לאחר שהקו האדום של הרכבת הקלה יצא לדרך ובשנים הקרובות גם הקו הסגול והירוק, הפרויקט התחבורתי הגדול הבא בפתח תקוה הוא המטרו. נכון, היעד המקורי שהוצב להפעלתו בשנת 2030 כבר נדחה, אך בנת"ע ממשיכים לקדם את התהליך.
2 צפייה בגלריה
מטרו רכבת תחתית פתח תקוה
מטרו רכבת תחתית פתח תקוה
כך תיראה הרכבת התחתית בפתח תקוה
(צילום: נת"ע)

שימו לב: בימים הקרובים יקבלו בעלי קרקעות בפתח תקוה ובערי האזור הודעות באשר לתחילת הליך הפקעתן לטובת הפרויקט.
הפרויקט המדובר כולל שלושה קווים – M1,M2 ו-M3, שצפויים להשלים את מערכת ההסעות ההמונים יחד עם האוטובוסים, הרכבות הכבדות והרכבת הקלה. המטרו צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ ובשטחן של 24 רשויות מקומיות, ועתיד להסיע כשני מיליון נוסעים ביום.
בפתח תקוה צפויים לעבור שניים מהקווים: M2, לו שמונה תחנות בעיר - כפר גנים, בן גוריון, ארלוזורוב, עיריית פתח תקוה, פתח תקוה מזרח, סירקין דרום, סירקין צפון ואזור התעשייה סגולה. וכן קו M1, לו שלוש תחנות בעיר באזור התעשייה קריית אריה, בילינסון וכפר גנים.
בחודש ספטמבר האחרון, אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות במינהל התכנון את קו המטרו M2 שיעבור בנוסף בערים בחולון, תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל.
כעת, כאמור, מודיעה חברת נת"ע על תחילת הליך הפקעת קרקעות במרכז הרשת, לטובת הקמת קו m1 וקו m3 בערים תל אביב, פתח תקוה, חולון, בת ים, אור יהודה, קריית אונו וראשון לציון.
"לאור המצב והעת הקשה בה נמצאת המדינה, אנו נערכים לביצוע הליך ההפקעות ברגישות המרבית, כך שבשלב זה לא יבוצעו הפקעות של בתי מגורים", ציינו בחברה והוסיפו כי "במהלך השלב הראשון של הליך ההפקעות ישלחו כ-11,000 הודעות הפקעה אישיות לבעלים הרשומים של הקרקעות במעל 800 חלקות".

2 צפייה בגלריה
רכבת תת‑קרקעית. מוטלת בספק  המחשה: שאטרסטוקה
רכבת תת‑קרקעית. מוטלת בספק  המחשה: שאטרסטוקה
הפקעה לצורך המטרו
(המחשה: שאטרסטוק)

קראו גם:

המכתבים שיקבלו בעלי הזכויות במקרקעין יכללו: הודעה בדבר ההפקעה ובה פרטי הנכס המופקע, פרטי התכנית לתשתית לאומית, הפניה לתכנית הרכישה לצרכי ציבור, תשריט המסמן את השטח המיועד להפקעה ודף מידע כללי אודות רשת קווי המטרו ותהליך ההפקעות. כמו כן, יופיעו פרטי איש הקשר מטעם נת"ע ומועד המפגש עם צוות ההפקעות בנכס המופקע.
במסגרת הפגישה שתתקיים בנכס המופקע, צוות ההפקעות יתעד את מצב הנכס והמחוברים (עצים, מבנים, מתקנים וכו') בפרוטוקול. בהמשך יחושבו פיצויי ההפקעה ובהתאם לכך תישלח לזכאים הודעת תשלום. לאחר מכן הקרקע תגודר ותיתפס בפועל.