סאגת משחק ההישרדות של הפועל פתח תקוה: אמש החליטה מנהלת הליגות בכדורגל כי המשחק המכריע של העונה מול הפועל עפולה ייערך ביום שלישי הבא אך המיקום ייקבע ככל הנראה בהתאם למצב הביטחוני. במועדון שבקשתם להגדלת הליגה הלאומית וביטול היורדת השניה נדחתה, קיבלו בסיפוק את הדחיה וממשיכים בהכנות למשחק העונה מבחינתם.
1 צפייה בגלריה
מניו יורק לסירקין. אבי יחיאל
מניו יורק לסירקין. אבי יחיאל
אבי יחיאל
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
קראו גם:
בשל המצב הביטחוני וחוסר היכולת לקיים משחקים ואימונים בפתח תקוה, פנתה השבוע הנהלת המועדון להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגות בבקשה להקפיא את היורדת השנייה מהליגה הלאומית בטענה לחוסר ספורטיביות. במועדון טענו כי "הזמנים הם אינם זמנים רגילים והם מחייבים קבלת החלטות דרמטיות".
אלא שבמנהלת לא נענו לבקשה והחליטו לקיים את המשחק ביום שישי הקרוב בצפון הארץ. בצל עזיבתם של שחקני הקבוצה הזרים בשל המצב, ולאור הפגיעה בהכנות למשחק החשוב אותו היו רוצים המלאבסים לשחק במגרשם הביתי לעיני אלפי אוהדים, בהנהלת המועדון זעמו על ההחלטה וכתבו כי "המועדון שוקל את צעדיו בתגובה לחוסר הצדק והספורטיביות שמתקיים בחסותה של מנהלת הליגה, שמועלת בתפקידה לדאוג לקיום הוגן והגון של שתי הליגות הבכירות".
מאוחר יותר, פרסמה המנהלת את הלו"ז החדש למשחקי המחזור האחרון ובו נקבע כי המשחקים בהן מעורבות הקבוצות המתמודדות על הירידה ישוחקו ביום שלישי הבא כאשר טרם ברור מיקום ההתמודדות בין הפועל לעפולה.
בהנהלת המועדון קיבלו בסיפוק יחסי את ההחלטה ושומרים על אופטימיות זהירה באשר לסיכויים לארח את המשחק באצטדיון המושבה. "אני חושב שבנסיבות שנוצרו זה הצעד הכי הגיוני והכי נכון עבורנו", אומר היום מנכ"ל הקבוצה, אבי יחיאל. "זה גם נותן לנו אפשרות להתכונן למשחק בצורה נכונה ולהגדיל את הסיכוי שבמידה והמצב ישתפר נוכל לשחק בבית שזה מה שאנחנו רוצים".
איך אתם מתכוננים כרגע בלי שלושת שחקניה הזרים של הקבוצה?
"אנחנו מתכוננים למרות חסרונם במגרש בחדרה שמצאנו שם בית לכמה ימים ועושים את הכי טוב שאפשר בהתאם לנסיבות. משתדלים לשמור על מורל גבוה ומחכים למשחק".
מה תעשו במידה וההחלטה לשחק בצפון הארץ תישאר על כנה גם ביום שלישי?
"כשנגיע לגשר נחצה אותו. כרגע אין מה לדבר על 'מה עם'. יש כל כך הרבה דברים שיכולים לקרות במציאות שבה אנחנו חיים. מה שהכי חשוב שנתאמן הכי טוב לקראת המשחק. אנחנו נגיב בהתאם להתרחשויות. כנראה שאת המשחק נצטרך לשחק ואני מקווה שיהיו תוצאות טובות עבורנו".