סדרות החלונות והדלתות של קליל המפותחות בשיטת קליל SYSTEM תוכננו במיוחד בשביל לתמוך במגוון סוגי זכוכית לחלונות ופתרונות זיגוג מתקדמים, על מנת לייצר את הפתרון והבידוד המושלם.
סוגי הזכוכית נבדלים בעיקר בכמות שכבות הזכוכית, החומר המפריד בין שכבת זכוכית אחת לשניה ועובי כל אחד מהמרכיבים. ככל שעובי הזכוכית גדול יותר ושכבת הביניים עבה יותר כך רמת האיטום והבידוד תהיה טובה יותר.
1 צפייה בגלריה
סוגי זכוכיות לחלונות
סוגי זכוכיות לחלונות
סוגי זכוכיות לחלונות
(צילום: סנטנדראו לוסיאנו)
איך תבחרו את סוג הזכוכית?
בחירת הזכוכית הנכונה לחלון היא החלטה מהותית שיכולה להשפיע גם על תוכניות הבנייה והתוכניות האדריכליות ולכן כאשר אנחנו ניגשים לבחירת החלון מומלץ לבחור מערכות אלומיניום ופתרונות זיגוג בשלבים המוקדמים של הפרויקט.
מה צריך לקחת בחשבון?
• אזור בארץ משפיע על הצורך בבידוד תרמי והאיטום.
• מיקום הפתח בתוך הבית, האם חשופים לרוחות, אור וחשיפה ישירה לשמש, או אז מומלץ לשקול בידוד תרמי הוספת ציפויים
• האם הסביבה רועשת? וכמה שקט חשוב לכם - מומלץ לבחור בפתרונות זיגוג בעלי רמת בידוד אקוסטי גבוהה על מנת להשיג הורדה מקסימלית של הרעש החיצוני, בחדרים שאינם חשופים לרעש או רמת השקט בהם אינה בעדיפות גבוהה, אפשר להסתפק בפתרונות זיגוג פשוטים
• כמות הפתחים בחלל ובבית, ליצור פתרון אחיד והרמטי בחלונות מבודדים.
מה מאפיין את זכוכית בידודית?
זכוכית בידודית מורכבת, לרוב, מ3 שכבות, שתי שכבות של זכוכית המופרדות בחלל של אוויר או גז ליצירת בידוד תרמי מושלם. ככל ששכבות הזכוכית עבות יותר וחלל האוויר עבה יותר, רמת הבידוד עולה. זכוכית בידודית נחשבת לפתרון הזיגוג לבידוד תרמי הטוב ביותר אך בעלת עובי זיגוג גדול ודורשת מערכות אלומיניום מתקדמות יותר על מנת שיכולו להתמודד עם עובי הזכוכית ומשקל הזיגוג.
לזכוכית בידודית בידוד תרמי טוב יותר מזכוכית טריפלקס להגיד לתוצאות מושלמות גם בבידוד האקוסטי מומלץ לבחור זכוכית בעובי שונה.
יש להבדיל גם בין זכוכית בידודית מחוסמת ובידודית לא מחוסמת כאשר המחוסמת נשברת לרסיסים
קטנים, בטיחותית יותר ומומלצת לדלתות וויטרינות זכוכית ליציאה למרפסת או לגינה.
אם נשווה את זכוכית בידודית לזכוכית טריפלקס (זכוכית רבודה) ההבדל נמצא בחומר המבודד בין שתי שכבות הזכוכית ובעובי שכבות הזכוכית. בזכוכית בידודית, שכבות הזכוכית מופרדות בתא אויר הנותן בידוד תרמי מעולה,ואילו בזכוכית הטריפלקס שכבות הזכוכית מודבקות עם שיכבה של PVB אשר בזכותו לזכוכית בידוד אקוסטי טוב והיא בטיחותית. הזכוכית הבידודית, עבה יותר בגלל תא האוויר ודורשת מערכות אלומיניום מתקדמות יותר, זכוכית הטריפלקס הינה זכוכית דקה, יותר דורשת מערכות אלומיניום פחות מתקדמות ונחשבת יותר זולה.
זכוכית טריפלקס אומנם יותר נפוצה בישראל היא מספקת בידוד תרמי סביר אך נחות יותר מהזכוכית בידודית.
יש לשים לב ולתת את הדעת כי לא כל מערכת חלונות ודלתות תומכת ומתאימה לזכוכית בידודית וזכוכית טריפלקס משום שהן דורשות מפרט מתקדם יותר אשר למתאים לעובי זיגוג ולמשקלים כבדים. זכוכיות טריפלקס ובידודית שוקלות פי 2 עד 3 מזכוכית רגילה.
בחירת זכוכית לחלון היא החלטה מורכבת ומהותית שצריכה לקחת בחשבון ולשקלל משתנים רבים, אך היא גם החלטה אישית שמותאמת לצרכים שלכם, לרגישויות שלכם ולבית שלכם.
לא כל הפתחים בבית צרכים את הפתרונות המתקדמים ביותר, הם צרכים את הפתרונות הנכונים ביותר. בתכנון חכם ניתן לשלב בין הפתרונות לקבלת תוצאה מושלמת.
אנחנו יודעים כי זו החלטה מורכבת שדורשת ידע וייעוץ ומזמינים אתכם להתייעץ עם מומחי החלונות שלנו באולמות התצוגה שידעו לתת לכם את הפתרון המושלם והחיבור המושלם בין הבית לעולם.
קליל מפתחת את הסדרות השונות בשיטת קליל SYSTEM על מנת להבטיח שכלל המרכיבים יעבדו בצורה מושלמת אחד עם השני, יעמדו בתקנים המחמירים ביותר. בהתקנה עם מתקין מורשה קליל ויבטחו 7 שנות אחריות לשקט נפשי.
לאתר שלנו לחצו כאן