הלילה הטילה חברת הכנסת ויו"ר הקואליציה, עידית סילמן, פצצה כאשר פרשה מהקואליציה, והותירה אותה עם 60 חברי כנסת בלבד ועל כרעי תרנגולת. בהודעתה של סילמן ציינה בין היתר כי "לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה, ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין".
3 צפייה בגלריה
הפעילים ליד אוהל המחאה בפתח תקוה
הפעילים ליד אוהל המחאה בפתח תקוה
הפעילים ליד אוהל המחאה בפתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
הדי הסערה לא פסחו על פתח תקוה. מי שכעת מופעלים עליו לחצים כדי שיפעל באופן דומה, הוא חברה לסיעה ניר אורבך, תושב שכונת הדר גנים. על אורבך כבר הופעלו לחצים בעבר מצד גורמים בימין טרם הקמת הממשלה הנוכחית אך אז בחר ללכת עם ראש הממשלה והעומד בראש סיעתו, נפתלי בנט.
כבר אתמול הוקם אוהל מחאה על ידי פעילי ימין מול ביתו של אורבך במטרה שיפרוש מהממשלה, והבוקר (רביעי) הם שאבו עידוד משמעותי מהחלטתה של סילמן.
"הגענו לכאן כדי לקרוא לניר אורבך לשמח את עם ישראל ולעשות את מה שרוב העם רוצה כדי שיפיל את הממשלה", אומר הבוקר יאיר, שעשה את כל הדרך לפתח תקוה ממצפה רמון. "היום בבוקר שמחנו כולנו מההודעה של עידית סילמן, ועכשיו הוא צריך לשמח אותנו כמו שהיא עשתה ובאנו לעזור לו לראות מה העם רוצה".
3 צפייה בגלריה
שלטי המחאה
שלטי המחאה
שלטי המחאה
(צילום: מתן דויטש)
הגעתם אתמול בערב, היום בלילה היא הודיעה שהיא עוזבת. זה משהו שידעתם עליו?
"לפני יומיים התחילה חופשת 'בין הזמנים' בישיבות. נחנו קצת והגענו לכאן. אני לא מבין בשאר הדברים".
מה אתם חושבים שיקרה כרגע?
"שניר יעשה את מה שהעם שלו רוצה ממנו שיעשה והוא יודע את זה טוב מאוד. בעזרת השם הוא יפעל כמו עידית".
כמה זמן אתם מתכוונים להישאר כאן?
"לא יודע כרגע, התשובות אצל ניר אורבך".
הפעילים בשטח מקבלים חיזוק מעוברים ושבים שתומכים בהם על ידי צפירות וקריאות "כל הכבוד", ו"בהצלחה". בין המגיעים למקום היה ליאור, תושב הדר גנים כן שאמר "כל אחד יודע שהממשלה הזו היא ממשלת זדון, ממשלה שמאלנית נגד השורשים של עם ישראל. אנו מבקשים מתוך המאהל לתת חיזוק לכל אלה שיש להם ניצוץ יהודי לעזוב את הממשלה, לחבור לימין וכך עם ישראל יפרח ויתעלה".
3 צפייה בגלריה
אוהל המחאה שהוקם ליד ביתו של אור
אוהל המחאה שהוקם ליד ביתו של אור
אוהל המחאה שהוקם ליד ביתו של אור
(צילום: מתן דויטש)
תוך כמה זמן אתה מאמין שהלחץ יעשה את שלו אם בכלל?
"אני מאמין שתוך ימים ספורים הכל יגמר ונשמע בשורות טובות וניר אורבך גם יפרוש. סך הכל הוא בן אדם עם שורשים טובים, יש לו אמונה, אדם מסורתי, דתי וגם תושב השכונה שלנו והוא לא יבגוד בנו. הופעל עליו כבר לחץ פוליטי בעבר, עכשיו אני מאמין שהוא יעשה את המעשה הנכון בעקבות עידית סילמן וחברי כנסת נוספים יגררו אחריה ויפרשו מהממשלה".
בשעות הבוקר חבר הכנסת אורבך לא נכח בביתו וההשערות הן שיצא לסבב פגישות והתייעצויות בעניין. את תגובתו לא ניתן היה להשיג והיא תובא כשתתקבל.
לעדכונים - חדשות פתח תקוה