שבסירטונים ארוכים אפשר לאבד אותי מאוד מהר, ולכן אני מקצרת כמה שאפשר".
אפשר ללמד לבשל בדקות ספורות?
"אם זה משהו מורכב וגדוש במיוחד אז לא. אבל המתכונים שלי מאוד פשוטים וקלים להכנה. חלק מהם מקוריים שלי, חלק של סבתא שלי וחלק דברים שאני מוצאת ברשת ומוסיפה את הטוויסט שלי. אם בבית אוהבים את מה שאני מכינה, אני מעלה את זה לסירטון".
מה גילית על הישראלים מבחינה קולינרית?
"שהם אוהבים בעיקר בשר ודברי מאפה. תרבות האוכל כאן עלתה מדרגה בשנים האחרונות ואנשים פחות מתפשרים על איכות. אני חושבת שבעבר להיות שף היה מקצוע פחות מוערך, אבל תוכניות הריאליטי בטלוויזיה שינו את זה ופתחו לאנשים את העיניים והתיאבון שמדובר בעצם בעולם ומלואו".
היית רוצה להשתתף בתוכנית ריאליטי?
"חד־משמעית לא. יש בתוכניות האלה הרבה עריכה ובגדול אין לך שום שליטה על איך שתיראה, ולפעמים זה יוצר רושם מטעה. ההפקה בעצם אחראית להכל ולא הייתי רוצה לקחת בזה חלק. אם אתה רוצה לדעת כמה אתה מבשל טוב, לך תעבוד במסעדה תחת שף מוכר ומוערך ואז אולי תדע".
שף שאת מעריכה במיוחד?
"ישראל אהרוני, לדעתי קראתי את כל הספרים שלו. הוא מדבר בגובה העיניים ומסביר בצורה מאוד ברורה. רואים שיש לו הרבה ידע, הבנה ועומק בבישול".
מה היעד הבא שלך?
"לסיים את התואר ולהתברג בעיתונות או בטלוויזיה בתור כתבת שעוסקת באוכל".

הטיפ של מיכל:

עוף צלוי עם תפו״א ב–10 דקות עבודה
900 גרם שוקיים עוף (8 שוקיים)
5 תפו"א בינוניים קלופים
1 גזר / 1 בצל
תבלינים (לפי הטעם שלכם או מה שזמין בבית) - מלח, פלפל,חצי כפית כורכום, גריל עוף, פפריקה, טימין/בזיליקום יבש
6 כפות שמן קנולה
3 עלי דפנה יבשים

הכנה:

חותכים את תפוחי האדמה לקוביות , את הגזר לעיגולים ואת הבצל לטבעות.
מניחים את הירקות בקערה ומתבלים במלח, פלפל , פפריקה וטימין / בזיליקום יבש.
בקערה נוספת, שמים את השוקיים ומתבלים במלח, פלפל, גריל עוף, כורכום, פפריקה ועשבי תיבול, ומערבבים היטב.
משרים את הירקות והשוקיים בצד במשך 10 דקות.
מכניסים לתוך שקית קוקי את הירקות, ומעל את השוקיים ומפזרים עלי דפנה, מעל מזלפים שמן קנולה.
דוקרים עם קיסם שיניים את השקית ב6 מקומות שונים, ואופים בתנור שחומם מראש ל200 מעלות במשך שעה.
לעדכונים: חדשות פתח תקוה