טרנד הבשרים המעושנים הפך בעשור האחרון לגימיק חובה בכל מסעדה שמכבדת את עצמה, במיוחד אם מדובר במסעדה ותיקה שמעוניינת למשוך את חובבי הבשר שמחפשים אחר חידושים, שיטות בישול ייחודיות ושילובים שיעוררו את כל בלוטות הטעם.
8 צפייה בגלריה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
מסעדת "BBB" פתח תקוה
(צילום: נטאלי סילבר)
ריכזנו עבורכם רשימה של שלוש מסעדות בשרים מעולות בפתח תקוה, שישאירו לכם טעם לעוד. מי ברשימה? המסעדה שכל מנה בה הופכת ליצירת אומנות, הכשרה שמייצרת מנות בניחוח אמריקאי, והדיינר שיוציא אתכם לדייט עם הילדים.

מסעדת המקדש: כל מנה הופכת ליצירת אומנות


למסעדת המקדש – מסעדת שף מודרנית, רצוי להזמין מקום מראש, ורצוי בשעות אחר הצהריים כשהמקום לא מלא, אז תוכלו לגנוב מתשומת הלב של השף והבעלים לירן לבו, נוכח ההתלהבות שתפגינו עם כל מנה שתוגש לשולחן.

8 צפייה בגלריה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
(צילום: באדיבות "המקדש")

בגלגולה הנוכחי והמעוצב בסגנון סמי יפני מודרני עם בר גדול, קומת כניסה, חדר פרטי ושנדליר מטורף המשלב ענפים ואור רך, ממשיכה מסעדת המקדש, להגיש מבחר מנות על טהרת העישון. מנות המורכבות מחומרי גלם איכותיים וצבעוניים, שילובים נדירים וחיבורים לא קונבנציונליים בחסות דמיונו של השף, אשר הופכים כל מנה ליצירת אומנות טעימה וייחודית.
אחרי הקדמה שכזו, נזכיר כי זהו גלגולה השני של המסעדה, שנפתחה לראשונה באושילנד כפר סבא לפני כחמש שנים, וגרמה לרעידת אדמה קולינרית בקרב אוהבי הבשר שחיפשו ומצאו את המקום הנכון שמשלב בין טעם, איכות ויצירת אומנות, ממש כמו השף שמציג לקהל מנות יומרניות, טעמים חדשים והצגת מנות שמהווה מופע שלם, עוד לפני הביס הראשון שייכנס לכם לפה.

8 צפייה בגלריה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
(צילום: נטאלי סילבר)

מה ברשימה? לחם (מחמצת) מדורה על פחמים, מלווה בחמאה מעושנת פרווה ושום נימוח, שהיוותה פתיח מסקרן ל- אמיוז בוש, שזה בעצם שם פלצני לתרד עם טרטר סלמון בוויניגרט אשכולית בקישוט פרח זעתר, מנת ביס מסקרנת וטעימה, שמזכירה מנות שמוגשות לרוב במסעדות מישלן באירופה. גם מנת ה- ספייריבס טלה מעושן בעצי חרוב שמוגשת על קרם ארטישוק ירושלמי וסלט פריקי היא סוג של מומחיות התואמת את הויז'ן של בלו, שמחפש אחר שלמות גם במראה המנה וגם בטעם.
אחרי שתדגמו את אלה, מובטח לכם כי המעבר ממנות ביס למנות גדולות יותר שכוללות בשר, ייצור עבורכם חוויה על חושית של טעמים, במיוחד למי שמחפש להרגיש את העישון והטעמים המיוחדים של המנות במקום.

8 צפייה בגלריה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
מסעדת "המקדש" פתח תקוה
(צילום: נטאלי סילבר)

ולכן, ההמלצה שלנו, לנוכח הכרת התפריט, היא לטעום את מנת טרטר הפילה בקר על ברוסקטה שהיא חלומית בפני עצמה, למרות החריפות של הטיבול, ולא לוותר על שוק האווז שמבושל בתערובת תבלינים ומוגש על פירה מתובל.
אגב, למי שאוהב לעבוד בשביל לאכול את המנה שלו כמו שהוא רוצה אותה בדיוק, כדאי להזמין את ה-מנה של המסעדה, פלטת הבשרים (נתח קצבים, פיקנייה מנתח מקומי וכו') אותם תצרבו על אבן חמה ותאכלו בקצב שלכם, תוך שאתם צורבים, מחממים ומתלהבים נוכח ניחוח העישון העדין.
ומה לסיום? קינוח עוגת שוקולד רכה עם קרם פיסטוק(נמסיס) או מסקרפונה שתופתעו לגלות שהיא טבעונית לגמרי, ואתם בדרך לשלוח בקשה לכוכב מישלן ראשון למקום שהספציאליטה שלו זה לעורר את בלוטות הטעם שלכם.
הפסגות 9, פארק עופר, פתח תקוה, א-ה החל מ- 12:00

רובן פתח תקווה – שחיתות זו לא מילה גסה


רובן היא מסעדה כשרה שמגישה בשרים איכותיים מעושנים, היוצאים אחר כבוד, טריים ומעושנים מתוך המעשנה במסעדה המעוצבת בסגנון ניו יורקי כולל כל הקישוטים, שילובי עץ עור וברזל, ושממש לא מתביישת בגודל המרשים ועושר המנות שיוצאות אחר כבוד מהמטבח לשולחן ומשאירות אחריהן שובל ריחני ומעושן, שיעורר את כל החושים.
8 צפייה בגלריה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
(צילום: נטאלי סילבר)

ונכון, יש לא מעט דיינרים אמריקאיים בעיר פתח תקוה, אבל דיינר שמעשן בשר, מכין רטבים טריים מדי יום, ושומר בקנאות על מתכוני העישון הסודיים של המנות, דורש ביקור ובדיקה מקרוב, על מה כולם מדברים, ומה הקונספט הייחודי רק לו.
אז אחרי השמועות, הביקורות שקיבלנו מאחרים והסקרנות, אנחנו בחרנו להגיע למקום כדייט, ולאחר שגילינו שיש במקום ספות עור נוחות, צוות מפרגן ומסביר פנים, הצצנו למטבח וגילינו שהכל נקי והעלנו ציפיות לגובה האייפל, תוך שאנחנו ממהרים להזמין מנות מהמתפריט.
התחלנו עם מנת פתיחה צפויה, לחם פרנה ומטבלים שחוסלה מהר הודות לקונפי שום, ואיולי כמהין שפשוט עשו חסד לכל ביס של הפרנה. בזמן שחיכינו לאוכל, הספקנו להזמין יין ובירה, ולנהל דיון שלם, מה יותר כדאי, לאכול מצלחת או כריך? בינתיים נחתה מנת הקרפצ'ו שלנו על השולחן שלוותה בצנוניות ובצל מוחמץ שהגבירו את הטעם הכה עשיר של הוינגרייט. רבע שעה אחר כך, כבר בלסנו זה מצלחתו של האחר, ביסים.

8 צפייה בגלריה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
מסעדת "רובן" פתח תקוה
(צילום: נטאלי סילבר)

למה? כי קשה לעמוד מנגד ולא לטעום שיש מולך סטייק אנטריקוט גדול ועסיסי של נתח ורד הצלע, משויש ומיושן שהוגש לשולחננו שהוא מלווה בירקות גריל, קונפי שום וצי'מיצורי, המהווים שידוך מושלם לתפוחי אדמה במדורה עם איולי פטריות ומלח אטלנטי או סלט עלים רענן.
לפרטנר שלי שלא הפסיק לספר לי על הייחוד שבמקום שעושה דברים אין דורס והום מייד, הגיעה לאחר כבוד מנה הלקוחה מהקלאסיקה האמריקאית ברוסקטת אסאדו מטריפה שכל ביס ממנה, כנראה הודות לגלייז שום והמיונז, מרגיש כאילו זו הפעם הראשונה שטעמנו אסאדו הבטחה שלנו, אנחנו עוד נחזור, גם בגלל שהיה טעים וגם בגלל המחיר השפוי.
שחם 36, מתחם יכין סנטר, פתח תקוה
כשר רבנות פתח תקוה, א-ה החל מ- 12 בצהריים, שישי עד שעתיים לפני כניסת השבת, מוצ''ש כשעה לאחר צאת השבת

BBB - אמריקה זה כאן


מצאנו את ההמבורגר הכי טעים בעיר, ולהפתעתנו הוא שייך לרשת מסעדות בר וגריל בפריסה ארצית, רשת ה-BBB שמוכיחה שעם שף יצירתי, מבחני טעימות למוזמנים בלבד, ושילובים שקולעים לטעם הישראלי אפשר להנות מארוחה בקונספט אמריקאי על אדמת המולדת, או במקרה שלנו בעיר פתח תקווה בסניף יכין סנטר.

8 צפייה בגלריה
מסעדת "BBB" פתח תקוה
מסעדת "BBB" פתח תקוה
מסעדת "BBB" פתח תקוה
(צילום: נטאלי סילבר)

נתחיל מהסוף. באמת שאין צורך להציג את ה-BBB, רשת שמציעה לאוהבי ההמבורגרים מסעדת דיינר מעוצב ובמיקומים שמתאימים לכל מטרה, דייט, משפחה ואפילו שיחת עבודה.
מה סוד הקסם? ספות עמוקות ונוחות, רהיטי עץ ומוזיקת מיינסטרים שמכניסה את המבלים למוד מתלהב, עוד לפני שהמנות מגיעות לשולחן. תוסיפו לעיצוב מוקפד, מסכי ענק ומלצרים חייכנים וסבלניים, וכמובן את המנות, מעשי ידיו של השף אילן פנחס וקיבלתם את התפריט המושלם לכל המשפחה שמשלב בין מנות שמתאימות לכולם במחירים שפויים, ומהירות הגשה מטורפת.
נכנסתם למוד? לפני שאתם מזמינים כדאי שתעשו סקירה של התפריט המחולק לסלטים (שורש, ירקות גלילי, מזרח מערב, מנות ראשונות, פרנה בתנור, כרובית פריכה, צ'יפס בטטה, בורגוס רינג), מנות מוכרות (שניצל, חזה עוף, פרגית), טורטיות (עוף, אנטריקוט, אסאדו מפורק), ועד למבחר מטורף של מנות המבורגר בשילובים מטורפים.
לאור כל האמור לעיל, הגענו בהרכב משפחתי בצהריי יום שבת, שעה נפלאה לארוחה משפחתית שמסתיימת בלי כלים ועם חשבון שפוי. התחלנו עם כנפי עוף בציפוי פריך כפתיח שהתגלתה כמנה טעימה וקלילה שמהווה סיפתח טוב למנות הבשר האישיות, כמו למשל המבורגר קצבים, המבורגר ילדים ומנת אסאדו מפורק עם חלה התגלתה כמושלמת.
למה? כי האסאדו שמוגש על טחינה משוואיה וגרגירי חומוס עם בצל, גריל ועלים ירוקים , נטרף בתוך שניות, תוך שימוש לא מבוקר בעליל בחלה הטרייה והמתוקה כדרך לנגב את כל הטוב הזה ישר לפה. וכן, זה טעים. לא רק בגלל העשייה הנכונה של האסאדו, אלא בגלל השילוב הנכון בין חומרי הגלם איתם הוגשה המנה. אגב, לכל הטוב הזה ניתן להוסיף תוספת (טבעות בצל,אורז, הום פרייז, שעועית ירוקה, סלט או צ'יפס).

8 צפייה בגלריה
מסעדת "BBB" פתח תקוה
מסעדת "BBB" פתח תקוה
מסעדת "BBB" פתח תקוה
(צילום: נטאלי סילבר)

הבחירה בהמבורגר קצבים המשלב נתחים מובחרים וחזה אווז מעושן ואיולי התגלתה כמושלמת, אחרי הכל מה אפשר לצפות משף המקום אשר לו חוש מושלם לטרנדים וטעמים, וידע קולינרי שמצליח לחבר בין הצפוי (מלפפון בכבישה ביתית)ל לאורוגולה. כל זה יחד עם צ'יפס וקוקטייל ביד, הופכים את החוויה המעושנת במנה לדומיננטית דיה.

קראו גם:

יש לציין כי הילדים נהנו מארוחת ילדים שמגיעה ברכב מקרטון ועליו הצ'יפס הפריך וההמבורגר (49 שקלים כולל שתייה), ואם הם ממש רוצים לחוות שפע קולינרי כמו הגרסה הבוגרת שלהם, הם יכולים לבחור תוספת(גאודה, אננס צ'ילי, ביצת עין, גוואקמולי או מעושנת ילדים), בתוספת תשלום.
המלצה שלנו, אל תוותרו על קינוח אחד גדול ומפנק לשולחן, שישאיר טעם של עוד, ויבטיח את חזרתכם למקום עם הילדים.
יכין סנטר, יצחק רבין 17 פ"ת, ראשון – שבת החל מ-11 וחצי בבוקר