הפועל פתח-תקוה עדיין רחוקה מלהציג יכולת טובה, אבל לפחות את רצף ההפסדים שלה בליגה הלאומית בכדורגל הצליחה לעצור על חמישה.
הקבוצה נמצאת בעיצומו של מרתון בן 11 ימים שיסתיים ביום שישי, במהלכו תקיים הקבוצה לא פחות מארבעה משחקים.
בשני המשחקים שבלב המרתון, הפועל הצליחה, כאמור, לעצור את המפולת. ביום שישי היא חזרה עם ניצחון יקר (1:2) ממשחק החוץ מול מי שהובילה את הטבלה עד המשחק, הפועל איכסל, שהפסידה לראשונה העונה בליגה.
אמש הגיעה לפתח-תקוה קבוצה עם מאזן הפוך – מ.ס. כפר קאסם שעדיין לא ניצחה העונה.
שתי הקבוצות הלחוצות הציגו משחק כדורגל ירוד ודל באירועים שהסתיים, באופן לא מפתיע, ללא שערים. תוצאת תיקו שישית בתשעה מחזורים לאורחים מכפר קאסם, בעוד הפועל מצליחה לשמור על שער נקי לראשונה מאז המחזור השני. אחרי 18 משחקי ליגה רצופים בהם הובקעו שערים במשחקיה, מסיימת הפועל משחק בתיקו מאופס.
1 צפייה בגלריה
אליאור משעלי (שני משמאל) והחברים מהפועל חוגגים מול איכסל. מצליחים לעשות זאת רק במחצית הראשונה
אליאור משעלי (שני משמאל) והחברים מהפועל חוגגים מול איכסל. מצליחים לעשות זאת רק במחצית הראשונה
אליאור משעלי (שני משמאל) והחברים מהפועל חוגגים מול איכסל. מצליחים לעשות זאת רק במחצית הראשונה
(צילום: גיל נחושתן)
והנה כמה נתונים נוספים שיעידו על הכישלון של הפועל עד כה ועל הסיבות העיקריות, כך נראה, שהביאו לו:
הפועל לא ניצחה העונה בביתה, אך בעונה בלא קהל ביציעים, כנראה שמדובר בנתון מקרי למדי. מה שבהחלט לא מקרי הוא הפערים הגדולים ואף החריגים בין המחציות. בשני המשחקים אותם ניצחה, כבשה הקבוצה פעמיים כבר במחצית הראשונה. למעשה, שישה מתוך שבעת שעריה של הפועל הובקעו במחצית הראשונה. השער היחיד אותו כבשה במחצית השנייה, היה השער הראשון של העונה, אותו כבש פז בן ארי בדקה ה-72 של משחק הפתיחה מול עפולה. ארבע מהשערים הובקעו עד הדקה ה-20.
ואם נסכם את כל הנתונים– במחצית הראשונה של משחקיה, לקבוצה יחס שערים חיובי: 4:6, בעוד יחס שעריה במחצית השנייה שלילי במיוחד – 8:1. אם משחקי הלאומית היו נערכים העונה מחצית אחת בלבד, היו במאזנה של הפועל 13 נק'. אם המחצית הזאת הייתה השנייה – הייתה לה נקודה אחת בלבד.
גם במשחק מול כפר קאסם הבעיה הנ"ל צצה ועלתה. הפועל לא הצליחה לכבוש בהזדמנויות הבודדות אליהן הגיעה במחצית הראשונה ובשנייה, כמעט לכל אורכה, היא נלחצה לשערה וכמעט ולא יצאה להתקפות, בעיה שהלכה והחמירה לקראת סיום המשחק. מצד שני, כשמהעבר השני נמצאת כפר קאסם, שכבשה את כל ארבעת שעריה האחרונים אחרי הדקה ה-89, אולי אפשר להבין את החרדה.
אגב, עומס המשחקים שמגיע מיד אחרי פגרה ארוכה מתחיל לתת אותותיו, כשבשני המשחקים האחרונים נפצעו לא מעט שחקנים. אליאור משעלי, שכבש צמד בחוץ מול איכסל, הוחלף כבר בדקה השלושים במשחק מול כפר קאסם ובאותו משחק גם נפתלי בלאי נפצע והוחלף.
המסקנה היא שאם בהפועל קיוו כי עבודה ממוקדמת על הכושר הגופני תיתן יתרון לקבוצה, נראה כי כרגע היתרון המיוחל הופך לבעיה לא פשוטה. יחד עם זאת, קטונתי מלקבוע האם מדובר בבעיה של כושר גופני או שמא דווקא בעניין מנטאלי או מקצועי אחר.
ביום שישי יושלם המרתון כשהפועל תפגוש לראשונה במסגרת את הליגה את הפועל כפר שלם, העולה החדשה מליגה א'.
כפר שלם שיחקה בעבר עונה אחת בליגת המשנה, עונת 95/96', עת שיחקה בליגה הארצית. אגב, באותה עונה שיחק במדי הקבוצה לא אחר מאשר כרמלו מישיש, ששוחרר מהפועל.
להפועל צפוי מפגש עם שני אקסים שגדלו במחלקת הנוער של המועדון והיום מהווים חלק משמעותי בקו ההגנה של כפר שלם – המגן טל קדרון והבלם ספיר ייתח.
כפר שלם אמנם מדורגת אחרונה ועדיין לא ניצחה העונה, אבל בשניים משלושת משחקיה האחרונים היא ספגה שערי שיוויון בתוספת הזמן.
פורסם לראשונה: 11:03, 17.11.20