עלונים הופצו בימים האחרונים בפתח תקוה המזהירים את הציבור מהחיסון נגד קורונה. בין היתר נכתב "אל תגיד לא ידעתי. חיסון לקורונה יכול להסתיים במוות!".
יצויין כי ה-FDA אישר את החיסון לאחר שערך בדיקות מקיפות ולכן אין כל ביסוס מדעי לנאמר בעלונים אלה.
1 צפייה בגלריה
העלון שמתנגד לחיסוני קורונה
העלון שמתנגד לחיסוני קורונה
העלון שמתנגד לחיסוני קורונה
(צילום: מתוך העלון שהופץ בפתח תקוה, באדיבות תושב העיר)
כידוע, הגעת החיסונים לארץ בימים אלו יוצרת שיח רב ברשתות החברתיות ובכלל, כאשר לצד עידוד משרד הבריאות ובעלי תפקידים רבים בעולם הרפואה להתחסן נגד הנגיף, ישנם קולות הטוענים כי מאחר והפקת החיסון ארכה זמן קצר משמעותית מחיסונים אחרים הוא עלול להיות מסוכן.
בעלונים שהופצו ברחבי פתח תקוה בימים האחרונים, פורסם גם מכתב שנשלח על ידי עורכי הדין רות מכנס ואריה סוכולובסקי לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, כנגד ההתנהלות בכל הקשור לחיסון לקורונה. בין היתר כתבו עורכי הדין: "נראה כי המשרד מתנהל בחוסר שקיפות מוחלט כלפי הציבור, מסכן את בריאותו בהצעה הזויה להזריק כחובה חומרים כימיים לגופם של האנשים...
"...כל הסגרים שהמשרד שברשותך ערך ומתכנן עוד לערוך היו מתוכננים מלכתחילה ואינם נסמכים על כל ראיות רפואיות מבוססות ומהימנות, כפי שרופאים רבים טוענים ולאור האחוזים הגבוהים של תשובות שגויות בבדיקות הקורונה, אך קולם משום מה מושתק. האם כל חגי ישראל יעברו עלינו בסגר ובבידוד, האם כך הנכם דואגים לבריאות הציבור או שמא להכנעתו על מנת שיתחנן על נפשו ויסכים לחיסול (סליחה טעות- לחיסון) המתוכנן לו".
בשיחה עם מיינט פתח תקוה, הסבירה עורכת הדין רות מכנס: "אנחנו לא נגד חיסונים, אלא רוצים חיסונים איכותיים. מדובר בחיסון שלא עבר אישור כמו שצריך".
הוא כן קיבל את אישור ה-FDA ובכל זאת אתם יוצאים נגדו במכתב שמופץ לתושבים.
"מדובר באישור חירום ולא באישור רגיל. כלומר בעוד שנתיים יבחנו את התוצאות. הוא לא עבר תהליך ובדיקות של 7 שנים כמו שעוברים שאר החיסונים. אנחנו טוענים שכפיה של חיסון או כל המגבלות ההזויות נגד מי שלא יתחסן, מהוות פגיעה חמורה בדמוקרטיה, אפשר אולי לומר שמהוות אפילו דיקטטורה, ונלך עד הסוף עם הגשת עתירות ומיצוי כל ההליכים המשפטיים".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר ביוזמה פרטית שמתקיימת בכל הארץ ואין לה כל קשר לעירייה. יתירה מזו, העירייה טיפלה לאחרונה בפן החוקתי המתאים נגד רכב עם הגברה שהסתובב ברחבי העיר והסית נגד כללי הקורונה. כאמור, מדובר ביוזמה שקיימת לצערנו בכל הארץ ופתח תקוה היא הרשות היחידה שקנסה את בעל הרכב, שאינו תושב העיר, והביאה אותו לדין".
ממשרד הבריאות נמסר: "לא ברור מהפניה על איזה חיסון מדובר. באופן כללי ניתן לציין כי כל חיסון שמיועד לתושבי ישראל נבחן ונבדק עפ"י אמות מידה רגולטוריות בינלאומיות".