שבוע אחרי ההפסד הראשון שלה העונה (2:0 בבית לרמה"ש) בליגה תנסה הפועל פ"ת לשוב ולנצח כשתצא מחר (חמישי, 20:30) למשחק חוץ קשה מול הפועל ירושלים ב"טדי".
זאת הפעם הראשונה בה הפועל פוגשת את קבוצת האוהדים, שנולדה בשם הפועל קטמון, מאז שקנתה את הזכויות על השם החדש/ישן. לכן, בבואנו לנתח את מפגשי העבר בין הקבוצות, חילקנו את הנתונים לשניים.
הפעם האחרונה בה פגשה הפועל את הפועל ירושלים הייתה בעונתם האחרונה של האדומים בליגה הלאומית, עונת 16/17'. הפועל יצאה אז ל"טדי" וחזרה עם 1:3, כשגם בסיבוב הראשון של אותה עונה ניצחה הפועל 0:2. הפועל ניצחה ארבעה מחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות והפסידה במשחק החמישי.
מול קטמון מחזיקה הפועל במאזן טוב למדי עם ארבעה ניצחונות בשבעת המפגשים האחרונים, כולם בבית, לצד שני הפסדים ותיקו. בחוץ המאזן שונה לגמרי. הפועל ניצחה את קטמון רק במשחק הראשון בין השתיים, בעונת 13/14', אותו אירחו הירושלמים במגרש באשדוד. מאז התארחה הפועל אצל האדומים חמש פעמים, הפסידה שלוש פעמים וסיימה שני משחקים בתיקו.
1 צפייה בגלריה
יפתח את תשפ"א ברגל ימין? הקפטן רם לוי
יפתח את תשפ"א ברגל ימין? הקפטן רם לוי
יפתח את תשפ"א ברגל ימין? הקפטן רם לוי
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
את העונה פתחה קטמון עם תיקו 3:3 מטורף בחוץ מול איכסל, כשהיא מאבדת יתרון של 0:3 במהלך המחצית השנייה ו-1:3 בתחילת תוספת הזמן. אחר כך סיימה בתיקו מאופס בבית מול כפר קאסם ובמחזור שעבר ניצחה לראשונה העונה בליגה כשרשמה 0:2 ברמה"ש על הפועל כפר שלם.
הקבוצה החזירה לשורותיה העונה את החלוץ עידן שמש, שנכנס לנעליו של ויליאדם אגאדה שעבר להפועל חיפה. שמש כבש כבר שלושה שערים העונה. בגזרת האקסים יוכלו אוהדי הפועל למצוא את גל מאיו (שכבש בניצחון הפועל על הפועל ירושלים במחזור הראשון של עונת 15/16').
הפועל מגיעה למשחק מחר במצוקה אמיתית בחלק הקדמי, כשתחסר את גל צרויה הפצוע, כשמקביל, החלוץ קוואמה קאריקארי שוחרר מהקבוצה מוקדם יותר השבוע.
מאמן הפועל פ"ת, מסאי דגו, סיפר לקראת המשחק: "אנחנו מתכוננים למשחק חוץ קשה נגד קבוצה מצויינת שנמצאת בכושר הבקעה טוב ועם חלק התקפי מאוד מוכשר שיודע להעניש. אנחנו מגיעים אחרי משחק לא טוב שבו היינו מאוד רכים ואנמיים בחלק ההתקפי ואני מאוד מקווה שנגיע אגרסיביים ועם תשוקה חזקה למשחק הקרוב ונחזור עם נקודות".
הקפטן רם לוי, שחגג השבוע יום הולדת 23, רוצה לחגוג עם ניצחון, רגע לפני שהוא ושאר חבריו נכנסים לבידוד ביתי ויוכלו לצאת רק לאימונים ומשחקים, בהתאם למתווה שסוכם על מנת להמשיך את פעילות הליגות המקצועניות בזמן סגר החגים. "אנחנו יודעים שאכזבנו בשבוע שעבר", הודה לוי, "זוהי תחילת העונה ולוקח קצת זמן עד שדברים מתחילים להתחבר כמו שצריך. עבדנו קשה מאוד כל השבוע ואנחנו באים במטרה אחת ברורה והיא לנצח את המשחק ולעשות לאוהדים שלנו חג שמח".