מה קורה במועצה הדתית של פתח תקוה? בסוף השבוע האחרון דיווחנו כאן על מה שנראה לכאורה כלחצים מצד גורמים שונים להדחת יו"ר המועצה ראובן יוסופוב, שנחשב למוערך במועצה עצמה ובקרב הציבור. כעת, נראה שהעלילה מסתעפת.
2 צפייה בגלריה
הרבנות הראשית המועצה הדתית פתח תקוה
הרבנות הראשית המועצה הדתית פתח תקוה
הרבנות הראשית המועצה הדתית פתח תקוה
(צילום: גיל לרנר)
כפי שפורסם ב"מיינט פתח תקוה", בימים האחרונים הופץ מכתב על ידי גורם עלום, בשם חמישה חברי המועצה הדתית מתוך תשעה, שביקשו כביכול לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין לצורך בחירת ראש מועצה חדש. אלא שבדיקה שנערכה העלתה כי איש מאותם חברי מועצה לא חתם על המכתב בזמן שיצא, ולא ברור אם מי מהם חתם לאחר מכן.
היום (רביעי) נשלח מכתב לחברי המועצה מטעם עורכת הדין גליה קליין, היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת, לפיו במהלך חודש מאי התקבלו אצלה תלונות על חשש לכאורה להתערבות חיצונית בהתנהלות המועצה.
קראו גם:
"פניות אלו נבחנו על ידנו בכובד ראש ועדיין נבחנות על ידנו מול הגורמים הרלוונטיים", ציינה קליין שאף הוסיפה וכתבה כי, "בימים אלה אנו מגבשים את המלצתנו בכל הנוגע למינוי גורם מקצועי מטעמנו שיבחן את הטענות שהועברו אלינו, לרבות שקילת האפשרות למינוי ועדת חקירה".
"בימים האחרונים אנו עדים לשורה של ניסיונות לכאורה להביא להדחת ראש המועצה הדתית המכהן", הוסיפה קליין, וציינה בנוגע לרצון לכנס ישיבה שלא מן המניין כי: "בנסיבות שנוצרו ועל בסיס המידע הקיים ברשותנו, אנו סבורים כי כינוס המליאה בעת הזו בסמיכות להעלאת הטענות הנוגעות להתערבות מקובלת בפעילות המועצה הדתית, עשויות להטיל חשש כבד על סבירות החלטת מליאת המועצה הדתית. מן הראוי שהמליאה תתכבד ותמתין לממצאי בדיקת המשרד בטרם תקבל החלטה כאמור".
גורם עירוני המעורה בפרטים, הוסיף על הדברים הללו וטען כי ישנם גורמים בכירים בעיריית פתח תקוה שפועלים להדחתו של יוסופוב משיקולים פוליטיים.
2 צפייה בגלריה
ראובן יוסופוב
ראובן יוסופוב
ראובן יוסופוב. פועלים להדחתו?
(צילום: פרטי)
ראש המועצה הדתית, ראובן יוסופוב, מסר בתגובה: "היות והנושא בבדיקה, אני מעדיף שלא להתייחס לתוכן המכתב. לאחר סיום הבדיקה של המשרד לשירותי דת, וכל הגורמים הרלוונטיים והמסקנות שיהיו בעקבותיה, אוציא הודעה מסודרת. אציין רק את הערכתי הרבה למנכ"ל המועצה מר עופר אברהם ולחברי הנהלת המועצה הדתית. אנו עובדים יחד בשיתוף כמעט שנתיים, חברי ההנהלה שותפים מלאים לשינוי והעשייה בכל הקשור לשרותי הדת בעיר והמהפכה שאנו עושים כאן למען התושבים.
"המועצה הדתית בפתח תקוה בראשותי, יכולה להביט לכל תושב בעיניים ולהיות גאה בעשייה, השינוי, התקצוב השיוויוני והניהול התקין והמאוזן למען כלל תושבי העיר. אני משוכנע שהתערבות פוליטית אם יש כזאת, אינה תעמוד לנגד עיני אף חבר הנהלה אל מול העשייה הרבה והשינוי שעשינו, עושים ומתכננים לעתיד. נפעל לפי הוראות המשרד לשירותי דת ככל שיהיו ונאמץ כל המלצה מהם. המועצה הדתית פתח תקוה פועלת ותמשיך לפעול רק למען תושבי ותושבות העיר בשירותי הדת ורק טובת התושבים לנגד עינינו".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "הדבר החשוב מבחינתנו הוא שהמועצה הדתית תתפקד ותיתן מענה ראוי לתושבים בתחום עליו היא אמונה. העירייה תמשיך לוודא כי בכל תחום - התושבים מקבלים את השירות הטוב ביותר לו הם זקוקים מהגופים העירוניים השונים".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה