פרויקט "אופנידן" של משרד התחבורה ונתיבי איילון הוא פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל. במסגרת הפרויקט ייסללו כ-100 ק"מ של נתיבי אופניים עירוניים ובינעירוניים בהשקעה של מאות מיליונים.
1 צפייה בגלריה
מפגש בנושא אופנידן
מפגש בנושא אופנידן
מפגש בנושא אופנידן
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
מטרת הפרויקט היא יצירה של רשת נתיבי אופניים שתחבר את כל גוש דן ותאפשר רכיבה רציפה, נוחה ובטוחה, ובכך תספק אלטרנטיבה ליוממים שנאלצים לעמוד בכל יום שעות ארוכות בפקקים.
בפרויקט שמונה שבילי אופניים אשר יחברו את תל אביב-יפו, רמת גן, ראשון לציון, רעננה, הרצליה, רמת השרון, פתח תקווה, גבעת שמואל, בני ברק, בת-ים, חולון ואזור ואף יעברו בסמוך למרכזי תעסוקה גדולים בגוש דן.
השבילים יסללו בסטנדרט גבוה שיכלול שבילי אופניים דו מסלוליים ברוחב 3.5 מטרים המופרדים הן מהולכי הרגל והן מתנועת המכוניות, לצידם שביל הולכי רגל של כ-2.5 מטרים. כמו כן השבילים יכללו מתקני דרך (דוגמת עמדות רענון וניפוח), פינות רענון וכו'. העבודות בשטח נמצאות בעיצומן וצפויות להסתיים בשנת 2022.
בפתח תקווה עתידים לעבור שני שבילים, שביל "שדה" ושביל "ירקון". שביל שדה מתחיל מצומת עמישב עד צומת יצחק רבין, במקביל לכביש 471, משם הוא ממשיך לתוך גבעת שמואל, צומת בר אילן, חציית כביש 4, אלוף שדה, דרך השלום ומגיע לבסוף עד יצחק שדה ויגאל אלון בת"א.
שביל ירקון מתחיל בתחנת הרכבת ראש העין, עובר בפארק תל אפק, צפונית לאזור התעסוקה קרית אריה (בסמוך לתוואי הרכבת), מבצע קדש בבני ברק/רמת גן, ששת הימים, פארק הירקון ולבסוף מתפצל ומגיע עד רכבת סבידור מרכז בת"א או דרום מתחם הבורסה ברמת גן.
קראו גם:
השבוע (רביעי) התקיימה פגישה בין כל אנשי המקצוע, במהלכה התבשרה הרשות כי אושר תקציב מלא לשני מקטעים ומקטע שלישי יתקבל יאושר תקציבית בעוד מספר שבועות.
ראש העיר רמי גרינברג הינחה על קידום ופיתוח כל מערך שבילי האופניים ברשת העירונית המזינים את העורק הראשי של אופנידן. מינהל הנדסה יחד עם חברת נתיבי איילון, בשיתוף משרד התחבורה פועלים לשילוב מדרכות רחבות ושבילי אופניים ברחבי העיר ע"פ תכנית האב לשבילי אופניים, במטרה ליצור רשת תחבורה בת קיימא המעודדת רכיבה על אופניים והליכה, להפחתת הגודש בכבישים, זיהום האוויר ועידוד פעילות בריאה ומקיימת.
ראש העיר רמי גרינברג "פרויקט אופנידן משתלב עם מהפכת התחבורה שאנו מקדמים בפתח תקוה. במקביל לרישות קווי התחבורה הציבורית, יצירת קישוריות בין שכונות העיר, ובינן לבין מרכזי התעסוקה, קידום המטרו והרכבת הקלה, אנו מקדמים גם בניית גשרים ושבילי אופניים והליכה, ליצירת רצף תנועתי להולכי הרגל ורוכבי האופניים, במטרה להפחית את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר. אני מודה לכל השותפים לדרך ושמח כי פתח תקוה היא חלק משמעותי בפרויקט לו שותפות רוב הרשויות בגוש דן".
העבודות במקטע בין כביש 40 לרחוב זרובבל, יחלו תוך 3 חודשים וימשכו כשנה, העבודות במקטע בין רחוב זרובבל ליצחק רבין, יחלו עוד כ-4 חודשים והעבודות במקטע השלישי יתחילו ביוני 2022 .