את אנחת הרווחה של אנשי הפועל פתח-תקוה בסיום משחק הניצחון של קבוצתם על הפועל איכסל אחה"צ (שישי) אפשר היה לשמוע מהמגרש בעפולה, בו התקיים המשחק, עד לביתם של אוהדי הקבוצה, המתגוררים ברובם באם המושבות.
אחרי חמישה הפסדים רצופים הקבוצה יצאה למשחק חוץ מול מוליכת הליגה הלאומית, הפועל איכסל, שהייתה גם הקבוצה היחידה בליגה שטרם נוצחה העונה. אחרי משחק בלי הרבה כדורגל, אבל עם הרבה לחימה, נחישות וניצול מירבי של טעויות היריבה, חוזרים שחקניו של מסאי דגו למרכז עם ניצחון 1:2.
למעשה, את כל שלושת השערים כבשו שחקני הפועל. אליאור משעלי, החלוץ שרק לפני ארבעה ימים ערך בכורה בהפועל, כבש פעמיים כבר במחצית הראשונה, צליל נחמיה הבלם צימק בשער עצמי במחצית השנייה.
דגו ערך שוב מספר שינויים בהרכב, כשבחר לפתוח עם נפתלי בלאי, לראשונה העונה בקישור והחזיר להרכב גם את טרנס טיסדל. דניאל שוורצבוים ושי גולן ירדו לספסל.
הפתיחה של הפועל הייתה חלומית. כבר בדקה השנייה הסתער גל צרויה הנחוש על כדור חלש שהחזיר בלם איכסל, אושר אבו, לשוערו, השתלט והעביר כדור מצוין למשעלי שבקור רוח בעט לרשת - 0:1 להפועל. את השער חגגו השחקנים עם מאמנם מסאי דגו, במה שנראה כמו הבעת אמון בדגו, שסופג לא מעט ביקורות לאחרונה.
1 צפייה בגלריה
כדורגלני הפועל חוגגים בראשל"צ. ימשיכו לחגוג?
כדורגלני הפועל חוגגים בראשל"צ. ימשיכו לחגוג?
סוף סוף אפשר קצת לשמוח. כדורגלני הפועל פ"ת
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
שיתוף הפעולה בין השניים הניב פרי נוסף בדקה ה-20 כשצרויה לא וויתר על כדור שנראה אבוד בתוך, הקדים את השוער מתן עמבר והעלה כדור קשתי עליו זינק משעלי גבוה מעל הבלם ונגח משני מטרים לרשת החשופה - 0:2 שכולו רצון ולחימה.
בהמשך המשיך משעלי להטריד את הגנת איכסל, שלא מצאה פיתרון לגובה והכוח של החלוץ, אך הוא לא הצליח לכבוש שערים נוספים.
כשהמשחק נראה גולש לניצחון שלישי בארבעה משחקים מול איכסל (לצד תיקו נוסף), הגיעה הדקה ה-69. הגבהה של אמיר לביא המקומי מצאה דווקא את ראשו של צליל נחמיה ובלם הפועל נגח לשערו הוא - 1:2 לאיכסל. שתי דקות לאחר מכן הוכשל טרנס טיסדל הפועל בתוך הרחבה, אולם השופט רפאל גבע החליט שלא לשרוק.
עד לסיום ניסו המקומיים להשיג את השיוויון, שחקני הפועל התמקדו בבזבוז זמן והצליחו להשיג ניצחון שאין דרך להמעיט בחשיבותו.
אחרי חמישה הפסדים רצופים הפועל חוזרת לנצח ועושה זאת לראשונה מאז המחזור השני, אז ניצחה בראשל"צ 0:2, כשגם אז היא כובשת פעמיים במחצית הראשונה. למעשה, שישה מתוך שבעת שעריה של הפועל הובקעו במחצית הראשונה. השער היחיד אותו כבשה במחצית השנייה, היה השער הראשון של העונה, אותו כבש פז בן ארי בדקה ה-72 של משחק הפתיחה מול עפולה. ארבע מהשערים הובקעו עד הדקה ה-20. הסיבה לכך יכולה להיות קשורה לענייני כושר גופני של החלק ההתקפי.
הפועל נותרה למרות הניצחון במקום ה-14 כשבמאזנה 7 נקודות.
בשבוע הבא מצפים להפועל שני משחקים. ואם היום היא פגשה את הקבוצה שהייתה בכושר הכי טוב בליגה, ואת היחידה שלא הפסידה, בשני המחזורים הבאים תפגוש שתיים שעדיין לא ניצחו ומדורגות מתחתיה בטבלה. ביום שני תגיע מ.ס. כפר קאסם ל"ראש הזהב" ובשישי הבא תתארח הפועל ב"גרונדמן" אצל הפועל כפר שלם נועלת הטבלה. היום, אגב, נפגשו השתיים ונפרדו בתיקו 1:1, כשכפר קאסם משווה בפנדל עמוק בתוך תוספת הזמן. כפר שלם מאבד פעם שנייה ברציפות ניצחון בתוספת הזמן, כפי שקרה לה ביום שלישי מול הפועל ראשל"צ.
בסיום המשחק אמר דגו: "עברנו תקופה מאוד קשה. הביטחון של השחקנים היה בריצפה ועשינו המון כדי להרים אותם. המחצית הראשונה הייתה הטובה ביותר שלנו העונה ויכולנו לסיים עם 3 ו-4 שערים. אני מאוד גאה בשחקנים שלי ומאמין בהם, אבל אין לנו זמן לחגוג, ביום שני כבר מחכה לנו כפר קאסם ואנחנו חייבים המשכיות. הלו"ז פסיכי, אין לנו סגל עמוק כמו בליגת העל, וגם היום כמה שחקנים נפצעו, בתקווה שלא פציעה רצינית, אבל כל הליגה מתמודדת עם זה".