למאיה בסיס, ילדה מקסימה בת 11, התחשק מאוד לאכול את הרולאפס – הטרנד העולמי החדש שכובש את העולם ואת ישראל. אמנם משרד הבריאות הזהיר מפני הממתק החדש-ישן, אבל עדיין צעירים רבים מתקשים לעמוד בפיתוי ומוכנים לעשות הכל כדי להשיג את המצרך המבוקש, גם במחיר גבוה.
3 צפייה בגלריה
מאיה בסיס
מאיה בסיס
מאיה בסיס
(צילום: פרטי)
מאיה רכשה את הממתק, עטפה אותו בגלידה כפי שמקובל ואכלה אותו. אבל, אז חיכתה לה הפתעה מצערת. על כל גופה הופיעה פריחה מלווה בגירודים ועקצוצים לא נעימים.
אמה של מאיה, הילה, מספרת: "הבת שלי קנתה את הממתק מילד בכיתה ועוד במחיר מטורף של 20 שקל. חשוב לי להבהיר שהילדים שלי לא ברשתות או באינסטגרם, אבל כמו כל החברים שלה גם אליה הגיע לינק של הטרנד הזה והיא ממש רצתה לעשות אותו, ולכן באותו הערב הבת שלי שמאוד שמחה שהיא הצליחה לשים את היד שלה על רולאפ אחד, החליטה שהיא עושה את הטרנד הזה של שילוב הממתק עם גלידה".
האם מוסיפה, כי היא היתה מודעת להודעות משרד הבריאות שמדובר בממתק לא בריא, אבל לנוכח הלחצים של מאיה לקנות את הממתק, גם במחיר מופקע, היא הסכימה.

3 צפייה בגלריה
התגובה האלרגית
התגובה האלרגית
התגובה האלרגית
(צילום: מאיה בסיס)

"הסכמתי שהיא תקנה את הממתק, למרות שבעיני זה הזוי לשלם 20 שקל על אחד בודד, כשלפני הטרנד שילמו מחיר כזה על קופסה שלמה. אבל אחרי שהיא השיגה וקנתה זרמתי. לא חשבתי שזה עלול להגיע למצב של אלרגיה, שעלולה להתפתח לסכנת חיים של ממש".
תוכלי לתאר מה בדיוק קרה לה?
"אחרי שהיא הכינה וגם נתנה לאחיה הקטן לטעום, היא התחילה להרגיש גירודים בכל הגוף. זה התחיל אצלה ברגליים, עבר לבטן, המשיך לצוואר ולגב ומהר מאוד התפשט לה לכל הגוף. מיד יצרנו קשר עם רופא בשביל לברר מה עושים במקרה שכזה.
"במקרה של הבת שלי הוא נמשך כמה ימים ואחרי טיפול תרופתי המצב השתפר והפצעים נעלמו, אבל עד שזה קרה הבת שלי ממש סבלה מגירודים ועקצוצים, שהחריפו בחשיפה לשמש ובמים חמים. היא ממש סבלה".
אחרי שזה קרה והיא טופלה, היא תנסה שוב?
"ממש לא. היא בעצמה אומרת לכולם שזה לא שווה את זה. ברור לי שאחרי מה שקרה, הבת שלי לא תאכל יותר את הממתק הזה. זה לא בא ממני, אלא ממנה. לא רק שהיא לא רוצה לאכול את זה יותר, היא גם מזהירה את החברים שלה בכיתה לא לאכול את זה כי זה עלול לגרום לתגובה אלרגית".

3 צפייה בגלריה
רולאפס
רולאפס
רולאפס
(צילום: פרטי)

קראו גם:

בעקבות המקרה, הילה מבקשת שהנושא ימשיך להיות במודעות ומציינת כי המקרה של הבת שלה אינו המקרה היחיד עליו שמעה.
"אחרי שיצאנו עם המקרה שלנו לתקשורת, יצרו איתי הרבה אנשים קשר בפייסבוק וסיפרו לי שגם להם זה קרה, שגם הילדים סבלו מדרגה כזו או אחרת של גירוי לאחר אכילת הממתק. מה שהכי מפריע לי זה שידוע לכולם שזה ממתק לא בריא שיכול לגרום לתגובה אלרגית קשה, אבל בתקשורת ממשיכים לדבר על הטרנד הזה בצורה חיובית".
השורה התחתונה מהכתבה: אם מתחשק לכם לאכול משהו מתוק, מומלץ לאכול פירות. יותר בריא, ובמיוחד בקיץ גם מאוד טעים.