תדמיינו לכם את שער העונה, במשחק העונה, תוסיפו לכך שהוא נכבש על ידי הקפטן של המועדון והאיש למשימות מיוחדות שלו, ותתבלו בעליית ליגה חגיגית. כל זה המציאות של אסי משיח.
2 צפייה בגלריה
משיח. "כרגע טוב לי במה שאני עושה ואני מאוד נהנה"
משיח. "כרגע טוב לי במה שאני עושה ואני מאוד נהנה"
משיח. "כרגע טוב לי במה שאני עושה ואני מאוד נהנה"
(מצילום: מיכאל "מיקי" כהן, מדיה הפועל גני תקווה)
לפני כשלושה שבועות, במשחק העונה של מחוז השרון בליגה ג' בין מכבי גבעת שמואל להפועל גני תקווה, הניף משיח את רגלו הימנית, וממרחק של כ־35 מטר בעט את בעיטת חייו, שם את הכדור עמוק בחיבורי השער ונתן חותמת סופית לעליית הליגה של הקבוצה.
משיח, שמוכר בעיקר כסמל עבר במכבי פתח־תקוה, שיחק גם במכבי הרצליה והפועל באר שבע עד שנאלץ לפרוש בגיל 30 בגלל פציעות טורדניות. עשר שנים אחרי הוא מעמודי התווך של הקבוצה מהבקעה. עכשיו הוא מספר על העונה המטורפת, הערכים המיוחדים של המועדון והאקסית המיתולוגית - מכבי פתח־תקוה.

"עונה מדהימה"

"בשנה שעברה חזרתי לשחק אחרי תשע שנים בלי כדורגל", הוא מספר. "חברים טובים הציעו לי והצטרפתי. לאט־לאט חזר התיאבון ובסוף לקחנו אליפות בוותיקים. מאז חזר לי החשק".
איך הגעת לגני תקווה?
"חבר שלי שראה אותי מהיציע הציע לי לבוא להצטרף ולעזור לו בהקמה של המועדון. עם הזמן הפרויקט הזה הפך להרבה יותר רציני ממה שתוכנן בהתחלה.
קראו עוד>>>
"הקבוצה הזאת כיוונה גבוה מאוד, והחלפנו למעלה מ־15 שחקנים במהלך העונה. פתחנו את השנה עם סגל שהורכב מהרבה מקומיים שתרמו לעיצוב של הקבוצה ומגיע להם את הכבוד על זה. בהמשך התחזקנו בשחקנים אחרים. אחרי שמטה בנימין התפרקה, לקחנו ממנה עשרה שחקנים ומאמן. סוג של חילופי משמרות כמו שאומרים. אנחנו ממשיכים את דרכם".
נו, בסוף עליתם ליגה. פתחתם שמפניות?
"כן, עונה מדהימה. כיף גדול ושמחה אדירה. כנראה שזה לא כזה משנה אם אתה עולה ליגה ללאומית או לליגת העל, הכיף הוא אותו הדבר. עבדנו על זה קשה שנה שלמה. יש לנו שחקנים מאוד איכותיים יחסית לליגה ג'. הקבוצה מוכשרת ויש בה שילוב של צעירים עם ותיקים כמוני וכמו אסי וסיהון, כפיר עטייה ועוד כמה. תחשוב שהקבוצה רק הוקמה, ולכן זה הישג מתוק יותר".
חשוב לו לציין כי הקבוצה הוקמה עם ערכים אמיתיים ושורשיים. "למשל, אימצנו ילד בעל צרכים מיוחדים, ששותף בכל דבר במועדון, והוא חלק מהקבוצה לכל דבר", הוא מסביר.
2 צפייה בגלריה
מימין: המגן ניר שימול, הבעלים ליאור שחר ומשיח וילדיו
מימין: המגן ניר שימול, הבעלים ליאור שחר ומשיח וילדיו
מימין: המגן ניר שימול, הבעלים ליאור שחר ומשיח וילדיו
( צילום: אוהד דלל, מדיה הפועל גני תקווה)
"עצם העובדה שהקבוצה עושה כאלה דברים טובים, כולל אריזות חבילות לנזקקים ביום המעשים הטובים זה סוג של מסר. מעבר לכדורגל מנסים לעשות פה משהו למען הקהילה וזה גורם להרגשה טובה".
תמשיך במועדון גם בשנה הבאה?
"כן, השנה הבאה אמורה להיות יותר אגרסיבית ונצטרך לעבוד יותר קשה. אבל בתור הקפטן התחברתי לקבוצה מעבר לכדורגל. ברמה האישית, מאוד טוב לי שם והתחברתי להנהלה ואני ממשיך. אני מקווה שאמשיך לתרום כמו שתרמתי השנה".
תשחזר לי את הגול האדיר במשחק העלייה. איך עשית את זה? אתה הרי לא בן 20.
"אגיד לך משהו בקשר לגיל. כשחזרתי לוותיקים לפני שנה, היה לי מאוד קשה פיזית וגופנית. עבדתי בחדר כושר והקפדתי על תזונה כמו שצריך. היה מאוד קשה לבנות את זה, אבל בסופו של דבר הצלחתי. זה כרוך בהמון פציעות ומתיחות.
"אני יכול להגיד לך שבחודשים הראשונים זו באמת מלחמה סיזיפית. היו רגעים שחשבתי וואלה, מספיק, אבל נלחמתי, חזרתי מפציעות, השתפרתי, הוספתי עוד שעות בחדר כושר ואיכשהו מצאתי את האיזון בסוף. לכן בחלק האחרון של העונה את רוב המשחקים שיחקתי באופן מלא ואני שמח על כך. הביטחון לבעוט לשער ולעלות יותר קדימה חזר, ובסופו של דבר הכל התנקז לבעיטה אחת עם ביטחון".
"הלחץ פוגע"
כמי שגדל בממלכת הלוזונים הוא נזהר בכבודה של הקבוצה, אבל כמו כולם מתקשה להתעלם מהעונה הרעה שעוברת עליה. "אני באמת לא רוצה להיכנס לעובי הקורה שם, אבל נוצר שבר בין האוהדים להנהלה", הוא אומר.
"זה מאוד עצוב לראות את זה. צריך ליצור שיח בין האוהדים שמלווים את הקבוצה המון שנים. נכון שאין הרבה אוהדים, אבל אלה ששם דוחפים ומלווים את הקבוצה בכל אימון וכל משחק. אני חושב ששיח פורה אמור לפתור את הבעיות. באופן אישי אני לא אוהב לראות את המצב הזה".
אתה עוקב אחריהם?
"הייתי במשחק בשבת עם הילדים. מכבי פתח־תקוה זה מועדון עם מסורת ועושים שם דברים מאוד יפים בנוער, שהיא המחלקה הכי טובה בארץ. אבל בבוגרת זה לא מסתדר כבר כמה שנים וצריכים למצוא את האיזון".
אתה מאמין שהם יישארו?
"מאמין שכן. אומנם אני לא עוקב יותר מדי, אבל הקבוצה הזאת הרבה יותר טובה ממה שיש בתחתית, והיא צריכה להציג תוצאות יותר טובות. יכול להיות שהלחץ פוגע כרגע. אין ספק שברמת איכות השחקנים הם אמורים להישאר בליגה. אני חושב שהפועל ירושלים ונוף הגליל ירדו".
מה אתה עושה חוץ מכדורגל בימים אלה?
"בעיקר בעסק המשפחתי בתחום פחחות לרכב. אני שם יחד עם אח שלי. אבא שלי ז"ל הקים אותו, ואנחנו במשפחה ממשיכים לנהל את זה היום".
לסיום, נראה אותך עושה בעתיד משהו יותר משמעותי בתחום הספורט?
"לא, אני חושב שעברתי את הפרק הזה של אימון וכל זה, אבל יכול להיות שאחזור, מי יודע. כרגע טוב לי במה שאני עושה ואני מאוד נהנה. החיים דינמיים, ואני לא רוצה לפסול דברים מראש".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה