אחרי למעלה משמונה חודשים ללא כדורסל נשים, שב הערב (חמישי) הענף לפעילות רשמית, עם יציאתו לדרך של טורניר פתיחת העונה של ליגת העל, שנערך בסימן העלאת המודעות למאבק באלימות נגד נשים.
הפועל פתח-תקוה עם סגל חדש כמעט לגמרי התארחה בהרצליה אצל בנות הרצליה במסגרת המשחק על המקום התשיעי בטורניר. שמונה הראשונות בעונה שעברה שיחקו ברבע הגמר ועד הגמר בעוד שתי המדורגות אחרונות אשתקד נאבקו, כאמור, על המקום התשיעי.
3 צפייה בגלריה
די לאלימות כלפי נשים!
די לאלימות כלפי נשים!
די לאלימות כלפי נשים!
(צילום: אושרה אמויאל)
בסיום של משחק כדורסל שהראה שלשני המאמנים יש לא מעט עבודה ולשחקניות הרבה חלודה שצריך להסיר, יצאו האורחות מפתח-תקוה עם ניצחון נאה בתוצאה 61:66.
את הסקירה המלאה של הסגל החדש של הפועל נביא במהלך השבוע הבא ולקראת פתיחת ביום שני הבא (30/11), אולם אפשר כבר לספר ששבע מתוך תשע השחקניות ששיחקו הערב במדי הקבוצה לא היו בעונה שעברה. היחידות ששרדו מעונת הירידה המאכזבת, שנמנעה בזכות הקפאת הליגות בשל מגפת הקורונה הן ניצן עמאר ואופיר קירשטיין. אליהן מצטרפת דניאל דוייב ששיחקה בעונה שעברה בקבוצת הנערות של המועדון.
השאר, כאמור, חדשות לחלוטין.
3 צפייה בגלריה
גיל סלע מתדרך את שחקניותיו, הערב בהרצליה
גיל סלע מתדרך את שחקניותיו, הערב בהרצליה
גיל סלע מתדרך את שחקניותיו, הערב בהרצליה
(צילום: אושרה אמויאל)
בחמישייה של המאמן גיל סלע פתחו שתי מובילות כדור ישראליות - דניאל חג'ג' שהגיעה ממכבי חיפה והייתה מהמצטיינות הערב והקפטנית מורן ספיר שתרמה הרבה מאוד עבודת הגנה לצד שתי נקודות.
לצידו פתחו שלוש השחקניות הזרות החדשות - קיילה צ'ארלס שסיימה כקלעית המצטיינת עם 17 נק' ו-11 ריב', קריסטין סימון ששיחקה אשתקד במכבי רעננה והייתה מצוינת במחצית הראשונה עם תשע נקודות ושישה ריב' וג'וסלין ווילובי שסיימה עם 12 נקודות ב 4מ-20 מהשדה.
הרבע הראשון היה צמוד לכל אורכו ומי שהצליחה לעשות את ההבדל ולתת את היתרון להפועל הייתה שירה חג'ג', רק בת 18 וכבר נמנית על הסגל הרחב של נבחרת ישראל. חג'ג' שיחקה ללא פחד ועם הרבה תעוזה ובמהלך של סל ועבירה השאירה את היתרון בידי האורחות - 17:19 בתום עשר דקות. מהרגע בו נטלה פתח-תקוה את ההובלה היא לא שמטה אותה עד לסיום וסה"כ הוליכה לאורך יותר מ-34 דקות לעומת כשלוש וחצי דקות בהן היתרון היה בידי המקומיות.
פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לדניאל חג'ג'. הרכזת שרק בעונה שעברה עשתה את קפיצת המדרגה מהלאומית לליגת העל, עשתה הרבה מאוד צרות לפתח-תקוה בעבר. הערב היא רשמה משחק מצוין עם 7 נק', 5 ריב', 6 אס' ו-5 חט' לצד הרבה מלחמה וחוכמה.
חמש נקודות רצופות שלה, שתי קליעות מחצי מרחק ועוד נקודת עונשין אחרי חטיפת כדור הריצו את הפועל ל-17:26 ואסיסט של חג'ג' לווילובי מעלה את הקבוצה ליתרון דו ספרתי ראשון במשחק - 18:29 באמצע הרבע. הרצליה חזרה ל- 25:29 לפני שאסיסט נוסף של חג'ג', הפעם לסימון עצר את הריצה ובהפסקה 27:36 להפועל פ"ת.
בפתיחת הרבע השלישי הרצליה שוב לחצה על הדוושה והצליחה לצמק עד ל-38:35, הרבה תודות לאחוזי קליעה מצוינים של מרינה מייברי וניהול משחק נכון של הדר חדד.
הפועל הצליחה להגדיל את הפער, אבל מייברי עם 12 נק' ברבע השאירה את קבוצתה במשחק ובתום הרבע השלישי הוליכו האורחות 42:49.
בתחילת הרבע הרביעי התעוררה טל סהר. הישראלית/אמריקאית שהגיע היישר מליגת הקולג'ים האמריקאית קלעה שתי שלשות שהחזירו את יתרונה של הפועל פתח-תקוה לדו ספרתי - 44:55, אולם ריצת 2:8 של הרצליה העיקשת ופתאום זה רק 52:57, קצת יותר מחמש דקות לסיום.
מי שהרגיעה את העניינים והבטיחה את הניצחון לפתח תקווה הייתה קריסטין סימון עם ארבע נקודות רצופות ובסיום - 61:66 להפועל פתח-תקוה.
3 צפייה בגלריה
שחקניות הקבוצה חוגגות את הניצחון בסיום המשחק
שחקניות הקבוצה חוגגות את הניצחון בסיום המשחק
שחקניות הקבוצה חוגגות את הניצחון בסיום המשחק
(צילום: אושרה אמויאל)
קלעו להפועל פ"ת: קיילה צ'ארלס 17 (11 ריב'), קריסטין סימון 16 (8 ריב'), ג'וסלין ווילובי 12 (9 ריב', 3 חט'), טל סהר 9 (4 חט'), דניאל חג'ג' 7 (5 ריב', 6 אס' ו-5 חט'), שירה חג'ג' 3 (3 ריב'), מורן ספיר 2 (2 אס', 2 חט'). שותפו ולא קלעו: ניצן עמאר (1 אס', 1 ריב', 1 חט') ואופיר קירשטיין.
להרצליה: מרינה מייברי 25 (4 ריב', 4 אס'), טיה פרסלי 13 (3 ריב'), הדר חדד 9 (4 ריב', 4 אס'), נופר שלום 8 (5 ריב'), ויקטוריה מקוליי 4, אבני סימיונוביץ' 2 (3 ריב', 2 חט'). שותפו ולא קלעו: רודג'ניי וויד (10 ריב', 8 איב'), ליהי עזורי (3 ריב'), שירה בן אלי ודניאל לוי.
ליגת העל תצא, כאמור, לדרך בעוד 11 ימים. במחזור הראשון תארח הפועל פתח-תקוה את אליצור חולון. המשחקים, כמובן, ייערכו ללא קהל.