עכשיו זה סופי: התחנה המרכזית בפתח תקוה תיסגר בתקופה הקרובה, אחרי למעלה מ-70 שנה של פעילות רצופה. כעת נותרה רק השאלה לאן יעברו מאות האוטובוסים שחונים שם מדי לילה.
4 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית בפתח תקוה
התחנה המרכזית בפתח תקוה
התחנה המרכזית בפתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

התחנה המרכזית ברחוב אורלוב הוקמה בשנות החמישים כדי לשרת את תושבי פתח תקוה, ראש העין והסביבה שהיו צריכים לנסוע בתוך העיר וכן לנסיעות בינעירוניות. האוטובוסים לתל אביב כמו 66 ו-51 הפכו לאגדה וכך גם האוטובוסים של אגד לצפון כגון קו 841 המאסף לקריית שמונה דרך טבריה עם הפסקה בעפולה. לתחנה היו גם לא מעט חסרונות: למשל, היא לא הייתה מקורה ולכן הנוסעים סבלו מגשם ומשמש.
בשביל שהעבודות להקמת התחנה המרכזית החדשה בפתח תקוה יתחילו סוף סוף, אחרי שנים של הכנות, היה צריך לקרות דבר חשוב: העברת מאות האוטובוסים שחונים שם מדי לילה לחניונים אחרים בעיר. חניון אחד כבר הוקם לפני כחמש שנים, בין הרחובות גיסין למבצע קדש.

4 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית בפתח תקוה
התחנה המרכזית בפתח תקוה
התחנה המרכזית בפתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

הקמת חניון הלילה השני עומדת להסתיים ממש בקרוב והוא יהיה ליד בית העלמין ירקון. בחניון הזה יש כ-230 מקומות חניה לאוטובוסים וגם מבנים המיועדים לנהגים, מתקנים לטעינה חשמלית ועוד דברים חיוניים.
מייד עם סיום הקמת החניון, התחנה המרכזית בפתח תקוה כפי שאנחנו מכירים אותה תיסגר ותהפוך לאתר בנייה. אנחנו נישאר רק עם הזיכרונות הנעימים והפחות נעימים ממנה.

4 צפייה בגלריה
חניון האוטובוסים סמוך לרחוב גיסין
חניון האוטובוסים סמוך לרחוב גיסין
חניון האוטובוסים סמוך לרחוב גיסין
(צילום: שירות מיינט)

התחנה המרכזית החדשה בפתח תקוה: קומפלקס מפואר עם 10 קומות


אז מה צפוי בתחנה המרכזית החדשה, שבנייתה צפויה להתחיל ממש בקרוב? מדובר בתחנה שונה לחלוטין ממה שהייתה עד כה, שעלות ההקמה שלה מסתכמת בשלב זה בכ-450 מיליון שקלים. למה מקימים אותה דווקא במקום הזה? כי היא מהווה חיבור בין תחנת הרכבת הקלה באורלוב לאוטובוסים.

4 צפייה בגלריה
הדמיית התחנה המרכזית החדשה
הדמיית התחנה המרכזית החדשה
הדמיית התחנה המרכזית החדשה
(הדמיה: באדיבות החברה לפיתוח פ"ת)

קראו גם:

התחנה תכלול קומפלקס ענק בן עשר קומות עם אלפי מטרים של מסחר ומשרדים. במקום יהיו כ-700 חניות וטרמינל מפואר של אוטובוסים שיגיעו מכל העיר ורחבי הארץ. מסביב למבנה תהיה כיכר גדולה ומזמינה עם חנויות ומיצגים אומנותיים.
הקמת התחנה המרכזית החדשה תיקח לפחות שלוש שנים, אם לא יותר. עד אז נוסעי התחבורה הציבורית יוכלו להמשיך להשתמש באוטובוסים בתחנות הממוקמות ברחבי העיר, פרטים על מיקומי התחנות החדשות יפורסמו בהמשך.