מי נתן את ההוראה? שלוש וחצי שנים לאחר שמונה, ראש המועצה הדתית פתח תקוה ראובן יוסופוב יסיים את תפקידו. למועצה נבחרו לאחרונה 11 נציגים על ידי מועצת העיר ומשרד הדתות כשיוסופוב לא ביניהם, זאת על אף המלצות מצד רבנים רבים, ביניהם רבה הראשי של העיר הרב מיכה הלוי, כי ימשיך בתפקידו.
3 צפייה בגלריה
ראובן יוסופוב
ראובן יוסופוב
ראובן יוסופוב
(צילום: פרטי)

כבר ביולי 2022 פרסמנו על טענה לניסיונות מצד גורמים שונים להדיח את יוסופוב שנחשב לדמות אהובה לא רק במועצה אלא גם ברחבי העיר, גם לאור פעילותו הרבה למען נזקקים. בזמנו התגלתה מחלוקת סביב מינוי רב הקהילה האתיופית, בעקבותיה הופץ מכתב על ידי גורם עלום, בשם חמישה חברי המועצה הדתית מתוך תשעה, שביקשו כביכול לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין לצורך בחירת ראש מועצה חדש. אלא שבשיחות עם גורמים שונים התברר כי איש מאותם חברי מועצה לא חתם על המכתב.
בינתיים המשיך יוסופוב בעשייתו אך כעת כאמור, עושה רושם כי המהלך של אותם גורמים להדחתו קורם עור וגידים. לאחרונה נבחרו על ידי הסיעות השונות ומשרד הדתות 11 חברים להרכב המועצה הדתית בעיר כשיוסופוב לא ביניהם, במה שסלל את דרכו החוצה ממנה. כל זאת כשבקביל עומדים רבנים בכירים רבים מאחוריו אשר פנו לאחרונה לראש העירייה רמי גרינברג ולסגנו הרב אליהו גינת בהמלצה חד משמעית להאריך את כהונתו בתפקיד.

3 צפייה בגלריה
המועצה הדתית הרבנות הראשית פתח תקוה - תמונת פייסבוק
המועצה הדתית הרבנות הראשית פתח תקוה - תמונת פייסבוק
המועצה הדתית פתח תקוה
(צילום ארכיון)

כך למשל כתב הרב מיכה הלוי: "זה תקופה ארוכה שהמועצה מנוהלת ברוגע, כל המחלקות מתפקדות בטוב, השכר משולם תמיד בזמן ופעילויות מבורכות נעשות במקוואות חדשים ומתחדשים וכן פעילות תרבות תורנית. קשרי חוץ עם כלל הציבור רציפים וטובים ותושבי העיר ודאי מודעים לעבודה המבורכת של המועצה הדתית ולעומד בראשה. כולי תקווה שהדברים יימשכו לעוד שנים רבות".
במכתב נוסף עליו חתומים מספר רבנים ביניהם הרב משה פינטו,הרב רפאל זר, הרב מאיר אלול וכן הרב נתנאל יהודה פיטוסי, נכתב בין השאר: "מר ראובן יוסופוב ידוע לכל ציבור התושבים כאיש חיל, רב פעלים ורב זכויות, הפועל בכל מרצו ומאודו למען הציבור בנושאי דת ורוחניות, בתחומים רבים... ומאחר ויו"ר המועצה הדתית מר ראובן יוסופוב פועל בכל מרצו למען היהדות והדת בעירנו, מידת הכרת הטוב מלמדת ומחייבת שלא לפגוע בו חלילה. לאור האמור הננו פונים אליכם בדרישה להשאיר את מר ראובן יוסופוב בתפקידו...".
ומה חושב על הצעד המתבשל ראש המועצה הדתית המכהן? "לאחר כ4 שנים בהן פעלתי ללא לאות לשקם ולתת לתושבי העיר שירותי דת ברמה הגבוה ביותר, זאת למרות בחישות והתערבויות פוליטיות לכאורה האסורות עפ"י חוק, אני גאה שהצלחתי יחד עם הנהלת המועצה להביא לתושבי העיר מהפכה אמיתית בכל תחום. החל מהקמת ושיקום מקוואות בעיר , דבר שהוזנח שנים רבות, סיוע ותמיכה לכל קהילות העיר באופן שוויוני, מהפכה בשירות לתושבים, בשירותי הרישום לנישואין, שירותי גניזה ללא עלות לכלל התושבים ועוד. הכל נעשה נטו למען תושבי העיר ביושרה, בנאמנות ובאופן שוויוני למען כולם.
"אלא שגורמים פוליטיים ניסו תוך כדי כהונתי להדיח אותי ללא הצלחה היות והנהלת המועצה הקודמת, נבנתה באופן נקי ונטו למען השירות לתושבי העיר. אני גאה על כך ותמה הכיצד לדעת כלל התושבים, רבני העיר, השכונות והקהילות, מביעים תמיכה ופירגון בלתי מסתייג מפועלי לאורך התקופה. המועצה הדתית בפ"ת מהווה דוגמא וסמל עבור מועצות בישראל, הן ברמת הניהול והן בקידמה ואיכות השירות. למרות זאת, בחרו הפוליטיקאים לנסות להקים מועצה כאשר איני חלק ממנה יותר".

3 צפייה בגלריה
הרב הראשי של פתח תקוה מיכה הלוי במהלך העצרת
הרב הראשי של פתח תקוה מיכה הלוי במהלך העצרת
הרב הראשי של פתח תקוה מיכה הלוי. תמך בהישארותו של יוסופוב
(צילום ארכיון: מתן דויטש)

קראו גם:

מדוע לדעתך?
"מדובר בשיקולים פוליטיים שאינם מקצועיים שמנחים את אותם פוליטיקאים. אני גאה שלא שיתפתי פעולה עם בקשות שאינן חוקיות לכאורה ו/או אינן לתועלת התושבים".
יש בך אכזבה מראש העירייה שמינה אותך למועצה הקודמת כנציג מטעם סיעתו?
"ציפית שהדרך המשותפת שלי ושל ראש העירייה לא תושפע משיקולים פוליטיים ותישאר במישור הענייני והמקצועי בלבד, אבל לצערי זה לא קרה".
ובינתיים, רבנים רבים פעלו להשארתך בתפקיד. תאר את התחושות.
"מכתבי התמיכה מכל הקהילות והרבנים שאני מקבל מרגשים אותי ואני מודה לכולם על התמיכה הרחבה והבעת האמון מצד כולם בי כראש מועצה דתית. כתוב 'ועשית ככל אשר יורוך חכמים' אבל לצערי זה לא מה שקורה בפועל. צר לי גם שבתקופה כזו קשה לעם ישראל, בה אני גם מדיר שינה מאחר ויש לי שני בנים לוחמים בעזה, בוחרים להתנהל כך כלפיי. בכל מקרה אמשיך לשרת את תושבי העיר נאמנה כל עוד אני בתפקיד. כולי תקווה שמקבלי ההחלטות ישנו את דעתם עד לפרסום בילקוט הפרסומים וידאגו באמת לציבור ולא לגחמות פוליטיות".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "החלפת המועצה הדתית לרבות יו״ר המועצה מתקיימת עפ״י חוק אחת לחמש שנים, בכל הארץ, בהתאם להנחיות משרד הדתות. בתום הבחירות המוניציפאליות והקמת מועצת העיר, נבחרת גם המועצה הדתית שחבריה יודעים כי משך תפקידם קצוב. הדבר נעשה בתיאום עם הרבנים העירוניים וכמקובל. אנו מודים ליו״ר המועצה הדתית היוצא מר ראובן יוסופוב על העשייה ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך".