עוד לפני סגר הקורונה השלישי והפגרה הכפויה של הליגה הלאומית, הייתה הפועל פתח־תקוה שקועה עמוק בתחתית ולא הצליחה למצוא את הרשת או לאגור נקודות כדי להיחלץ מהמצב הבעייתי, שהוביל אותה למקום ה־15 בטבלה.
3 צפייה בגלריה
דני לוי
דני לוי
דני לוי
(צילום: שאול גולן)
קראו גם:
רק לפני שבועיים הגיע לקבוצה כוכב העבר, אייל ברקוביץ' כמנהל מקצועי, והפיח רוח חדשה בתקווה לימים יפים יותר. אבל כרגע השינוי לא נראה באופק. מי שכואב את המצב, הוא יו"ר הקבוצה המיתולוגי לשעבר, דני לוי. "המצב של הקבוצה חמור מאוד", הוא אומר. "מי שאשם בזה הם חוג האוהדים שגירש את איש העסקים, מאיר שמיר, ורבים אחרים. הם רצו להשתלט על הקבוצה, קיבלו אותה וזה מה שקרה".

"מדחי אל דחי"

לוי היה האיש החזק בהפועל פתח־תקוה בתחילת המילניום ונודע כאחד שלא עושה חשבון ואומר את שעל ליבו, לעתים אפילו יותר מדי. "אם מאיר שמיר היה נשאר, היה הכי טוב בעולם", הוא קובע. "אבל יש קבוצה של אוהדים שהחלישו את המועדון ורק הם אשמים במצב שנוצר. כשהיו שמיר, דני לוי ורונן אלעד היינו בצמרת של ליגת העל, ההצגות הכי טובות בארץ".
אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה?
"אני לא אחזור ומאיר בטוח לא יחזור. מאיר שם סדר גודל של 90 מיליון שקל בקבוצה, הביא את הכוכבים הכי גדולים שנחתו בישראל, המאמנים הכי טובים. אבל אלה שרצו את הקבוצה עשו לו את המוות, עשו לכולם את המוות וזה מה שקרה".
אתה עדין אוהב את הקבוצה, למה שלא תחזור?
"בחיים לא אחזור, הקבוצה הולכת מדחי אל דחי, זו חבורה של אוהדים סמרטוטים – בפרוש אני אומר ככה, אפשר לצטט אותי. הם חשבו שאפשר ככה לנהל אותה, בכל מקום טענו שכולם גונבים ורוצים להחזיק את הקבוצה".
היו טענות ששמיר הגיע בגלל השטח של אצטדיון "האורווה".
"אז היו טענות, זה לא רלוונטי. היום לקבוצה יש את האצטדיון הכי טוב, היה לה כסף, הייתה קבוצת צמרת. הוא דאג שהיא תהיה הקבוצה הכי אטרקטיבית – היינו יוצאים למשחק חוץ מול מכבי חיפה והם היו מפחדים. הם קנו את המגרש הרבה לפני שהקבוצה הייתה בפשיטת רגל, זה היה נכס של ההסתדרות ומה יצא מזה? שכל אם המושבות התפתחה מסביב. הוא בא נטו לעזור להפועל פתח־תקוה והיום אין שום תיאוריה שיחזור".

ברקו יסדר?

אחרי שעזב את הקבוצה הוריד לוי פרופיל, לא דבר פשוט לאיש כה צבעוני כמוהו. דווקא להגעתו של ברקוביץ', איש צבעוני בזכות עצמו, הוא מפרגן.
3 צפייה בגלריה
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
"אני חושב שזה יכול לעשות רק טוב", הוא אומר. "אייל איש כדורגל ואם יזוזו הצידה, יתנו לו לעבוד ותהיה סבלנות - אני מאמין שהקבוצה יכולה ללכת קדימה. הוא צריך להביא חיזוק של שלושה שחקנים טובים, לא בינוניים ומטה. אם יביא אותם, הקבוצה יכולה להתמקם למעלה ובשנה הבאה יכולה להתמודד על עלייה לליגת העל. הפועל פתח־תקוה זה מועדון גדול עם אוהדים רבים, אבל יש קומץ מהם שמקלקל את הקבוצה. זה מה שרצו וזה מה שקיבלו".
נראה לך שהוא באמת בא לעזור או שזה קרש קפיצה לנבחרת?
"בוא נגיד ככה - ברקוביץ' לא מתאים בעיניי לנבחרת. את זה אפשר להגיד בוודאות. הוא לא היה מאמן, הוא לא מאמן ולא מתאים לאמן נבחרת. אם הוא רוצה, הוא יכול להיכנס להנהלה של ההתאחדות. נבחרת זו לא חלטורה ולא משחק ילדים. מאחד עד 10 הוא אפילו לא אחד בכל הקשור ליכולת לאמן בנבחרת. יכול להיות שהוא בחור טוב והכל, אבל לאמן את הנבחרת זו לא בדיחה של אף אחד".
ואם הוא ירצה לרדת לקווים ולאמן את הקבוצה?
"הוא יודע לאמן? אני מקווה שהוא לא יביא את אח שלו. רוצים לעשות משהו רציני, אז שיעשו".

"כואב הלב"

האם הקבוצה יכולה להתדרדר אפילו עוד יותר? לוי משוכנע שכן. "זה לא יעצר שם", הוא קובע. "בוודאות עם החבורה שנמצאת שם המצב יכול להיות יותר גרוע. אני חושש שהם ירדו לליגה ב' ועוד שנתיים יהיה דרבי עם מחנה יהודה, אתה תראה. כשהם היו בליגת העל ועשו את הבלגאן, כבר אז אמרתי - אתם תראו שתגמרו בליגה א'.
3 צפייה בגלריה
דני לוי
דני לוי
דני לוי
(צילום: גיל לרנר)
"הלכו ושלחו מכתבים לנשיא המדינה, לראש הממשלה, לראש העירייה, למס הכנסה ולכולם שגונבים כסף. אמרנו בואו תגנבו אתם בעצמכם. נתנו להם את הקבוצה בחינם. אם הם היו מוכרים 2,000 מינויים ב־2,000 שקל יחד עם הכסף שמקבלים מההתאחדות, הם יכלו להעמיד תקציב. אבל הם לא יכלו למכור שבעה מנויים. כואב הלב, אבל זה המצב".
מה אתה זוכר מהימים שאתה היית היו"ר?
"בזמני היינו ההצגה הכי טובה בארץ. לא אשכח איך בא אליי חבר, איש ידוע ומוכר, אחרי שניצחנו בגדול את הרצליה ואמר לי: 'דני, אני מצטער שבאתי לקונצרט עם ג'ינס, למשחק הבא אני אבוא עם חליפה'. לא אשכח את הימים האלה, מה לא עשינו".
ועדיין, יש לקבוצה מאגר של אלפי אוהדים שאכפת להם.
"נכון, ואני כועס על הקהל הגדול והטוב שלא העיף את החבורה הזאת מיד. שמיר בא ומשקיע וזרקו לידו חזיז, עשו לו הפגנה. מי הם בכלל?".
אפשר להחזיר את הקבוצה לימים היפים שלה?
"אם אותם האוהדים יזוזו, תאמין לי שהפועל פתח־תקוה יכולה לחזור לימים שלה. שיתנו שקט לברקוביץ' ושהוא עם הקשרים שלו והכל יעשה שינוי. אפשר להביא כסף ולנהל אותה עם תקציב שפוי".
בעמותת האוהדים סרבו להגיב לדברים.