בזמן שסימני שאלה רבים אופפים את השביעי באוקטובר וועדת חקירה בנושא טרם נפתחה, ישנם גורמים קיצוניים בפתח תקוה שמשוכנעים כי מצאו את הסיבה לטבח הנורא: "נפשפש במעשינו ונראה את מצעד האיוולת של חובשות הפאה שמביאות לסילוק השכינה מישראל, ולכן נאבדת ההשגחה והשמירה על עם ישראל ובאים עלינו לכלותינו..". כך נכתב במודעות שנתלו בימים האחרונים באזור שכונת הדר גנים.
2 צפייה בגלריה
מודעה שנתלתה באזור הדר גנים
מודעה שנתלתה באזור הדר גנים
קיבוץ בארי לאחור אסון ה-7 באוקטובר
(צילום: גדי קבלו)

במודעות שנתלו ברחבי השכונה, תחת הכותרת "אזהרה חמורה. ברית המילה, קודש הקודשים בעם ישראל, בסכנה!", ושעליהם חתום האדמו"ר מהאלמין, שלום יהודה גראס, נעשית השוואה בין ראש נחש לנשים חובשות פאה שמשתתפות בטקסי ברית מילה.
"כיצד הנחש מתעתע בנו ואנו ישנים ולא מתעוררים לנוכח חילול השם הגדול?", זועקת המודעה. "איך לא נכלם ונתבייש? איפה היראת שמיים שלנו?".
בהמשך, מציעים מנסחי המודעה, כי "כל אב ואם ומשפחה המזמינים אורחים לברית, יכתבו בהזמנה או יודיעו טלפונית 'מי שרוצה להשתתף בברית של בנינו, מתבקש לכבד את המעמד הקדוש הזה בו מגיע אליהו הנביא זכור לטוב ולהגיע בבגדים צנועים ולא בפאה נכרית אלא עם מטפחת צנועה".

2 צפייה בגלריה
מודעה שנתלתה באזור הדר גנים
מודעה שנתלתה באזור הדר גנים
מודעה שנתלתה באזור הדר גנים
(צילום: באדיבות תושבים)

קראו גם:

עוד הוסיפו קוד לבוש הכרחי מבחינתם: "יש ללבוש חצאיות ארוכות וצנועות המסתירות את צורת הרגל (השוק) כראוי, הגרביים יהיו אטומות לגמרי ולא במגוון הדומה לצבע הרגל, החולצות יהיו רחבות ולא מטריקו ולייקרה ושאר בדים הנצמדים לגוף וחובה להקפיד על פתח צוואר סגור".
"כל השומרות על גדרי הקדושה והצניעות יזכו לשמירה עליונה, ויזכו להבטחת חז"ל הקדושים שאשה צנועה בלבושה והנהגתה מכפרת ומגינה על ביתה כמו שהמזבח מגן ומכפר על כל ישראל", הוסיפו כותבי המודעה וציינו בסופו של דבר כי "בזכות ההקפדה והשמירה בדברים אלו ישמור ויגן הקדוש ברוך הוא עלינו ועל כל עם ישראל ויראה בעונינו וישיב שכינתנו לתוכנו וישיב את כל השבויים בריאים ושלמים וירפא את כל הפצועים וינחם את כל האבלים ויחוס וירחם על עמו ונחלתו וישים קץת לצרותינו...".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקווה פועלת להסרת מודעות פיראטיות שניתלו בניגוד לחוק במרחב הציבורי, בלי קשר לתוכן המודעות. כמובן שהעירייה אינה אחראית לתוכן ופועלת באופן גורף לאכיפת הנושא ומטילה קנסות".