באמת שחיפשנו, אבל מקיף ככל שהיה החיפוש, לא מצאנו שחקן שדיבר בהתלהבות רבה כל כך על הפועל פ"ת כבר הרבה מאוד שנים, כמו שדיבר השבוע שחקנה החדש/ישן של הקבוצה, גל צרויה. "אני מרגיש כאילו לא עברו שנתיים מאז שעברתי", התפייט צרויה שעה קלה אחרי אימון הבכורה בהפועל, "עדיין מרגיש בבית, אבל עכשיו הבית הרבה יותר מטופח. שיחקתי בכמה קבוצות בשתי הליגות הבכירות ומה שקורה היום בהפועל נראה כמו לא שייך ללאומית. אתה יורד לאימון, 6-7 אנשי צוות מחכים לך, כשכל אחד אחראי על חלק אחר במשחק. באימון מועברים תכנים ברמה גבוה במיוחד. יש מעסה שדואג להכין אותך לאימון. כל הדברים שאמורים להיות מובנים מאליהם, אבל אצלנו בכדורגל, בטח בלאומית, אינם כאלה.
"אמרו לי שהפועל עברה שינוי, לא האמנתי עד כמה הוא עמוק. אני חוזר להפועל בלב הכי שלם. כבר שנתיים אני מת לחזור ורק מחכה לרגע שזה יסתדר".צרויה חזר במוצ"ש להפועל שנתיים אחרי שעזב אותה. מבחינה אישית, אלה היו שנתיים מוצלחות. צרויה היה מלך שערי הקבוצה בשתי העונות בהן שיחק בקבוצה, כשהוא כובש 10 ו-11 שערים בהתאמה. בעונה השנייה במועדון כבר מונה לקפטן במשותף עם ירין חסן. אבל מכל בחינה אחרת המועדון היה בשפל העמוק ביותר בתולדותיו באותן שתי עונות.
3 צפייה בגלריה
WELCOME BACK. גל צרויה מתרגל למדים החדשים של הפועל
WELCOME BACK. גל צרויה מתרגל למדים החדשים של הפועל
נבנה פה משהו נכון וחכם. צרויה מתרגל למדים החדשים של הפועל
(צילום: באדיבות המועדון)
התנהלות ארגונית קלוקלת שהובילה לכישלון מקצועי חריף. "ההבדל העיקרי בין אז להיום היה שבקדנציה הקודמת חשבו רק על הרגע, איך לשרוד את היום הבא, בעוד כיום בהפועל משקיעים וחושבים לטווח ארוך" פוסק צרויה, "לפני שנתיים היה לנו סגל מצוין ומאמנים טובים, אבל לשחקן זה לא תמיד מספיק. אם אין לו את התנאים מסביב ואין את השקט, כלום לא יעזור. היום נבנה פה משהו חכם ונכון ואין לי ספק שכשהקבוצה תגיע לליגת העל, היא תישאר בה עוד הרבה זמן".
הפחד מיציעים ריקים
שאלת מיליון הדולר – אפשר יהיה להגיע לשם כבר העונה?
"זה יהיה קצת יהיר להכריז שכל תוצאה פרט לעלייה תיחשב לכישלון. אין בהפועל מי שלא רוצה להיות בליגת העל ושואף לכך. בתוך תוכי אני מאמין ורוצה בכך מאוד. אבל אנחנו קבוצה צעירה, שעוד נבנית ולצאת בהצהרות יכול רק להלחיץ את החבר'ה האלה. צריך להתקדם צעד צעד. אני יכול לומר שיש לנו מאמן וצוות מקצועי מצוינים ושהמועדון הזה חייב להיות בליגת העל".
יש אוהדים שמוטרדים מבניית הסגל וצירופם של שחקנים בודדים בלבד.
"להפועל אין תקציב גדול והכי נכון לבנות לאט ובסבלנות. כדי שתהיה עונה טובה, צריך להצליח עם כל רכש ולכן יש לבחור את השחקנים בפינצטה. יש לי אמון מלא במסאי והצוות המקצועי. הם יודעים מה הם עושים ואני בטוח שלאט ובזהירות הפאזל יושלם ותהיה לנו קבוצה חזקה".
3 צפייה בגלריה
"למדתי להעריך את המקום הזה", צרויה בקדנציה הראשונה בהפועל
"למדתי להעריך את המקום הזה", צרויה בקדנציה הראשונה בהפועל
"למדתי להעריך את המקום הזה", צרויה בקדנציה הראשונה בהפועל
(צילום: עוז מועלם)
מאז שעזב את הפועל שהלכה לפירוק, צרויה ניסה כמה וכמה פעמים לחזור למועדון. בינואר שעבר, אחרי חצי עונה מצוינת עם 10 שערים בהפועל אשקלון, הוא התאמן במועדון, והבטיח למאמן מסאי דגו כי יחתום רק בהפועל אם לא תגיע הצעה מליגת העל. אולם אז הגיעה הצעה כזאת והחלוץ חתם במ.ס. אשדוד. את העונה הנוכחית פתח ברמת השרון ובינואר עבר לבני לוד.
נשאלת השאלה מדוע ירצה שחקן לחזור למקום בו חווה חוויה ניהולית קשה, עם עיכובים משמעותיים בשכר, שביתות והליכה לפירוק? לצרויה התשובה ברורה. "כבר אמרתי שהמקום הזה הוא בית", שב והכריז, "גם בשנים הקשות האלה, הקהל היה איתנו. בהפועל פ"ת, גם כשהקהל לא בא בהמוניו, הוא עדיין הקהל הכי משמעותי וחזק בלאומית. שיחקתי ברמה"ש, בלוד, מול 10-15 אוהדים ביציע. יש שחקנים שאוהבים את השקט, אבל אני צריך את את הדחיפה, את הצעקות, השירים. הקהל של הפועל גרם לי להוציא ממני הרבה יותר. המחשבה שהכי מפחידה אותי העונה היא העובדה שלא יהיה קהל ביציעים, לפחות בפתיחת העונה".
איך מתגברים על חסרונם?
"אין מה לעשות עם זה. בסופו של דבר כל הקבוצות בלי קהל. הגעגוע אליהם הוא עצום. אני בטוח שיתמכו בנו מהבית ומקווה שמתישהו הם יחזרו. וכשזה יקרה, זה הרכש הכי טוב שיכול להיות לנו. אנחנו צריכים לגרום לכך שכשהם ישובו ליציע, הקבוצה תהיה במקום טוב ויחד איתם נמשיך לרוץ קדימה. לא באתי להעביר עוד עונה, אני רוצה שזאת תהיה עונה שהם יזכרו עוד הרבה שנים. מבטיח לתת את כל מה שיש לי על המגרש כדי שזה יקרה".
ויש לו גם מסר חשוב לאוהדי הקבוצה - "לקהל של הפועל יש יתרון נוסף על כל קבוצה אחרת. הוא יכול ממש להשפיע על עתיד המועדון, לעזור לנו להתחזק. אני יודע שיש עוד אוהדים שעדיין לא הצטרפו לעמותה והם לא חלק מהבעלים. כל אחד כזה יכול להשפיע על הסגל ולקדם את הפועל. לכולנו יש חלום אחד משותף – לראות את המועדון הזה חוזר לימים היפים. ביחד נוכל להגשים אותו".
אגב, לפני שנתיים, כששיחק בהפועל אשקלון, כבש צרויה לרשתה של הפועל וחגג את השער, מה שלטענתו פגע בחלק מאוהדי הקבוצה. "באותו הרגע לא חשבתי בכלל", הוא מספר, "כבשתי ורצתי למאמן. לא רציתי "להדליק" את האוהדים. זאת קבוצה ואוהדים שתמיד אצלי בלב ואם הייתי חושב על כך יותר, לא הייתי חוגג. זה היה בלהט הרגע וחשוב לי לומר שאני מתנצל".
היום (20:00) יוכלו צרויה והפועל להניף תואר ראשון מאז עונת 2007/8, אז זכתה הקבוצה בגביע הטוטו של הלאומית. הקבוצה תפגוש בגמר אותו מפעל את הפועל נוף הגליל ואם לא תהיינה תקלות לא צפויות, החלוץ יערוך בכורה מחודשת בכחול. צרויה לא אמור לפתוח בהרכב וייתכן כי ישולב כמחליף. "עצוב ומבאס שהקהל לא יוכל להיות איתנו", הוא אומר, "אני יכול רק לתאר את הטירוף שהיה איתם. אנחנו באים למשחק כמו לגמר גביע, תמיד כיף לזכות בתואר ולהניף. אין לי ספק שמסאי יביא אותנו מוכנים. התחלנו ללמוד את היריבה כבר מיום ראשון. המשחק שקול ופתוח לגמרי, לאף קבוצה אין יתרון. גם לא מהעובדה שהמשחק במגרשנו הביתי, כי אין הקהל מאחורינו".
3 צפייה בגלריה
עשה הכל כדי לחזור להפועל. צרויה מול בן לוי
עשה הכל כדי לחזור להפועל. צרויה מול בן לוי
עשה הכל כדי לחזור להפועל. צרויה מול בן לוי
(צילום: אורן אהרוני)
"כאן אוכל לחזור לעצמי"
גל צרויה חגג באוקטובר האחרון יום הולדת 30 אבל משחק בליגות הגבוהות רק בשש העונות האחרונות. למרות זאת, הפך לאחד החלוצים הכי פוריים בליגת המשנה, עם פזילה לליגת העל, בה שיחק בשתי קדנציות. הוא נולד בדימונה ושם גם החל לשחק כדורגל. אח"כ עבר להפועל ב"ש, ושם נעצר.
"השירות הצבאי לא הסתדר עם הכדורגל ולא שיחקתי כמעט כל התקופה", הוא מספר, "בהמשך, שיחקתי בדימונה בליגה ב' ועברתי פציעה קשה. אבל תמיד ידעתי שיש לי פוטנציאל ויכולות, גם אם דברים מסוימים הקשו עליי". הוא שיחק מספר עונות בליגה א' והאחרונה שבהן, במדי מכבי עמישב, סידרה לו שידרוג לבני יהודה ששיחקה בלאומית. הוא תרם משמעותית לעליית הקבוצה, שיחק עונה גם בליגת העל ואז הגיע לשנתיים בהפועל, המשיך לאשקלון, אשדוד (על) ובעונה שעברה, כאמור, רמה"ש ולוד, העונה הכי פחות טובה שלו מאז קפץ ללאומית. "העונה האחרונה התפקששה לי", הוא מודה, "יש עונות ששום דבר לא הולך. לכן גם החלטתי שאעשה הכל כדי לחזור להפועל, כי ידעתי שכאן אוכל לחזור לעצמי".
מה לימדה אותך העונה האחרונה?
"אני חוזר להפועל יותר מנוסה. למדתי להעריך דברים אחרת. כשהייתי בהפועל, בגלל כל הבעיות שהיו פה, אולי לא הבנתי מספיק כמה המקום הזה יכול לתת לי. היה להפועל מקום חם בלב עבורי, אבל היום אני מבין שזאת הקבוצה בה אני יכול הכי להצליח".
פורסם לראשונה: 08:28, 20.08.20