בצל סוגיית הופעת האמנים ביום העצמאות, נושא נוסף עולה על הפרק בימים אלו, ואלו זיקוקי הדינור. חברי האופוזיציה יוזמים הצעה לפיה העירייה תימנע משימוש בזיקוקים המשמיעים קולות נפץ ביום העצמאות בשל פגיעה אפשרית בחיילים הלומי קרב.
כאמור, על אף שיום ההולדת של מדינתנו עדיין די רחוק, הוא מעסיק את התושבים כבר מספר שבועות, עם דיונים הנוגעים למחירים אותם דורשים האמנים השונים להופעה בבמות החגיגיות. כעת, מעלים חברי האופוזיציה בעיר, נושא נוסף שהפך לנדבך מרכזי בחגיגות, והוא זיקוקי הדינור.
2 צפייה בגלריה
מופע זיקוקים
מופע זיקוקים
מופע זיקוקים
(צילום: עידו ארז)
בימים האחרונים הם הגישו הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה הקרובה לפיה העירייה תעשה שימוש אך ורק בזיקוקים ובאמצעים שאינם כרוכים ביצירת קולות נפץ. את הצעתם מנמקים חברי האופוזיציה בכך שהזיקוקים, אותם כולנו מכירים, "מעוררים תגובות קשות בקרב חיילים שלקו בהלם קרב, ובשיחות עם חיילים ועם הורים נפרשת תמונה קשה וכאובה".
"כמו כן", הוסיפו חברי האופוזיציה, "בד בבד נבקש כי ייערך סקר בדף הטוויטר העירוני, ובו יוכלו תושבים להביע דעתם בעניין ביטול מופע הזיקוקים, לרווחת הסובלים מן התופעה".
עורך הדין אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים הוסיף "במשך שנים סימלו הזיקוקין את יום העצמאות, אך בעודנו נהנים מן הזיקוקין, לא שמנו לב להשפעתם ההרסנית הקשה והחמורה דווקא על אלו ששרדו את הקרבות והמערכות אשר מאפשרים לנו לחגוג את יום העצמאות. הלומי הקרב ומשפחותיהם משלמים מחיר כבד במשך כל השנה אך ביום העצמאות המחיר הופך לכבד מנשוא. קולות הנפץ הרועמים של הזיקוקין מעירים מחדש את כל הפחדים ומוראות הקרב בהם נתקלו ומחיים מחדש את המראות שהם מנסים כל כך לשכוח.
קראו גם:
לפני כשלוש שנים יזמה סיעת יהדות התורה במועצה, באמצעות חה"כ לשעבר אליהו ברוכי והרב ישראל פרידמן, יוזמה לביטול הזיקוקין ואנו גאים להעלות יוזמה חשובה זו שוב. אנו יודעים כי לחלק מחברי המועצה לא יהיה קל לשנות מסורת של 74 שנים ולכן אנו מבקשים לערוך במקביל משאל תושבים. קבלת היוזמה תאפשר לתושבי העיר לחגוג בהנאה שלמה תוך הפגנת הערכה וחברות אמת גם עם הלומי הקרב ומשפחותיהם".
2 צפייה בגלריה
אורי אהד
אורי אהד
אורי אהד
(ריאן)
יש לציין כי במקביל, מספר רשויות כבר הודיעו על ביטול מופעי הזיקוקים ביום העצמאות, ביניהן הרצליה ושוהם.
מדוברות העירייה נמסר: "מופעי הזיקוקים נערכים ברוב הערים בישראל מיד יום עצמאות. יחד עם זאת, לאור העובדה כי הקורונה ממשיכה להשתולל וכרגע אין צפי לסיום המגיפה, לא ניתן לקבוע במדויק בעת הזו כיצד יראו חגיגות העצמאות. כמו כן, גם בלי קשר ספציפי לקורונה, מתכונת אירועי הזיקוקים תיבחן במהלך החודשים הקרובים ובמקביל העירייה נערכת לכלל אפשרויות האירועים הרלוונטיות".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה