עצוב: שמואל יושע, חבר ההנהלה המיתולוגי של מכבי פתח תקוה, ששימש גם כחבר בפורום 13 הוועדים הגדולים בתחילת שנות ה-80, הלך בסוף השבוע לעולמו בגיל 77 לאחר כעשר שנים בהן סבל ממחלה קשה.
3 צפייה בגלריה
שמואל יושע
שמואל יושע
שמואל יושע
(צילום: באדיבות המשפחה)
יושע, גדל בפתח תקוה והתחנך בין היתר בבית הספר פיק"א. לאחר שירותו הצבאי, בתחילת שנות השבעים בקירוב, מונה ליו"ר מחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה ובהמשך היה ממקימי עמותת הכדורגל של המועדון, וחבר הנהלה במשך שנים ארוכות כשהוא נוסע לכל משחקי הקבוצה.
במקביל, עבד בשירותי התעופה בתחום תדלוק מטוסים, והיה חבר פורום 13 הוועדים הגדולים והמשפיעים במשק הישראלי שפעל אל מול מדיניות הממשלה באותם ימים. בנוסף, היה יושע פעיל חברתי מוכר מאוד בעיר, עזר רבות לנזקקים ובין היתר היה ממקימי עמותת "אדם למען אדם" בפתח תקוה.
כאמור, לאחר כעשור בו סבל מבעיות רפואיות הלך לעולמו בסוף השבוע והותיר את קרוביו ומכריו כואבים ועצובים.

3 צפייה בגלריה
שמואל יושע
שמואל יושע
שמואל יושע
(צילום: באדיבות המשפחה)

"שמואל היה מותג בפתח תקוה", מספרת אחותו יהודית. "המוטו שלו בחיים היה לעזור לאנשים. הוא היה אוזן קשבת לכל מי שהיה במצוקה ונזקק לעזרה. איש מיוחד עם לב נדיר ונתינה גדולה שאי אפשר היה להתעלם מנוכחותו. בגלל ההפרש הקטן בינינו היינו כמו אחים תאומים ובקשר טוב, היה נוהג לבקר אותי הרבה".
"אבא היה כמו חומת ביטחון, ודאג לכל דבר עבורנו", אומר דודי, אחד מבין שלושת ילדיו. "הוא הכיר את כל העולם, ולא היה מקום שהיינו הולכים איתו אליו והוא לא הכיר בו את האנשים".
מומו טורקניץ, חבר ילדות של יושע ואיש מכבי גם כן, סיפר למיינט פתח תקוה כי בהלווייתו נכחו מאות אנשים, רובם אנשים שקשורים לקבוצת הכדורגל. "הוא היה מכבי בכל רמ"ח איבריו", מציין טורקניץ. "הוא הגיע לכל המשחקים ובזמנו היה מסיע גם שחקנים למשחקי חוץ. שמואל היה אדם עם לב ענק. לא היה אדם שהיה צריך עזרה והוא לא נרתם לסייע לו, בין אם הייתה לו יכולת ובין אם לא. היה איש רצוי בכל מקום שאליו הגיע וכולם הכירו אותו, גם בתחום הכדורגל ובכלל. הוא גם היה אבא טוב לילדיו וגידל אותם במשך יותר מ-20 שנה מאז שאשתו נפטרה.

3 צפייה בגלריה
שמואל יושע בימים עברו
שמואל יושע בימים עברו
שמואל יושע בימים עברו
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

"החברות בינינו התחילה בגיל 4, כשהיינו יחד באותו גן והסתיימה אתמול (שבת). היינו מחוברים מאוד גם בקשר בין המשפחות וגם בעשייה במכבי פתח תקוה. למרות ששמואל כבר לא איתנו כל כך במשך קרוב ל 11 שנה, זה עדיין כואב וקשה מאוד, יש תחושת חוסר. צר לי שאני מדבר עליו בלשון עבר".
"משפחת מכבי פ"ת משתתפת בצער משפחת שמואל היקרה לאחר לכתו של יושע שמואל ז"ל", ספדו במועדון. "יושע היה מחברי ההנהלה, יו"ר מחלקת הנוער, ממייסדי עמותת הכדורגל בעבר ואוהד מושבע של מכבי פתח תקווה. לעד הוא ישאר כסמל של מכבי אבשלום פתח תקווה".
שמואל הותיר אחריו שלושה ילדים ונכדים.
יהי זכרו ברוך.