חנוכה כאן ואיתו מציינים את הניסים והנפלאות שאירעו לפני מעלה מאלפיים שנה, אבל ניסים קורים כל יום, ונפלאות לא פחות, והמקום שבו הם בעיקר מתרחשים הוא בעיקר בממשק בין האדם לגורמי הרפואה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר ורוניקה יחזקאלי. אבחנה מדויקת
ד"ר ורוניקה יחזקאלי. אבחנה מדויקת
ד"ר ורוניקה יחזקאלי. אבחנה מדויקת
(צילומים: שאטרסטוק, דוברות בית החולים)
קראו גם >>>
בן 46 שהגיע עם דימומים בעיניים אובחן בבית חולים מאיר כשהוא סובל מאי ספיקת לב קשה, ד"ר ורוניקה יחזקאלי, רופאת עיניים במחלקת עיניים במרכז הרפואי מאיר, הצילה את חייו: "לפני מספר חודשים הגיע אלינו למיון עיניים בלילה אדם צעיר בן 46 שהופנה לבירור בעקבות מה שנראה כמו קרע ברשתית", משחזרת ד"ר ורוניקה, "הדימומים שהיו לו בעיניים נראו די מינוריים וקטנים אבל מיוחדים ועל אף שהוא סיפר שהוא בריא בדרך כלל ואינו סובל ממחלות רקע, משהו בדימומים האלו שאינם נפוצים העלה בי חשד שיש פה מקרה מורכב יותר.
"אז שאלתי אותו שוב אם הוא בטוח שהוא מרגיש כתמול שלשום. הוא היה נראה לי חלש יחסית לספורטאי ולבחור החסון שנראה שהיה בעבר. הוא מצידו ישר ענה לי שאם יש לי כוח להקשיב אז הוא באמת נמצא מספר חודשים בבירורים אינסופיים, טופל במגוון רחב של אנטיביוטיקות חזקות מאוד ועבר בדיקות שלא העלו שום ממצא ושהוא די מיואש לאחר שרזה בצורה משמעותית וסבל לאורך התקופה מחום גבוה.
"האבחנה הראשונה שחשבתי עליה הייתה שהפגיעה ברשתית נוצרה כתוצאה מתסחיפים קטנים בעקבות דלקת של קרום הלב וביקשתי לאשפזו להמשך בירור.
בבוקר למחרת בבדיקת האקו לב אכן גילו שהוא סובל מאי ספיקת לב קשה וששני המסתמים שבליבו חולים מאוד. הוא הועבר לניתוח דחוף שכלל פתיחת בית חזה והחלפת מסתמים. בהרבה מחלות דוגמת סוכרת או יתר לחץ דם העיינים משמשות מראה של הגוף ואנו כמומחי עיניים יכולים לזהות בהן מצבים רפואיים לא מאוזנים. לשמחתי, במקרה הזה הצלחנו דרך העיניים להציל את הלב".