מבוטחי מרפאת כללית ברחוב שפרינצק בפתח תקוה יוצאים נגד הנהלת קופת החולים. הסיבות לדבריהם הן תשתיות ברמה ירודה ושירות לקוי שנובע מזלזול באוכלוסייה במקום. "לא ייתכן שכך נראית מרפאה בשנת 2021", אומר מבוטח המרפאה.
2 צפייה בגלריה
מרפאת שפרינצק פתח תקוה
מרפאת שפרינצק פתח תקוה
מרפאת שפרינצק פתח תקוה
(צילום: פרטי)
המבוטחים במרפאה, חלקם הגדול תושבי שכונת אחדות הוותיקה, טוענים כי הם מקבלים יחס מזלזל מצד ההנהלה שמשקיעה במרפאות אחרות בעיר, גם אם מדובר במרפאה שברחוב לוחמי הגטו שקיימת אף היא עשרות שנים.
"מצב המרפאה אצלנו בכי רע מכל הבחינות", אומר אחד המבוטחים בתסכול. "כבר כשאתה מגיע לכניסה אליה אתה נתקל באדמה יבשה, אדניות שבורות, חוסר סדר ותשתיות ברמה ירודה מאוד. אנחנו מרגישים שימי סלאח שבתי טרם חלפו".
עד כמה זה משפיע עליכם?
"קודם כל זו ההרגשה, והיא לא טובה. אתה מרגיש שמזלזלים בך. אז יהיו כאלה שיאמרו 'מה אכפת לי שהסביבה נראית כך אם אני מקבל שירות טוב', אבל יש הרבה כאלו שאומרים שזה מצביע על היחס של הקופה אלינו ואיך שתופסים אותנו כשכונה וכמבוטחים.
2 צפייה בגלריה
מרפאת שפרינצק פתח תקוה
מרפאת שפרינצק פתח תקוה
מרפאת שפרינצק פתח תקוה
(צילום: פרטי)
"העניין הוא שמלבד התשתיות גם השירות לא טוב. אתה יכול לבוא יום אחד ופתאום לראות שבית המרקחת סגור בגלל ספירה שלא ידענו עליה מראש, ואז אתה צריך לכתת רגליים ברחבי העיר. או לחילופין רופאה שיוצאת לחופשה ולא דואגים למחליף. זה דבר לא מקובל, ואין לזה אח ורע".
יש לך השערה מה הסיבה שדווקא עם המרפאה שלכם פועלים כך?
"לפי דעתי הסיבה היא שמדובר פה באוכלוסייה שלא דורשת כמו שדורשים במקומות אחרים. אנשים מבוגרים, שרגילים למצב. אם בהנהלה היו רוצים, היו דואגים שהמצב ישתפר בצורה סבירה ובלי השקעה מסיבית כדי שלאנשים יהיה נעים להיכנס. אם זה חורה לעובדי המרפאה ששמענו גם מהם תלונות, כל שכן שזה יהיה חורה לנו, המבוטחים . זה זלזול, חוצפה והתנהגות מתנשאת".
קראו גם:
פניתם לקופת החולים לבירור העניין?
"שלחנו מכתבים גם לקשרי לקוחות וגם להנהלה האדמיניסטרטיבית ולא קיבלנו התייחסות הולמת. זו חוצפה שאין כדוגמתה ופשוט מרתיח אותנו".
מכללית נמסר בתגובה: "המחוז נמצא בעיצומה של תכנית שיפוצים תלת-שנתית, במסגרתה כבר שופצו בעיר פתח תקוה מספר מרפאות: נווה עוז, הדר גנים ורוטשילד.
"מרפאת שיכון עממי ברחוב שפרינצק נמצאת בעדיפות גבוהה לשיפוץ מקיף, שייערך אף הוא במסגרת תכנית שיפוצים זו. השיפוץ במרפאה יהיה כולל ויסודי.
"הוא ייעשה במספר שלבים ויקיף הן את מבואת הכניסה והן את המסדרונות והחדרים, וכמו כן צעדים נרחבים לשיפור הנראות. כבר בימים הקרובים ייעשה תיקון נקודתי בכניסה למרפאה.
"אנו עושים מאמצים נרחבים לגיוס כוח אדם זמין ומקצועי למרפאות השונות, וכל טענה בנוגע לפגיעה בשירות תיבחן בכובד ראש".