האם המלחמה שינתה את מחירי הדירות והשכירות בפתח תקוה? זאת השאלה ששואלים רוכשים פוטנציאליים רבים, שמעוניינים לגור בעיר, אבל יושבים כרגע על הגדר כדי לראות מה מתפתח בזירה הביטחונית והכלכלית.
2 צפייה בגלריה
בניינים בפתח תקוה
בניינים בפתח תקוה
בניינים בפתח תקוה
(צילום ארכיון להמחשה)

אותם רוכשים תוהים האם כדאי להם לשכור בינתיים דירה, עד שתמונה המצב תתבהר יותר. ניתוח נתוני הלמ"ס שעובדו על ידי חברת "ארי מגורים לשיווק נדל"ן" מלמדים על המגמה בתחום הנדל"ן בפתח תקוה, גם בזמן המלחמה.
על פי הנתונים, מחיר ממוצע לדירה בפתח תקוה עמד ברבעון הרביעי של שנת 2022 על 2.342 מיליון שקלים. ברבעון הרביעי של שנת 2023, שכולל את תקופת המלחמה, עמד מחיר דירה ממוצעת בפתח תקוה על 2.513 מיליון שקלים. מדובר על עלייה שנתית של 7.3% במחיר דירה ממוצעת בפתח תקוה.
ומה קורה בתחום השכירות בעיר? על פי הנתונים, בשנת 2022 מחיר של שכירות ממוצעת בפתח תקוה עמד על 4,203 שקלים לחודש. לעומת זאת, בשנת 2023 שכירות של דירה ממוצעת בעיר עלתה 4,472 שקלים לחודש. מדובר על עלייה שנתית של 6.4 אחוזים.

2 צפייה בגלריה
(דירה להשכרה | צילום המחשה: דורון גולן)

קראו גם:

לדברי אוהד אסרף, מנכ"ל ובעלים בחברת "ארי מגורים", העלייה של מחירי השכירות בשנה האחרונה הם עדות לרמת הביקושים הגבוהה לדירות בישראל. "ככל שהריבית עלתה חלה ירידה ברכישות דירות. כתוצאה מכך הביקוש למגורים בשכירות עלה והשפיע גם על המחירים".
לסיכום: למרות עליית הריבית והמלחמה שהחלה באוקטובר 2023, גם מחירי הדירות לרכישה וגם מחירי הדירות להשכרה עלו עד סוף שנת 2023.