שתי קבוצות הכדורגל הבכירות בעיר - בחופשה ללא תשלום.
אחרי שהפועל פ"ת עשתה זאת כבר בשבוע שעבר, הודיעו אתמול ראשי מכבי פ"ת לשחקני הקבוצה ולצוות המקצועי כי הם יוצאים לחל"ת רטרואקטיבית החל ב-25/9.
עם תחילת הסגר השני, ערב יום כיפור, הודיעו במנהלת הליגה כי על הקבוצות אסור להתאמן, למעט המשתתפות במפעלים בינלאומיים (מכבי ת"א והפועל ב"ש). אתמול נודע לקבוצות כי גם הסכם השיווק עם הטוטו מוקפא מה שמכניס את הקבוצות למצוקה כספית לא פשוטה.
1 צפייה בגלריה
כדורגלני מכבי פתח-תקוה חוגגים במסגרת גביע הטוטו. כמה חגיגות כאלה יהיו בליגה?
כדורגלני מכבי פתח-תקוה חוגגים במסגרת גביע הטוטו. כמה חגיגות כאלה יהיו בליגה?
כדורגלני מכבי פתח-תקוה חוגגים. תמונה שכנראה לא נראה בקרוב
(צילום: אורן אהרוני)
יו"ר המועדון, אבי לוזון, אמר בכעס: "בסיטואציה שנוצרה, כשאף אחד לא רוצה לעזור, לא קיבלנו שקל מאף גורם, יש גבול ליכולת של הקבוצות לממן. אני קורא לכל 12 הקבוצות שלא משחקות באירופה ו-16 קבוצות בליגה הלאומית כולן, להוציא לחל"ת את השחקנים ובעלי התפקידים ושהמדינה תשלם. לא רוצים באופן ישיר שישלמו באופן עקיף. לא קיבלנו כסף ע"ח רשת ביטחון ולא צפוי גם באוקטובר. הכדורגל לא יכול להישען רק על כספיים פרטיים. רוצים שבעלי הקבוצות יממנו פה לבד את הכל".
שחקן בקבוצה הוסיף: "זה מבאס, אבל אנחנו מבינים את ההחלטה של הקבוצה. זאת לא הצגה שנועדה לחסוך כסף, אלא מה שנראה כמו מצוקה אמיתית. מה שקורה עם הכדורגל תמוה מאוד. מאפשרים פה הכל, אבל קבוצה של שחקנים, שנפגשת רק בינה לבין עצמה, לא מאפשרים אפילו להתאמן. פתחנו את העונה יפה, גם עם ההפסד באשדוד וזה עוצר לנו את המומנטום. אני בטוח שכל השחקנים ימשיכו להתאמן בבית ויעבדו קשה ככל האפשר, כדי שכאשר נחזור להתאמן ולשחק, נהיה במצב סביר ונוכל להמשיך, פחות או יותר, מהמקום בו עצרנו".